Re: Re[2]: 0.6V/300A proctáp

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Thu Apr 28 00:12:14 CEST 2005


> Azért az egy kissé bonyolultabb volt. Az egyik érv (Nagyon sok egyéb
> mellett) pont a ciki felső fesz volt. Feltétel volt pl. az autógyártók
> felé, hogy a vezetékszigetelés nem lehet vastagabb és nehezebb, mint a
> jelenlegi 12 V-os rendszeré.

Szerintem az autokban olyan madzagokat hasznalnak, amik elegendoek akar halozati
feszre is.
Viszont az aksi, ha nagyobb 42V-nal (sot, szerintem mar az is) elegge
tuzveszelyes. Valahogy ugy kell elkepzelni, hogy mondjuk ket madzag egymas
mellett fut, es veletlenul zarlat keletkezik. A mogottes egyenfesztol es
aramkorlatol fugg, hogy csak elvillan a huzalok vege es kesz, vagy
gyujtozsinorkent eg vegig, kozben bevon egyre ujabb madzagokat, vegul valami
bazi nagy tuzet okoz.

Nem neztem kozelebbrol, de pl egy 80V-os targoncanal biztosan voltak trukkok
arra, hogy ilyesmi ne legyen. Vagy a 220V-os szunetmentes tapaksik, hat az mar
remes, ha belegondol az ember. Persze ha nagyon kicsi a kapac (ahogy irtatok
korabban, hogy a priusban 7Ao-s, de nagyfesz aksi van), az nem olyan veszelyes a
sokkal kisebb aram miatt, amire kepes. Ez a 42V valahogy biztosan sok ev alatt
alakulhatott ki (meg kulonfele gyartok lobbizasa egymassal szemben a
szabvanyositasnal), hogy meg nem csinal nagy tuzet, meg nem ver agyon, ha
ratenyerelek, de megse elemlampafesz, tehat nem kell kA-ekkel nyomulni.

hjozsi


____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu




More information about the Elektro mailing list