Biodiesel

Erdelyi Tibor Istvan erdelyit at chem.u-szeged.hu
Mon Apr 25 23:59:56 CEST 2005


Hello!

>> Volt szo valami gyanta tartalomrol, ami rasul a hengerfalra,
>> vagy beragad az adagoloba, ilyesmi...

Nincs gyanta se az étolajban, se a biodieselben, az tény, hogy a növényi
olaj avasodhat, FÉNY és OXIGÉN hatására, de a tankban se fény se oxigén,
akire meg ráavasodik az üzemanyag az nem is használja a jármûvét. Karbonsav
keletkezik savas lesz az olaj. Az észterezés nélküli növényi olaj
viszkozitása nagyobb mint a gázolajé, hideg hatására egyre nõ a
viszkozitás, olaj-elõmelegítõ használatával megelõzhetõ a probléma, a
Vaterán árulnak is ilyen ketyerét 100 rugóért, annyit nem ér. A biodiesel
megfelel a szabványnak, tisztán is használaható és korlátlanul keverhetõ
gázolajjal.

A biodízellel a következõ probléma lehet, régebbi járgányoknál a
tömítéseket szétszedi a metilészter, mivel a nagynyomású szakaszon fémmel
tömítenek, a probléma kizárólag az adagoló elõtti üzemanyag vezetékekre,
tömítésekre korlátozódik. Minimális összegbõl megoldható ez a probléma. Az
újabb járgányoknál, már figyelnek erre, nincs gond.

A pancsolt biodízellel viszont lehet gond. A hagyományos lúgos
katalizátoros technológia esetén, ha nem mossák ki a lúgos katalizátort az
olajból rendesen, szappanosodás léphet fel, az viszont problémás dolog.

Üdv.
Chynzi


-- 
Internal Virus Database is out-of-date.
Checked by AVG Anti-Virus.
Version: 7.0.308 / Virus Database: 266.9.18 - Release Date: 2005. 04. 19.





More information about the Elektro mailing list