A380
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Thu Apr 28 15:01:38 CEST 2005
at 2005.04.28. 14:24 Rancz Lajos wrote:
>Helló!
>
>Azér' én nem mondanám, hogy a karbon szar, egy ismerősöm repülőgép javító Ferihegyen, ott haszálják, megtanulta a gyártási technológiát és elég kemény a cucc. Előzőleg egy modell autó (kb. 40 cm hosszú) alvázát csinálta, kb. 60 g, és két tégla közé rakva kibír egy 90 kilós embert... Most meg mesterséges szélcsatorna (tudjátok amiben ejtőernyőzni lehet, úgy hogy lebegsz) légcsavarját csináják, amit egy 3000 LE-s villanymotor teker, és ez is karbonból van, fél kézzel el lehet bírni.
>
nem ketlem hogy zsenialis anyag , en is szeretek vele dolgozgatni , de a
hogy semmi kulso nyommal teljes belso strukturalis hibat kepes
produkalni az egyszeruen felelmetes . a mig-ek szarnya nem tort le
minkozben a festek tenyernyi darabokban tort le rola , es a szegecsek
marekszam hullottak belole .
de az airbus nem ezzel irta le magat nalam - az elso az volt amikor a
bemutaton nem ertelmezte a szamitogep az atstartolast - csunya vege lett
. a masodik volt amikor mar ertelmezte , de hanyattesett a gep valahol
moszkva felett - epp hogy megusztak . a harmadik volt amikor a
magassagtartast nem lehetett kikapcsolni sw-bol parizs felett , es total
rendszerleallitasbol tudtak egyenesbehozni a gepet - amivel kikapcsoltak
sok-sok idore az iranyitast (fly-by-wire rulez) a negyedik volt amikor
letort a farok , mindenki meghalt es az airbus azt mondta hogy nincs
benne a hasznalati utasitasban hogy a gep oldalhelyzeteben a farok
fuggoleges vezersikot magassagi kormanykent lehet hasznalni - ez osidok
ota alaptetele a repulesnek . kozben kiderult hogy a vezersik talajon
valami 10 inchen (pedalelmozdulas) belul futja a vegallas-vegallas tavot
levegoben ez lemegy 3-ra , tehat ha szeretsz olyan autoban ulni ahol
utkozben valtozik a kormanyattetel akkor ez is jo , de en szeretem ha
tudom mekkora elmozdulashoz mekkora hatas tartozik - ha zsigerbol ,
reflexbol reagalsz akkor csak a kiszamithatosag segit . raadasul tobb
gepben talaltak porozussa valt farkat (delaminalodott karbont) es
semmilyen kulso jele nincs .
nekem ez budos . igaz hogy en csak kisebb gepekkel repultem , de
szamomra a figyelmeztetes nelkuli hiba meg akkor is ha ez olcsobba teszi
a kilometereket - elfogadhatatlan .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list