BENZIN vs. VF vs. Pyxys
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Mon Apr 25 23:41:19 CEST 2005
Thus spake Fuzesi Arnold:
> Le is vontad a kovetkeztetest hogy tevedtem.
> Akkor en is levonhatom Vf-i logikaval hogy eztuttal te tevedtel?!?!?!?
Ez nem logika, csak egy iskolapelda a gerinces viselkedesre.
Ebbol nem kovetkezik semmi, teljesen mas kerdes hogy igazam volt...
> Meg a dizelre ugyan ez a ceg (fiat). Es a benzinese jobb mint a
> legmodernebb
> dizel. Toyotanak is van modern benzinese. Valszeg par honap es megjelenik
> azokban az autokban amelyikben most csak dizel van. (az europai piacra a
> dizel kell...Australia, USA, Japan oda a benzines)
Egy ujabb legmodernebb dizel :) Es megint csak papiron.
Meg kell nezni hogy mennyit hazudoztak ossze a promocios anyagban.
Tipikusan eleg sokat.
> Ki az a senki?
> Van itt a listan (mint szamodra authentikus forras) aki birtokol FSI, JTS
> stb stb stb motort?
> Erdekes amit irtam meresi eredmenyeket abban a JTS jobb is volt, erosebb is,
> Co2-ben is jobb, fogyasztasban is mindenben.
> Persze mert nem elektrolistas vagy haver irta ezert azok nem eredmenyek.
Igy van. Messzirol jott ember azt mond amit akar. Sot, a totalcar is
tele van hulyesegekkel... Csak annak hiszek akit ismerek.
Nagy biznisz ez, nyilvanvaloan kozmetikazzak az adatokat.
Csak neha olyan durvan, hogy az alapveto fizikai torvenyekkel ellenkezik,
akkor azert felkapja a fejet az ember! Vagy ha minden tapasztalattal
ellentmondasban van.
>> Sajnos ugyanezeket irtak az Astra-ra is... Maig emlexem a cikk cimere:
>
> Astranak nincs is FSI szeru motorja....
> Valami felreertes lesz, vagy valaki elirta.
> Lupo viszont tenyleg annyit fogyaszt. Erdemes kezdeni gyujtened rá!
Persze, az egy regi auto. Csak azert irom peldanak, hogy ilyeneket
irtak rola. Mar majdnem elhittem volna, ha nem egy olyan autobol szalltam
volna ki 10 perce :) Szoval nem kell mindent elhinni! Valojaban lehet
hogy dupla annyit fogyaszt.
>> En meg ott vagyok lemaradva, hogy a dizel hatasfoka dupla annyi
>> mint a benzinese, annyi vesztesege sincs hogy futeni lehessen vele.
>> Ez teny, a tobbit nem tudom hogy mertek...
>
> Modern dizel versus elavult benzines. Sikerul vegre ettol elszakadni?????
Tehat a benyasaknak is megnott a hatasfoka? Hol tartanak most?
En ugy tudom, a dizel tartja a rekordot a 40% koruli hatasfokkal, de
hogy melyik autoban van, nem tudom.
>> Ha ezt kimagyarazod, akkor vesztettem!
>
> Lasd fenn. Vesztettél! Modern benzinest kell nézni.
Es nem katalogusadatok alapjan. Az nagyon csaloka.
> a, Nagyobb a haszon a dizelen, olajlobbi. (feltetelezes, de ugye mindent a
> penz mozgat....)
Miert? Ezt nem ertem. Kapsz olcsobban vagy nem sokkal dragabban egy
qwa bonyolult szerkezetet, turboval stb...
Benzin sokkal egyszerubb, ugyanannyiba kerul. Szerintem azon van
nagyobb haszon.
> b, par eve volt egy olyan idoszak amikor ugy tunt a dizel lehagyja a
> benzint.
Szerintem fogyasztasban le is hagyta rendesen. Elmenykedesben nem biztos.
> Sokan megeszik. Te is, mások is.
> Én épp ezt nem eszem meg, mert érdekel a téma, es naprakész vagyok.
> De simán el lehet adni nekem más témában ugyan ezt. (pl mobiltelefon, PC,
> stb stb stb)
Nem, nekem tenyleg tetszik a dizel. Reklamot nem is tudom mikor lattam
utoljara, ha egyaltalan lattam dizel reklamot. Csak van a kornyezetemben
egy nehany dizeles auto, csaladban is volt legalabb 2, es tetszettek.
Nekem nincs veluk semmi bajom, vezetni is szeretem oket.
Ettol fuggetlenul lehet hogy benzines autom lesz, ami megtetszik, es
meg tudom venni.
> Arnold
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Ha ezt a szelvenyt kivagja, vehet egy uj monitort!"
More information about the Elektro
mailing list