Re: gagyi gépek
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Tue Aug 2 10:18:40 CEST 2005
> http://telectronic.hu/lomtar/01030001.jpg
Nem tudom, jól látom-e, de itt mintha a kiskerék nem kúpkerék lenne, hanem
sima ferde fogazású fogaskerék. Vagy csak a képen nem látom jól?
Amúgy egy javaslat: ilyen kis géppel - még ha jó is - ne normál vastagságú
koronggal vágj, hanem 1mm-essel. Hihetetlen hatékony, és alig hagy sorját,
nem is melegszik fel az anyag.
Nekem is van egy olcsó készletem, koffer miegyéb, ennek a flexét használom
jóideje. Néha a nagy darabolóhoz se megyek ki. Simán elvágtam egy halom
10-as U szelvényt is, meg egyebeket, amik most kellettek, de már sokadszor,
és nem akar elpusztulni.
Az 1mm-es korong előnye, hogy a vágásszélesség arányában kisebb
teljesítményt igényel ugyanolyan vágási sebességhez. Ez valami 5-600W-os
lehet (lusta vagyok odamenni megnézni), és a vágási sebessége olyan, mint a
nagy 2kW-ossal. Persze a karos darabológép a maga elvileg 4kW-os, de simán
túlterhelhető motorjával minden lealáz, főleg, ha új még a tárcsa benne.
> http://telectronic.hu/lomtar/01030002.jpg
Úgy érzem, ezzel sok bajod nem lesz, de nem akarom megcáfolni Antal István
véleményég.
Valamikor régebben elfilóztam, miért egységesen 80m/s a kerületi sebesség,
és valami olyasmi dereng, hogy a teljes korong anyagának a max igénybevétele
húzásra ekkor egy adott érték, függetlenül az átmérőtől. De nincs most
kanalam újra levezetgetni, számolgatni.
Én előnynek érzem, ha darabológépben volt a korong, mert ott körültekintő
használat esetén nem jön létre oldalirányú erő, nincs feszegetve. A 230-as
kézi flexben már előfordulhat, hogy olykor alaposan megfeszül, és a befogás
körül sérülnek a szálak. De nem megy még tönkre, mert ennek aránylag
alacsony a fordulatszáma, és a kerületi régió még teljesen ép.
Aztán ha lekopik, és berakod egy kisebb, ennek megfelelően gyorsabb gépbe,
akkor főszerephez jut a sérült rész, és ekkor van a baj.
De ha végig Te használtad, és tudod, hogy ilyen nem fordulhatott elő, akkor
nem valószínű, hogy gond lenne.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list