Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Sun Apr 24 18:12:02 CEST 2005
Szia,
2005. április 24., 13:51:56, írtad:
V> Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:
>> abszulot nem triviális, mert egy 1.6-os motorral szerelt autóval is
>> lehet sokkal tobbet fogyasztani, mint egy 4.2-es V8-assal.
V> Termeszetesen. Ugyanolyan technologiaju motorokat kell osszehasonlitani.
V> Tehat nem motorkerekpar motort az automotorral, nem az elektronikus
V> vezerles nelkulit a twin sparkossal meg egyeb furmanyokkal felszerelttel,
V> stb...
mint írtam, nem twinspark. sima egyszerû hengerenként 2! szelepes,
80-as évekbeli konstrukció. a motorbringák motorjáról semmit nem
tudsz. te mondtad. akkor miért tudod, hogy más a technológia? vagy
honnan tudod, hogy nem lehet egy kalap alá vennni? megsúgom, semmi
difi. a hajtáslánc más, maga a motor nem különbözik.
de ha már itt atrunk, és egységes mércérõl beszélsz, akkor ezekalapján
klassz lenne a turbós motorokat a turbósokkal összehasonlítani, a
szívókat a szívókkal. de ebben az esetben, lehet eltérõ mérce.
>> huzamosabb ideig éltem pesten(talán többet, mint te), de azon az evolúciós változáson nem
>> mentem át, amit te emlegetsz, miszerint elegendõ lenne kevesebb levegõ
>> az életben maradásomhoz.
V> Ilyet nem is irtam. Csak azt, hogy ovatosan veszed a levegot, es ha egy
V> fustfelhon kell atmenni, akkor egy ideig nem veszel.
azt írtad, hogy megtanultál kicsiket lélegezni:-)
V> Persze lehet hogy valakit ez nem erdekel, es siman beszivja a fustot is.
V> En nagyon nem birom a budoset, soxor van hogy elmegy mellettem egy
V> alkoholista hajlektalan, es majdnem elhanyom magam, oklendezni kezdek.
V> Valaki jobban birja...
>> a diselek, fõleg a németek, füstölnek. ez tény. ha nem hiszel nekem,
>> menj ki az autópályára, és nézz. látni fogod.
>> a bezinesek is füstölnek, de az csak akkor kormol, ha már szar. ilyen
>> is van.
V> Mar megbeszeltuk, hogy vannak olyan dizel tipusok melyek kormolnak.
ejnye, csak nem?
V> Es vannak olyanok, melynek femtiszta a kipufugoja, es semmi fust nem jon
V> ki belole. Nem tudom mit lehet meg ragozni a temat...
V> Ti altalanositottatok, hogy dizel = szar.
V> Ez nem igaz, hulyeseg.
bezzeg, szerinted meg minden benzines szar.
>> ne is. õk is kicsit több autót láttak már, mint mi itt összesen.
>> ezért teljesen értelmetlen meghallgahtni a véleményüket.
V> Figyu, ha vedelmedbe veszed oket, akkor az azt jelenti, hogy vallalod a
V> felelosseget a hulyesegeikert is.
felelõsséget? védelem? mirõl beszélsz?
én annyit mondok, hogy mivel sokkal több tapasztalatuk van, egyszerûen
a munkájukból adódóan, ezért érdemes meghalgatni, megnézni,
megfontolni, hogy mit mondanak.
de ettõl én még mindig alfát fogok venni, akármennyire alázák a vw-t.
V> Nekem, sot nem is nekem, hanem a 2 sracnak akik eppen akkor olyan kocsival
V> jartak, amirol a 'teszt' szolt, sikerult rajta kapnunk oket nehany
V> hatalmas hulyesegen. Ez van.
... blablabla
>> elmemmi el lehet. kérdés, hogy a tobbi autós megtudja-e védeni az
>> életedet, miközben urasan, teli önbizalommal kacskaringózol.
V> ??? Ezt honnan veszed? Teljesen normalisan beilleszkedek a forgalomba.
:-D gondolom! ha igazat mondanál, nem is merülne fel ez a kérdés, mert
észrevennéd.
V> Eletvedelemrol szo sincs. Ha elbenazok valamit, ugyanaz tortenik mint ami
V> veled is tortent: az elottem meno vonohorga behorpasztja a rendszamom :)
ej, múltkor még karambolról beszéltél, meg gázolásról, már csak a
rendszám meghorpadás a vonóhorgon??? ne kicsinyitsd le a gyilkos
gázolásomat.
V> Ugyanigy a tobbiek is akikkel egyutt tanultam.
V> Orszaguton kisebb gond a forgalom, persze nagyobbat lehet csattanni.
V> Miert gondolod, hogy a kozlekedeshez valami kulonleges kepesseg kell?
képesség nem kell, de alázat a vas iránt az kellene.
V> Minden ember meg tudja tanulni, szinte mindenkinek van jogsija.
V> A 8 altalanost vegzett (6 elso + 2 masodik) teherauto-soforoknek is...
V> Gondolom azert vagy ilyen buszke ra, mert mashoz ezen kivul nem nagyon
V> ertesz... Megmondta egy kozos ismerosunk is :)
ki és mit mondot? ez így elég levegõben lógó? vagy nem mered
kimondani?
de azért klasz, hogy _te_ mondod, hogy ehhez legalább értek. innentõl
kezdve befoghatod, mert te ehhez sem értesz.
>> volt idõ, hogy nem értem a hülyeségedre rá, de ne hidd, hogy
>> elfelejtettelek.
V> Rosszul is esett volna :) En is sokat gondolok rad :))
ne izgulj, én sem felejtettelek ám el.
>> a probléma súlya ott van, hogy minden belsõ égésû motor pusztít. nem
>> csak a benzines. de legalább nem hypo szagú, és nem kormol.
V> De hypo szagu. Pont ez a bajom a benzinesekkel. Vagy az uj benzinek
V> (mas kopogasgatlo adalek), vagy a katalizator miatt.
V> Rettenetes, embertelen budos!!
V> En egyebkent inkabb a benzinre tippelek, mert talan azota van, amiota
V> megjelentek a 99+ oktanos benzinek. Katalizator mar nagyon regota van,
V> de regen nem voltak ilyen budosek a benzines autok.
katalizátor sok ajta van, esteleg ennek is utána nézhetsz, mielött
megin nagyon okos vagy.
>> itt bizonygatjátok, hogy a dizel milyen csendes, nagyobb fordulaton.
>> bezzeg a benzines... ez akkora hülyeség, hogy hallattlan.
V> Nem en irtam, bar en is igy tapasztalom.
V> Pl a kedvenc totalcarodon is ezt irjak...
V> Ez a vicces, amikor egymassal sem ertetek egyet, csak velem kapcsolatban
V> jon ki az ellentet, mert en hajlando vagyok minden alacsony szinvonalu
V> vitaba belemenni :
V> A dizelnek alapjaraton van az a jellegzetes szelepcsorgese,
???? ha csörög a szelep, akkor már régen heló van a motornak, vaze,
üjjé má le, hát akkora baromságokat hordasz össze, hogy ilyet még a
világ nem látott!
V> de magasabb
V> fordulaton sem lesz lenyegesen hangosabb. Mar csak azert sem, mert a
V> magas fordulat sem olyan magas.
V> A benyas pedig iszonyuan elkezd uvolteni magas fordulaton!
igen... kár, hogy ez nem igaz.
drága c5, kicsit magasabb fordulaton jár, mint az én benzinesem.
de sebaj, éjjen az értelmetlen általánosítás:-)
monnyá még ilyen okosakat
>> pesten futni, az tök okos dolog.
>> miért nem inkább viszel egy csövet és az elsõ kipufogóra ráhúzva
>> slukkolsz jó nagyokat?
V> Azert kell itt futnom, mert itt lakom. Valamint egy terdserules miatt
V> (autobalaset!) csak hegyre felfele tudok sokaig futni. Mondjuk ezt nem
V> sajnalom, mert ennek kovetkezteben elegge megnott az allokepessegem :)
V> 54-es pulzus, stb... De ha lesz autom, akkor majd en is kimegyek valahova
V> messzebb, kozben jol osszefustolom a varost a sok luzernek, es futok a
V> jo levegoben.
jó.
>> hehe, fogalmad sincs... vaze. de akkor mirõl beszélsz?
>> mitõl más tészta? azért, mert 2 kereke van? ugyanolyan robbanó motor,
>> 2-4 ütemû, leg-vízhûtés, váltó, gáz, fék... mi a más?
V> :) :) Ha akarod, adok neked kolcson egy konyvecsket, melyben reszletesen
V> le van irva, hogy milyen szempontok alapjan tervezik a hajo/motorcsonak,
V> motorkerekpar, auto, repulogep es szivattyu/egyeb motorokat.
V> Tok mas karakterisztikajuk van.
V> Kis tulzassal olyan mint ha az szinkron motort hasonlitanad a kommutatoros
V> DC motorral.
az állításod, miszerint a kis motor szükségképen kevesebbet fogyaszt,
a nagy meg szükségképen többet, itt ismét cáfolódik.
ugyanis nem mindegy, hogy milyen motorról beszélünk.
>> ember, értsed már meg, hogy nem igaz amirõl beszélsz.
>> nem az számít, hogy te mit számolsz ki, hanem az, ami valóságban
>> történik. ha csak és kizárólag a számítások lennének, akkor nem is
>> kellene megadni fogyasztási adatokat, mindenki tudná, hogy 1ccm-hez
>> ennyi a fogyasztás, oszt jól beszorozná a ccm-el és kész.
V> Nem stimmel, mert a nagyobb motorok jobb hatasfokuak a nevleges
V> teljesitmenyen. Tehat ha az 50 loeros motor 50LE-t ad le, a 100 loeros
V> 100-at, akkor a nagy motor tobbet fog fogyasztani mint a kicsi, de
V> kevesebb mint ketszer annyit.
V> Ha pedig nem a legjobb hatasfoku tartomanyban hasznalod...
V> Az auto-motorokat tipikusan alacsony teljesitmenyen hasznaljak, csak
V> nagyon ritkan vannak teljesen kihajtva. Ez pedig azt jelenti, hogy a
V> kisebb motor tipikusan az optimalishoz kozelebb jar, a nagyobb motor
V> tavol. Tudsz kovetni? Tovabba: te magad irtad, hogy a nagy motoros
V> autoban nem kell gazt adni ha nem akarsz nagyon gyorsulni, es alig
V> esik a fordulatszam. Kis autoban kell gazt adni, kulonben fullad.
V> Ebbol levezetheto, hogy a nagyobb auto tobbet fogyaszt!!
V> (Keresre ujra leirom, de hosszu, es a multkor sem fogtad)
V> Tovabba: kerdezz meg akarkit. Trivialitasrol van szo.
majd téged megkérdezlek. tucc mindent:-)
>> ez így egy nagy ökörség. felét... persze. álmodsz.
V> Ismet csak nem velem vitatkozol :) Olvasd a listat! Vitassatok meg
V> egymas kozott.
nem hát. a fele, az még közelítõleg sem igaz.
számtalan példa van. de téged a gyári adatok sem érdekelnek, a
tapasztalati adatok sem érdekelnek. csak amit mondasz. az az igaz.
>> kötve hiszem, hogy ezért. vagy ha igen, akkor minimum taxisnak kell
>> lennie, mert aki vlóban kiszámolja, az rájön, hogy anyi kilómétert
>> kell autóznia, hogy ebbõl nyeresége legyen, amit a mai autók már ki
>> sem bírnak.
V> Ezt megvalaszolta mas helyettem, csak egyeterteni tudok.
>> egzakt mérés. 65liter/1hétnyi kolbászolás.
V> Kozel 1000km! Melyik benzinesnek van ekkora hatotavolsaga?
V> Azert volt jo, mert ceges auto, csak pesten lehet tankolni komplikacio
V> nelkul.
megmondom. amelyik olyan sebességgel megy, hogy annyit fogyasszon.
ha jól tévedek ez 6.5 liter... még talán én is megtudom csinálni, ha
kolbászolásról van szó. de 8 literrel bármikor, 100-as átlagot
autózom.
>> 2. nem arról volt szó, hogy milyen a motorvezérlés, hanem a
>> köbcentirõl állítottad, hogy szükségképen a nagyobb többet fogyaszt.
>> ime magad adtad meg magadnak a választ, hogy mekkora hülyeséget írtál.
V> Igen, ha minden mas megegyezik. Olyat nem mondtam, hogy tetszoleges
V> felepitesu motorok kozott is csak a loketterfogat szamit.
V> Ezt egyebkent mar a multkor is irtam, tehat ez a fajta felremagyarazasa
V> az irasomnak puszta primitivseg.
>> 3. a motorbringákon lévõ motorok között vannak négyütemû, vízhütéses
>> motorkkal szerelt típusok, semmi külöbség. legfeljebb te nem tudod, de
>> gondolom, illik ide egy polgár józsefes összehasonlítás, õ mondta, hogy
>> "..olyan nincs, az nem lehetséges, mert arról nem tudok"
V> Semmi kulonbseg? :))) Hehe...
>> nem azt mondta itt senki, hogy 1 vészfékezés elég. nem tudsz olvasni.
>> arról van szó, hogy elõfordulhat, hogy felforr. és voltak rá esetek,
>> hogy mikor fordul elõ.
V> Nem, explicit ezt irtatok! Sajna... Tudom hogy ciki :))
V> En csak ezzel vitatkoztam, hogy folyamatos fekezessel (amikor a betetek
V> hosszu ideig erintkeznek a tarcsaval) fel lehet forralni, egy percig sem
V> vitattam...
V> Megint csak vicces: irtok valamit, majd utolag letagadjatok.
na, utoljára. elõfordulhat olyan eset is, amikor pusztán egy
vészfékezés alatt is felforr a fékfolyadék. EZ NEM EGYENLÕ EZZEL:
egy vészfékezés elég ahhoz, hogy felforrjon a fékfolyadék.
kapise?
V> Lasd kis motor-nagy motor tema, Arnold es a C fordito hatekonysag, stb...
>>> Na akkor megegyszer, lassabban, hogy ne nevessen ki senki :)
>>> Van m tomegu koolajunk osszesen. Ha ezzel x fogyasztasu benyas autokat
>>> uzemeltetunk, akkor t ideig lesz eleg. Ha x/2 fogyasztasu dizeleket,
>>> akkor 2t ideig. Tudsz kovetni?
>>
>> tudlak, csak megint hülyeséget írsz. a formálogika szerint igazad van.
>> de csak annyira, mint amikor a repülõ nyíl nem érhetné utol a
>> teknõsbékát.
V> :))) Mi az a formalogika?
ööö, bocs... de nem magyarázom meg, nézd meg a lexikont.
V> Es hol itt a hulyeseg? A teknosbekas alparadoxon
V> azert meg csak nem is paradoxon, mert dt folyamatosan csokken, igy a
V> numerikus kozelites nem mukodik.
V> A ket peldaban csak az kozos, hogy egyiket sem erted :))
>> csak egyetlen egy olyan személyautót mutass, ami elmegy a nyersolajjal.
>> ha tudsz, igérem, megtapsollak.
V> Probaljuk ki, szerintem a regebbi dizelek lehet hogy elmennenek.
V> Mennek azok biodizellel is, ami kemiailag tok mas (!!) mint az asvanyi
V> olaj, mennek napraforgoolajjal is, stb...
ha majd lesz dizel autód, locsolj bele napraforgóolajat :-))
>> de ha esetleg építenél egyet hamar, hogy ne csinálj magadbõl tök
>> hülyét, akkor is ott marad a kérdés, hogy mi lesz akkor, ha lefogy az
>> olaj? ez itt a probléma, nem pedig az, hogy neked virágillatú a dizel,
>> másnak meg szilikozisa van tõle.
V> Latod, ez a csusztatas. Az olaj mindenkeppen elfogy elobb-utobb, de nem
V> mindegy hogy mikor.
nem hát. a Fõld 4-5 mrd éves. hogy most 140000 vagy 140100 év alatt fogjuk
feléni, az valóban nem mindegy.
V> Dizelbol egyreszt kevesebb kell, masreszt tobb van
V> belole, harmadreszt mestersegesen, kornyezetbarat modon eloallithato (!!)
igen? te, és ezt miért nem tudják? mi a szarnak ásnak rettentõ nagy
olajkutakat és háborúznak érte? környezetbarát módon...
V> novenyekbol, negyedreszt csak egyes dizelek fustolnek, a modernebbek nem!
a gázolajat nem fogod növénybõl elõállítani, mert az kõolajból van.
csak egyesek füstölnek, csak amiket ma láttam:
passat, audi a4, bmw x5, mazda b2200, golf, renó laguna, kereklámpás
merci 220cdi.
csak elmentünk a mátrába. ennyi volt útközben. mind ócska, elavult nem
modern jószág...
egy is elég, hogy egy utca tele legyen korommal.
V> Felfogtad?
fel.
More information about the Elektro
mailing list