villanyauto - vegre elektros tema! :)
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Mon Apr 25 20:18:42 CEST 2005
Szia,
2005. április 25., 16:32:39, írtad:
j> Az a baj, hogy egy komplett elektromos jarmunel az ossz hatasfok is
j> meghaladhatja a 80%-ot, az meg olyan kicsi futeshez felhasznalhato teljesitmenyt
j> jelent, hogy telen meg lehetne fagyni siman.
nem inkább az a baj, hogy ha áll a villany, akkor tényleg áll? szal,
hogy nincs alapjárat...
j> Sajat tapasztalat, hogy egy allo autot 1,5kW-tal csak mersekelten lehet
j> befuteni. Ilyenkor nincs legcsere se. Tehat a jo kifuteshez menet kozben
j> biztosan kell vagy 4 kW, de el tudom kepzelni, hogy nagyobb hidegben tobb is.
ezt hogy érted? mert nekem a fûtés úgy megy, hogy alapjáraton ketyeg a
motor, annak a termosztát beállítja az üzemi hõfokot (ennél meglepóen
alacsony, 82fok) és a ventillátor meg behajta a cca 82fokos levegõt.
alapjáraton nem tom mennyi a teljesítmény, de pont olyan meleg van,
mint menetben, legfeljebb annyi a difi, hogy menetközben, (ha nincs
belsõ keringtetésre kapcsolva), akkor a menetszél rábír segíteni a
ventire, így 1-es fokozaton is annyi levegõ tud bejönni, mint álló
helyzetben monnyuk 2-es fokozaton... (másszóval, télen nem kell
bekapcsolni a ventillátort menet közben, mert amúgy is k..va meleget
csinál)
j> Szerintem kisteljesitmenyu autoknal, amiknek viszonylag nagy a felulet/terfogat
j> aranya, nem is nagyon lehetne pl Finnorszagban meglenni. Ha valaki, hat ezt Te
j> megmondhatnad! :-)
most legyek paraszt?:-)))) nem tudom, amikor kint éltünk csak 600S-es
mercikben autóztunk:-)))(na, persze nem az én tehetségem, hanem
egyszerûen a követségen ilyen autók voltak csak)
j> Igy van? Szerintem azert nincs a Volvonak kis guggolos
j> autoja. :)
nem tom, szerintem nem ez, vagy nem kizárólag ez a magyarázat, mert pl
a saabnak vannak (voltak) kicsinyke autói, pl 4hengeres V motorral:-)
a szépséget nem arról mintázzák, az tuti, de roppant elmés megoldások
voltak benne. (egy ilyet a totalcarban is mutattak be)
j> 5-6kW-os motorteljesitmeny, a mozgatashoz eleg 1,5-2kW, a maradek egy
j> resze kifele eltavozik, ami bejuttathato az utasterbe, attol meg lehet fagyni
j> nagy hidegben. :-)
én valahonnan úgy emlékszem, hogy a normáis kocsikázához 10kW-ot
javasoltak, de ez most itt mindegy.... nem inkább mégis abból van a
gáz, hogy ha áll, akkor nem megy? :-) szal, hogy nincs üzemi hõfok,
meg emiatt melegvíz, meg ilyesmi?
csak úgy magam elé képzelem, hogy villannyal dugózom.
egy lépés elõre, pihi. megint egy lépés, megint pihi. mivel nincs
melegvíz(nincs is mit hûteni), nincs semmi amibõl meleget lehetne
szerezni:-((
marad az olaj kályha... de az legyen dizel! :-)
j> hjozsi
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list