DVD lejatszo aksi
Laurinyecz Zoltán
lauri at mail.globonet.hu
Sun Aug 21 21:41:23 CEST 2005
> > >
> > > Szerintem idővel fog ez változni. Mindenütt minden kereskedő
olyasmit
> > árul,
> > > amire van kereslet. Nálunk egyelőre erre van. Nem őket, hanem
minket
> > > jellemez a dolog.
> > Maximálisan egyetértek. Amíg M.o.-n a vásárlásnál az első számú
preferencia
> > az ár (értsd:olcsóság) utána mély szakadék és minden más csak messze
messze
> > ezután következik addig tele lesz tömve a pofánk 3 napig működő
DVD-vel, egy
> > korong felszerelését sem kibíró flex-szel szalmonellás csirkehússal
stb...
> > stb...stb...
>
> Nem értek egyet. Hiába akarok én jó minőség árut venni, ha
fogalmam sincs,
> hogy melyik a jobb! Van rá garancia, hogy a drágább/márkásabb jobb?
> NINCS! Számtalanszor fordult elő, hogy drágábban pont ugyanazt, vagy
Ez igaz. Hála a fogyasztói társadalomnak és a gyártók "mindenáron eladni"
hozzáállásának olyan mint "brand" (márkanév) szerintem ma már a szó
hagyományos értelmében nem létezik.
> rosszabb terméket adták el máshol! Ezek után a termék egyetlen ismert
> paramétere az ára. Hát mi alapján válasszak? Mondjuk ha trafót
vásárlok,
Ez nem igaz. Éppen az információ soha nem látott mértékű szabad áramlásának
köszönhetően még egy laikus vásárló is könnyebben tud tájékozódni mint
mondjuk 10 évvel ezelőtt.
> akkor még jó helyzetben vagyok, mert vannak könnyen mérhető
paraméterei,
> de honnan tudjam, honnan tudja egy laikus, hogy mondjuk melyik DVD
> fogja tovább bírni??? Még ha valakinek egyszer be is vált egy termék,
> akkor sem mondhatja, hogy az jobb, lehet hogy csak szerencsés volt!
Ezért lenne hasznos minden gyártónak megbízhatób (drágább) eszközöket
előállítani mert ez hosszú távon igenis kifizetődőbb. Jó-jó én is tudom hogy
a "hosszú távon" nem kereskedelmi kategória. A húsz év múlva talán
megkereshető pénzből nem tudjuk magunk alá gyűrni a mai versenytársat.
> Összefoglalva: az az elv, amire a piacgazdaság épülne, vagyis a
vásárlók
> tájékozottságának elve jelenleg szinte egyáltalán nem érvényesül!
Ebben
Szerintem vásárló tájékozotságának (tájékoztatásának) az elve ma annyiban
merül ki hogy a "másik mosópor" fehér vagy ami még jobb szürke jeltelen
dobozban van "debezzegamijenk...azasztán..."
> nagy szerepe van a mélyen tisztelt reklámiparnak, aminek egyik fő
> szabálya, hogy minél kevésbé informatív reklámot kell csinálni! Nem
vicc,
> a Műegyetemen Dr. Virányi Péter azt tanítja reklámszociológiából, hogy
a
> kevésbé informatív reklám a "jobb"!
Illetve hogy minél hülyébb és könnyebben átverhető a vevő annál jobb.
Lehetőleg zavarjuk össze minél jobban (és ebben egyetértenek még a
konkurrens gyártók is) mert ha megvannak a szükséges és pontos információi
akkor nem hatnak rá megfelelő mértékben a méregdrága pénzen gyártott és
terjesztett idióta reklámok.
> Régebben kötelező volt kapcsolási rajzot mellékelni, ma a műszaki
adatok
> kimerülnek a fogyasztásban és méretekben, és ha véletlenül megadnak
> pl. egy kimeneti teljesítményt, azt olyan szabványok alapján mérik,
amik
> nemhogy a laikusok által nem ismertek, de az interneten sincs fönt,
sőt
> ezen a listán sincs senki, aki ismerné! (Vagy csak nekem nem volt
> hajlandó elárulni.)
Egy szó mint száz. Én sem közgazdász sem reklámszakember nem vagyok de azt
tudom hogy ha a boltok polcain ott rohadna a gagyi akkor egykettőre tudna
mindenki jó minőséget gyártani. Csak az a baj hogy nem rohad ott hanem
elfogy. És ha elfogyott akkor hoznak helyette másikat. Szintén gagyit...
üdv: lauri
More information about the Elektro
mailing list