Funyiro

L. Pásztor seasoft at hu.inter.net
Sun Aug 14 10:29:48 CEST 2005


----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at freestart.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, August 13, 2005 10:44 AM
Subject: Re: Re[2]: Funyiro



> Be kell vallanom, nekem is van egy neméppen élebiztosítás
szerkezetem.
> Használom is olykor-olykor.
>
> Ez abból áll, hogy van egy 75 centi hosszú, 7 centi
széles, 2mm vastag
> vaslemez, középen alaposan belehegesztve merőlegesen egy
10-es köracél kb 8
> centis. A lemez némi próbálgatásos alapon úgy van
megtekerve, hogy nagyjából
> propellernek nézzen ki, valahol a forgástengelytől olyan
10-15 centi
> távolságban. Szépen, szimmetrikusan. Jól is sikerült, mert
ha befogom a
> fúrógépbe (kb 1kW), nem ráz, nem üt, csak viszi a levegőt,
mint állat.
> Hatalmas huzatot lehet vele csinálni. A szögeket úgy
lőttem be, hogy a gépet
> maxra használja ki, tehát még éppen nem veszi le a max
fordulatszámát.
>
> Előtte persze orrba-szájba számolgattam, hogy ha 3000-rel
pörög, mekkora
> húzó igénybevétel.... és kijött, hogy messze nincs gáz,
lehet használni.
>
> Egyszer idegenben ajtóban állva tekertem ki a szar levegőt
a helyiségből, és
> a huzat rácsukta az ajtót a forgó propellerre. A
szerkezetnek semmi baja nem
> lett, de az ajtó nagyon össze lett kaszabolva. :-) Nagyon
magyarázkodnom
> kellett utána. Szerencsére fizetni nem.
>
> Arra persze kínosan vigyázok, ha használom, hogy sose
legyek a forgási
> síkban, sőt, a közelében se. Nem is nagyon lehetne. Kissé
be kell dőlnöm, ha
> feltekerem a gépet. :) A légszállítást biztosan m3/s-ban
lehet mérni.

Húúúúúúh   Józsi.   Te nyertél.   :-))))

Habár az sem volt semmi, amikor szintén egy motor tengelyére
kazánlemezből kivágott és hajlított propeller volt
felcsavarozva a motor tengelyére, "légcsavar" rögzítve
szárnyascsavarral és az  persze kézzel meghúzva.  A motor
befogatva a diszóól oldalába. Nyomta be a levegőt az ólba,
onnan meg jött ki a bűz ha ment. Úgy három naponként
kicsavarodott a szárnyascsavar, és a kazánlemez-propeller
nagy suhogással keresztül az udvaron és dannnng neki a
szemközti ház oldalának, ahol már több m2-en tégláig leverve
a vakolat.  Baleset soha sem volt belőle, a lapát mindig 2 m
magasan szállt el.

De hogy a két paraszt hogy rendezte le egymással ezt a
dolgot, nem tudni, de a lapátröptetés rendszeres volt.

A tragédia az, hogy az a barom ebben semmi kivetni valót sem
talált.
És az ilyenből van pár százezer, aki autót - pontosabban
élteveszélyesen ócska zsigulit - vezet gumicsizmában (de
hogy !!!)  és hülyére pakolt utánfutót húz világítás és
ráfutófék nélkül az E5-ösön, traktorral körülnézés nélkül
megy át az E5-ösön mert ő a nagyobb, hungarocellel eteti a
csirkéket mert kicsipkedik egymás farktollát ha nincs
csipegetni valójuk, megdícséri 3 általánost 8 év alatt
elvégző gyerekét mert hangosabban tud kukorékolni mint a
kakasa (nem vicc !!!)  és persze négyévenként Torgyán
doktorra szavaz.   :-)

Poén:  egy haverom meséli,  paraszt bemegy hozzá a baleseti
szebészetre, bal keze feje félig átszúrva.  MINDIG
kifaggatja a pacienst mi és hogy történt.  TV előtt sötétben
zabált.  Darázs vagy valami oda pofátlankodott. Hadonászott
a  késsel, talán át akarta szúrni. Egyszer-kétszer-háromszor
mellé. Végül darázs rászállt a kézfejére. Talált   :-))))

Na pl. innen a siralmas statisztika.

Meg vagy 2-3 barátom kik fiatalabb korukban mentőztek
éjszkánként. Amit azokról meséltek fuldoklottunk a
röhögéstől. Igaz jórészt ott a "tesvérek" voltak a
főszereplők.
Ha egyszer arról könyvet írnának, asszem bestseller lenne.

----------------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
----------------------------------------




















More information about the Elektro mailing list