villanyauto - vegre elektros tema! :)

Vajk Fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Apr 26 13:45:07 CEST 2005


hi!

kiemelem a szerintem lenyeget:

egy csomo nem, vagy messze nem linearisan fugg
az eladott darabszamtol.

Ahhoz hogy eladj 10 priust az orszagban, be kell szerezd a megfelelo 
engedelyeket. Ahhoz hogy eladj 1000-et, pont ugyanazokat az 
engedelyeket, es pont ugyanannyit kell megszerezz. Pont ugyanannyi 
koltseggel.

Ahhoz hogy a 10 autot eladhatsd, kell legyen a tipust nem csak ujsagbol 
ismero szervized/szerelod mondjuk minimum 10 nagyvarosban. Ha 100-at 
adsz el, a 10 nagyvaros meg mindig eleg. Ha 1000-et adsz el, akkor lehet 
hogy tobb kell, de tizszerannyi autora oszlik a koltseg.

Pl az autos ujsagirok megvasarlasanak az ara sem igazan fugg az eladott 
darabszamtol.

ez van sajnos. az USA egy bazi nagy piac, ha egy tipus 0.1%-al 
reszesedik az eladasokbol az mar tobb ezres darabszam.

erdekes lenne latni, hogy ezek az arak hogyan alakulnak pl hollandiaban, 
vagy nemetorszagban.

vajk


Pintér Dezső wrote:

>Hello Vajk,
>
>Tuesday, April 26, 2005, 12:46:07 PM, you wrote:
>
>  
>
>>ezt speciel meg tudom mondani:
>>    
>>
>
>  
>
>>Ahhoz hogy egy termeket (autot) forgalmazhass egy adott orszagban, a
>>kovetkezokre kell koltened az auto gyari aran kivul:
>> - marketing
>> - szervizhalozat, celszerszamok
>> - alkatreszraktarozas
>> - szervizek kepzese
>> - tipusengedelyeztetes, burokracia
>> - meg ami nem jut eszembe
>>    
>>
>
>  
>
>>Ezek kozul latszik, hogy egy csomo nem, vagy messze nem linearisan fugg
>>az eladott darabszamtol.
>>A 4M es a 6.8M kozotti kulonbseg pont ezeknek a pluszkoltsegeknek a 
>>fedezete.
>>    
>>
>
>Mert máshol ezek nincsenek.
>
>  
>



More information about the Elektro mailing list