Metró

Lakatos Arpad arpad at koli.kando.hu
Wed Aug 3 06:31:13 CEST 2005


Hi!


On Wed, Aug 03, 2005 at 02:25:03AM +0200, jhidvegi wrote:
> >Oszintén szólva, ez egy aránylag egyszeru, de elég gyenge hatásfokú
> >megoldásnak tunik.
> 
> Nem biztos, hogy minden villamos pl ilyen ellenállásokkal megy. A német 
> villamosok, amik már itt vannak asszem, már nem ilyenek tudtommal.

Nem, en inkabb a hazai villamosoktol irtam, a hanoveri tujak mar persze,
hogy modernebbek, abban tirisztotros vagy IGBT-s vezerles van..
Ami azert is erdekes, mert nagyjabol akkor keszultek, mikor az ICS-k, s
emgis fenyevni kulonbseg van koztuk... :(

> Amúgy a máv mozdonyai közül pl a V43-as is egyenáramú motorokkal megy, csak 
> ott van egy lób..ó trafó sok megcsapolással, és utána megy a delej a 
> foüzeminek nevezett egyenirányítóra, amirol direktben mennek a motorok. A 
> V63-as már tirisztoros. Tehát annak is egyenáramú motorjai vannak.
> 
> Asszem az van, amit Vajk írt, hogy ezeknek elég jó a kg-teljesítményük. Az 
> aszinkron motor akkor fogja oket a jármuhajtásokban kiszorítani, ha elég 
> olcsó lesz inverterrel csinálni az egészet. Ennek is az a jó, ha egyenfesz 
> van a vezetékben. Ekkor a visszatáplálás viszonylag egyszeru.

Igen, ennek meg fekezeskor is van elonye, egy gyorsulo jarmu el tudja
emeszteni a fekezo energiajat...

> hjozsi 
> 
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/

-- 
Arpi  -  http://koli.kando.hu/arpad
Micro$oft: It's where you don't want to go today...




More information about the Elektro mailing list