A380

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Thu Apr 28 23:46:49 CEST 2005


at 2005.04.28. 21:02 Szima Gábor wrote:

>
> Erre is ki kellene mar vegre talalni valamit.
> A repulogepeken nagymerteku az aktiv vedelem, viszont a passziv 
> vedelem az minimalis. Igazabol ha foldkozelben, alacsony sebessegnel 
> tortenik valami, akkor par ember esetleg tuleli a balhet. Egyebkent 
> pedig semmi esely...
>
> Hol tart a tudomany ezen a teren?

lehetne biztonsagos repcsiket csinalni - ezt hivjak vonatnak :)
szerintem elvi hiba a kozlekedes ugy hogy energiaba kerul a 
levegobenmaradas - egy urtechnikaval foglalkozo ausztral tudos akar most 
nulla sulyu repulogepet kesziteni - tulajdonkeppen egy leghajot ami bar 
kozel nulla sulyu , a lebegteteseert felelos reszek adjak a szarnyat , 
es igy elenyeszoen keves energiabol repul , csak kicsit nagyobb a 
legellenallas .
regebben volt egy svajci foszer is aki felfujhato szarnyakkal 
kiserletezett - igy nagyon preciz repcsiket lehet csinalni , csak a 
szarny anyagahoz kell par jokis szalat elkesziteni - ha szetmegy a gep 
akkor is eleg nagy marad a legellenallasa ahhoz hogy ne 5-600km/h-val 
csapodjon a foldbe , csak elkezdjen porogni mint a falevel es kesz- 
mindenki elszedul , paran talan osszetorik magukat , de nagyobb baj nem 
lesz .
egyebkent ki tud diesel aggregatot olcson ? ha jol remlik a mitsu-nak 
volt direktbefecsis egyhengeres kis vacakja - a csucs az lenne ha 
mindenki kite-okbol atbarkacsolt sikloernyovel jarna munkaba - etolajjal :))
nem vagyok benne biztos hogy nem ez lenne a helyes irany - hiszen a 
vonat utan alakult ki az auto - az utasszallito vackok utan johetne a 
szemelyi repuleszkoz .


bye
dexter




More information about the Elektro mailing list