Re: Metró - porgettyu
Pintér Dezső
skandi at t-email.hu
Wed Aug 3 14:06:59 CEST 2005
Hello jhidvegi,
Wednesday, August 3, 2005, 1:48:31 PM, you wrote:
>> hidraulikus kuplung: két, egymással szembefordított, a másik végén
>> zárt sokágú vízcsavar, zárt olajtartályban. Ahogy közelíted egymáshoz
>> őket, a forgó csavar örvénye indítja a másikat, minél közelebb vannak...
> Ez egy tök jó szerkezet, gondolom sokfelé alkalmazzák is, de hogy ez ne
> melegedne, azt kétlem. Erre a feladatra (lendkerékkel visszagyorsítani a
> járművet) teljesen alkalmatlan lenne, mégpedig azért, mert a tárolt energia
> zöme a kuplungban "hasznosulna". Analógia: kondit ellenálláson át feltölteni
> vmi keményebb feszről. Ha a fesz fix, akkor a kondiba küldött energiaval
> egyenlő energia az ellenálláson diszipálódik el. Kisütésnél ugyanez
> történik.
> Szóval elektronikus áttétel kell, vagy valami fokozatmentes áttétel, ha
> mechanikus.
> hjozsi
Ez nem folyamatos áttételként üzemel, hanem tengelykapcsolóként, azaz
alapban olyan messze van, hogy nem kapcsol, utána pedig rövid idő (1-2
mp) alatt összezár fizikailag. Ez csak a fokozatos
fordulatszinkronizálás miatt jó.
Amúgy meg a felmelegedett olajból hőelemmel ki lehet nyerni az
energiát ás azt visszatáplálni a hálózatba :-)
--
Best regards,
Pintér mailto:skandi at t-email.hu
More information about the Elektro
mailing list