Metró

Lakatos Arpad arpad at koli.kando.hu
Tue Aug 2 23:29:03 CEST 2005


Hi!

Az...
Igazabaol ez mar azota igy van, hogy ,,feltalaltak'' a villamost...

A Tatra tujak eredetileg tirisztoros megszakitos szabalyozassal
rendelkeztek, de a BKV keresere lebutitottak oket
kontaktoros-ellenallasos vezerlesre, mint az ICS-n es UV-n.

Most meg nem gyozik atszerelni azokat IGBT-sre, a jobb hatasfok miatt
:-))

On Tue, Aug 02, 2005 at 11:05:44PM +0200, Horváth Attila wrote:
> Oszintén szólva, ez egy aránylag egyszeru, de elég gyenge hatásfokú
> megoldásnak tunik.
> 
> Attila
> 
> ----- Original Message ----- 
> From: "Lakatos Arpad" <arpad at koli.kando.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Tuesday, August 02, 2005 10:52 PM
> Subject: Re: Metró
> 
> 
> >Valaki lentebb irta, s tenyleg egyreszt azert, mert a motornak nagy az
> >inditonyomateka (egyenaramu soros motor - pl. a ZIU trolik mikor
> >indulnak, szinte feldol az ember bennuk :) ), ill. az egyszeru
> >teljesitmenyszabalyozas az oka.
> >Itt ellenallasok vannak sorbakotve a motorral, ezen keresztul kapja a
> >feszt. Pl. van 20 ellenallas, ez kb 20 menetfokozatot jelent (vagy
> >kevesebbet, de eleg sokat...), indulaskor az osszes sorba van kotve es
> >ahogy gyorsul a szerelven (metro, villamos, troli) mindig athidal
> >egy-egy ellanallast.
> 
> 
> 
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/

-- 
Arpi  -  http://koli.kando.hu/arpad
Micro$oft: It's where you don't want to go today...




More information about the Elektro mailing list