BENZIN...MÁJUS 2...ADD
VF
vf at elte.hu
Sun Apr 24 19:45:02 CEST 2005
Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:
> mint írtam, nem twinspark. sima egyszerû hengerenként 2! szelepes,
> 80-as évekbeli konstrukció. a motorbringák motorjáról semmit nem
Mexakitos gyujtassal??
> tudsz. te mondtad. akkor miért tudod, hogy más a technológia? vagy
> honnan tudod, hogy nem lehet egy kalap alá vennni? megsúgom, semmi
> difi. a hajtáslánc más, maga a motor nem különbözik.
Van olyan is, valamelyik BMW motorba raktak allitolag auto motort,
de altalaban teljesen kulonbozik a ketto.
> de ha már itt atrunk, és egységes mércérõl beszélsz, akkor ezekalapján
> klassz lenne a turbós motorokat a turbósokkal összehasonlítani, a
> szívókat a szívókkal. de ebben az esetben, lehet eltérõ mérce.
Nem en irtam: a szivo benzines es a turbodizel van egy kategoriaban.
Valamint a turbo benzines lehet hogy vezetesi elmenyt nyujt, de
hetkoznapi hasznalatra a karakterisztikaja miatt nem igazan javasolt...
A turbodizel meg teljesen bevalt, szemelyautoban, kamionban egyarant.
> bezzeg, szerinted meg minden benzines szar.
Szerintem az osszes belsoegesu motor egy szar, meg is vagyok lepve hogy
Leonardo ota nem sikerult lenyeges elvi fejlesztest kitalalni.
A benzines a mezonyben egyaltalan nem kulonosen szar, sot a legutobbi
idokig sokkal jobb volt mint a dizel, bar dragabb, most mar ugyanannyi
a benzin meg a gazolaj, nem annyival takarekosabb a dizel, viszont
vezetni mar ugyanugy lehet, sot.
Masok, egyik sem szar a masikhoz kepest.
> felelõsséget? védelem? mirõl beszélsz?
> én annyit mondok, hogy mivel sokkal több tapasztalatuk van, egyszerûen
> a munkájukból adódóan, ezért érdemes meghalgatni, megnézni,
> megfontolni, hogy mit mondanak.
> de ettõl én még mindig alfát fogok venni, akármennyire alázák a vw-t.
Akkor a dizel zaj kerdesben nem ertesz veluk egyet, mert ok ugyanazt
irjak amit en. (dizel csendesebb, a benzines jo gyorsulasaban nagy
szerepet jatszik az uvolto motor pisologiai hatasa)
Valamint a valodi es a teszt szerinti fogyasztas-ertekek kozott
feszulo ellentetet is elfogadod.
> ej, múltkor még karambolról beszéltél, meg gázolásról, már csak a
> rendszám meghorpadás a vonóhorgon??? ne kicsinyitsd le a gyilkos
> gázolásomat.
:) En folyamatosan ugyanazt irom: kis sebesseggel nekimentel az elotted
haladonak, darazsvadaszat kozben. Arrol nem tehetek, hogy te hol az egyik,
hol a masik iranyban probalod sarkitani az esemenyt, ezaltal azt a latszatot
keltve, hogy nem megbizhato az informacio. En nem beszeltem soha gazolasrol,
sem gyilkossagrol, persze tortenhetett volna nagyobb baj is, csak
szerencsenk volt.
Nekem mindenesetre nagy elmeny volt, mert ez a 3. autos 'baleset' az
eletemben, gondolom akinek mar sok volt, az nem is tartja szamon...
> képesség nem kell, de alázat a vas iránt az kellene.
Honnan veszed hogy nekem nincs, es ez miben latszik vezetes kozben?
Szerintem nalam keves ember figyel jobban az utra, en meg nem tudok
olyat csinalni, hogy tarsalgok a haverokkal, kajalok, szajat ruzsozok
es kozben mobiltelefonalok egyszerre, mint a multkor az egyik kedves
baratnom :)
> ki és mit mondot? ez így elég levegõben lógó? vagy nem mered
> kimondani?
Igy van, nem merem :) Ez olyan kis gusztustalan hatba tamadas, amit
ujabban te is szoktal csinalni. Jol esett? :) Egyebkent tudod ki az...
En persze vedtelek elotte, mert jo haver voltam :)
> de azért klasz, hogy _te_ mondod, hogy ehhez legalább értek. innentõl
> kezdve befoghatod, mert te ehhez sem értesz.
Te biztos jobban tisztaban vagy a tudasommal mint en :)
> ne izgulj, én sem felejtettelek ám el.
Tudom, most irod masodszor :)
> katalizátor sok ajta van, esteleg ennek is utána nézhetsz, mielött
> megin nagyon okos vagy.
Na ja... Lehet hogy ez a kulonbseg. Mondom, a rendelkezesre allo
informacioim alapjan nem tudom eldonteni. Igaz, soha nem is erdekelt
pontosan, inkabb dizelre palyazom. Csak azt tudom hogy budos, es
utalom.
> ???? ha csörög a szelep, akkor már régen heló van a motornak, vaze,
> üjjé má le, hát akkora baromságokat hordasz össze, hogy ilyet még a
> világ nem látott!
A dizelnek olyan hangja van alapjaraton. Nem tudom mashoz hasonlitani.
De pont ma lattam egy regi dizel mercit, melynek valami baja lehetett,
mert csak 1 henger csinalta, a tobbi csendes volt. Teljesen ugy hangzott,
mint ha egy traktor kozeledne.
> igen... kár, hogy ez nem igaz.
> drága c5, kicsit magasabb fordulaton jár, mint az én benzinesem.
> de sebaj, éjjen az értelmetlen általánosítás:-)
> monnyá még ilyen okosakat
Nem en mondtam, olvasd az elektro listat.
Sok marha van itt, miket ossze nem hordanak :)
Tudom, ok haverok, veluk nem vitazol csak velem.
A hanggal kapcsolatban pedig a hulye totalcarosok irkalnak hulyeseget.
Ez van...
> az állításod, miszerint a kis motor szükségképen kevesebbet fogyaszt,
> a nagy meg szükségképen többet, itt ismét cáfolódik.
> ugyanis nem mindegy, hogy milyen motorról beszélünk.
Ismetlem, ezt mar az elozo vita soran is tisztaztuk.
Persze hogy nem mindegy.
Ugyanolyan technologiaju, kulonbozo loketterfogatu motorokra igaz.
Azokra is csak bizonyos tartomanyban.
Viszont mivel az autokat foleg az also teljesitmeny-tartomanyban
hasznaljuk, ezert a kisebb teljesitmenyu motorok elonyben vannak.
Egyebkent ezert van a nagy motorra tobb ado, stb...
Mert jobban pusztitja a kornyezetet, az utakat. Ezt sem en talaltam ki.
> nem hát. a fele, az még közelítõleg sem igaz.
> számtalan példa van. de téged a gyári adatok sem érdekelnek, a
> tapasztalati adatok sem érdekelnek. csak amit mondasz. az az igaz.
A tapasztalati adatok erdekelnek, a gyariak kevesbe...
Arnold irta, hogy a probapadi meresek semmit sem ernek, majd a kovetkezo
leveleben probapadi mereseken alapulo gyari adatokkal bizonygatja hogy a
benzines jobb.
Tehat az elozo leveleben elore meghazudtolja a kovetkezo irasat :)
No comment...
> megmondom. amelyik olyan sebességgel megy, hogy annyit fogyasszon.
> ha jól tévedek ez 6.5 liter... még talán én is megtudom csinálni, ha
> kolbászolásról van szó. de 8 literrel bármikor, 100-as átlagot
> autózom.
De neked nincs 65l tankod, valamint az uzemanyagod is tobbe kerul,
valamint kicsit hihetetlen is a 8l, de mindegy.
> na, utoljára. elõfordulhat olyan eset is, amikor pusztán egy
> vészfékezés alatt is felforr a fékfolyadék. EZ NEM EGYENLÕ EZZEL:
> egy vészfékezés elég ahhoz, hogy felforrjon a fékfolyadék.
> kapise?
Alakul, nyilvan majdnem minden megtortenhet kelloen szar muszaki
allapotu kocsikkal. De ezt altalanos igazsagkent talalni tulmegy
minden hataron. Hulyeseg.
>> :))) Mi az a formalogika?
>
> ööö, bocs... de nem magyarázom meg, nézd meg a lexikont.
Ok, megneztem, nincs ilyen kulcsszo :)
> ha majd lesz dizel autód, locsolj bele napraforgóolajat :-))
Locsolnek, de draga! Vagy nem? Majd megnezem hogy adjak literet :)
> nem hát. a Fõld 4-5 mrd éves. hogy most 140000 vagy 140100 év alatt fogjuk
> feléni, az valóban nem mindegy.
Haha... Az osszes foszilis energiahordozo (olaj, gaz, szen stb..) tulnyomo
tobbsege a karbon korszakban keletkezett, a tobbi gyakorlatilag elenyeszo.
Es a jelenlegi fogyasztassal nehany tiz evunk van...
Valahol mar teljesen elfogyott, valahol meg 10 ev, valahol meg 200 ev
van hatra.
>> Dizelbol egyreszt kevesebb kell, masreszt tobb van
>> belole, harmadreszt mestersegesen, kornyezetbarat modon eloallithato (!!)
>
> igen? te, és ezt miért nem tudják? mi a szarnak ásnak rettentõ nagy
> olajkutakat és háborúznak érte? környezetbarát módon...
Mert meg draga. De kutatjak, ne aggodj. Az olcso energiara epul az egesz
modern tarsadalom! Tudod, gozgep -> ipari forradalom.
Majd ha draga lesz az olaj, biodizellel fogunk jarni. Vagy alkohollal.
Vagy arammal, amit mondjuk atomeromu termel.
> a gázolajat nem fogod növénybõl elõállítani, mert az kõolajból van.
A biodizelt novenyekbol allitjak elo. Kemiailag mas ugyan mint az
asvanyi olajok, de nincs sok jelentosege. Talan az asvanyi olajjal
egyezo szerkezetu uzemanyagot is lehetne csinalni, nem tudom hogy ezzel
probaloznak-e, egyaltalan van-e ertelme.
> csak egyesek füstölnek, csak amiket ma láttam:
> passat, audi a4, bmw x5, mazda b2200, golf, renó laguna, kereklámpás
> merci 220cdi.
> csak elmentünk a mátrába. ennyi volt útközben. mind ócska, elavult nem
> modern jószág...
> egy is elég, hogy egy utca tele legyen korommal.
En itt elek pest kozepen, 2 dizel is volt a csaladban, most is van
dizele ismeroseimnek, se azokat, se egyaltalan a varosban soha nem
latok dizelt fustolni, nem erzek dizelbuzt, csak benzint.
Irtam a multkor, megkerdeztem az egyik dizel tulajt a fustolesrol,
azt mondta hogy orszaguton fustol, ha jol odalep, varosban nem...
Ez van.
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"A lamerek egyik fo ismertetojele, hogy maniakusan felnek a virusoktol"
More information about the Elektro
mailing list