Metró
Lakatos Arpad
arpad at koli.kando.hu
Wed Aug 3 06:31:13 CEST 2005
Hi!
On Wed, Aug 03, 2005 at 02:25:03AM +0200, jhidvegi wrote:
> >Oszintén szólva, ez egy aránylag egyszeru, de elég gyenge hatásfokú
> >megoldásnak tunik.
>
> Nem biztos, hogy minden villamos pl ilyen ellenállásokkal megy. A német
> villamosok, amik már itt vannak asszem, már nem ilyenek tudtommal.
Nem, en inkabb a hazai villamosoktol irtam, a hanoveri tujak mar persze,
hogy modernebbek, abban tirisztotros vagy IGBT-s vezerles van..
Ami azert is erdekes, mert nagyjabol akkor keszultek, mikor az ICS-k, s
emgis fenyevni kulonbseg van koztuk... :(
> Amúgy a máv mozdonyai közül pl a V43-as is egyenáramú motorokkal megy, csak
> ott van egy lób..ó trafó sok megcsapolással, és utána megy a delej a
> foüzeminek nevezett egyenirányítóra, amirol direktben mennek a motorok. A
> V63-as már tirisztoros. Tehát annak is egyenáramú motorjai vannak.
>
> Asszem az van, amit Vajk írt, hogy ezeknek elég jó a kg-teljesítményük. Az
> aszinkron motor akkor fogja oket a jármuhajtásokban kiszorítani, ha elég
> olcsó lesz inverterrel csinálni az egészet. Ennek is az a jó, ha egyenfesz
> van a vezetékben. Ekkor a visszatáplálás viszonylag egyszeru.
Igen, ennek meg fekezeskor is van elonye, egy gyorsulo jarmu el tudja
emeszteni a fekezo energiajat...
> hjozsi
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
--
Arpi - http://koli.kando.hu/arpad
Micro$oft: It's where you don't want to go today...
More information about the Elektro
mailing list