villanyauto - vegre elektros tema! :)

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Mon Apr 25 15:54:04 CEST 2005



Szia,

2005. április 25., 14:46:22, írtad:

BB> Az tutti, hogy olcsobb nem lesz. Max. az uzemeltetese. Az allamnak 
BB> csak akkor lesz erdeke, hogy csokkentse az adokat, ha ennek van a 
BB> masik oldalon ellentetelezese, megpedig kezzelfoghato szamok es 
BB> bevetel (vagy kiadas-csokkenes) formajaban.
BB> De ugyis ki fognak talalni valami adot, nehogy kanaan legyen itt. Ez 
BB> teljesen fuggetlen a politikai beallitottsagtol. Mondjuk riogatjak a 
BB> nepet az akkuk elhelyezesevel vagy a rez tulzott felhasznalasaval, 
BB> stb, stb. A butabbakat az akkuban levo savval is meg lehet ijeszteni.
BB> Jajjj! :)

van ezzel kapcsolatban egy gondolatsorom, ha megengeditek...
szal, az, hogy nincs még igazán alternatívája a belsőégésű
motornak(mármint használatban), az szerintem nem azért van, mert
nincs, hanem azért, mert nem engedik. ugyebár, ma, a Föld gazdasága(i)
a kőolaj köré épülnek. ha hirtelen lenne egy olcsóbb, jobb energia,
akkor hipphopp összedölne a gazdaság rendszere. azok, akik ma a
legnagyobb hatalommal rendelkeznek az olaj birtoklása okán, azok
hirtelen megszünnének hatalmasok lenni.
márpedig az ember nem hagyja, hogy megfosszák hatalmától, így az ilyen
technológiák nem krülhetnek felszínre. ezt láthatjuk a sok elbukott
projektből és cserébe láthatjuk, hogy az autóipar milyen gőzerővel
nyomja még mindig az egyre erősebb, egyre "korszerű" modelleket,
holott a befolyt hasznot az újabb belsőégésűek fejlesztése helyett
lehetne megújjuló energiat használó motorok fejlesztésére is
használni.
az olajlobbi hatalmas ereje meg lemérhető abban, hogy hiábba az olyan
nagy autógyárak törkvése is, mint pl a toyota prius, gyakorlatilag nem
nyer teret. pedig az készen van. és mégis alíg látni. nem beszélve a
hidrogén, metanol és mittomén még milyen technológiákról, amikből
szintén van működő használható szerkezet. cask éppen nem nyer teret,
mert megfostaná az olajlobbit a pillantnyi profittól.
hosszútávon, addig nem is lehet eredmény, amíg valamilyen módon be nem
épül ez a rész, szerintem az olajlobbi lesz az, ami beintegrálja
magába ezeket a technológiákat, csak előbb, a befektetést nem igénylő,
így sokkal több profitott termelő, már meglévő olajat el kell
locsolni. és hogy miért, az olajlobbi lesz? pusztán csak azért, mert
senki más nem elég erős ahhoz, hogy egy világméretű átalakulást végig
tudjon vinni.
addig sajna marad a sufni tunning, az egy darabos villanyautó, de hogy
kiszorítaná a belsőégésűeket, ezt nem remélhetjük.

BB> Irnal meg errol a kis elektromos autorol? Speci akku kell bele vagy 
BB> sima 12V-os olomakkukkal megy? Mennyi a toltes, van-e gyorstoltes, 
BB> mennyi ido alatt toltodik fel, mennyit birnak az akkuk? stb. Foleg 
BB> varosi hasznalat erdekelne. Annak idejen szerettem volna egy Trabi 
BB> kombit elektronizalni, de a motornal es foleg az istenverte 
BB> kotelezoen beszerzendo engedelyeknel megalltam.

elég cask arra gondolni, hogy ha most kicseréled a féklámpát ledesre
(minden előnyével együtt) nem fog levizsgázni, mert nem 21W-os...

de egy olyan villanyautó építési technológiát ha ki lehetne ötleni,
amit mondjuk egy kis tudással meg lehet szögelni otthon, akkor
szerintem lenne rá bőven kereslet. én speciel azonnal átülnék a város
szarakodásra egy villanyba. olyasmit kellene csinálni, mint a kit
car-ok, nagy bazi fadobozban megjön, ember a fiával nekiáll és jól
összerakja, konnektroba bedu, és az első 24h-s töltés után, napi 8-10
órányi töltéssel használható lenne napi 100-200km-et, max
100km/h-ssebességgel.

de hogy az allam minden lehető eszközzel üldözné, az fix.
ezért nem lehetne ezt ipari méretekben csinálni, max úgy, hogy
sajátmagának az emebrek, aztán, ha meg van a kritikus tömeg, akkor
kiugrasztani a nyulat a bozótból.

--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu





More information about the Elektro mailing list