ccsc hasznalokhoz
Petrik Gergely
spee at pluto.shacknet.nu
Sun Apr 24 18:01:37 CEST 2005
On Sun, 24 Apr 2005, Nya'ri Viktor wrote:
> Balázs wrote:
>> Sziasztok,
>>
>> Tudna valaki segiteni abban, hogyan kell egydimenzios tombot atadni
>> fuggveny hivaskor?
>>
>> Inya
>
> Talán pl. így; de nem vagyok biztos, próbáld ki:
>
>
>
> int egyiktomb[12];
>
> void fuggveny(int *masiktomb[12])
> {
> *masiktomb[0] = 10;
> *masiktomb[1] = 11;
> .
> .
> .
> *masiktomb[11] = 12; }
hmmm. ez most ccsc specifikus dolog, vagy szabvany C? mert amig
a tombpointert nem piszkalod, folosleges a sok csillagozas. 'tomb
atadasa' a pointer atadasat jelenti C-ben (ahogy valaki mar irta
is).
int a[20];
int b[30];
void f(int * q)
{
q[0] = q[1];
q = &b; //ennek semmi ertelme, mert q a stacken van
}
int main()
{
f(a); //<- itt f megkapja egy 20 ures helyre mutato tomb
// pointeret, azaz a-t.
return 0;
}
szerintem ennyi. akkor kell csillagozni, ha az atadott pointert
(is) akarjuk buzeralni. ekkor
void g(int ** s) { *s = &b; } muxik, mert a stackre egy
pointerre mutato pointert tettunk, es a fuggveny a hivatkozott
pointert fogja felulirni. vagy nem ez volt a kerdes?
--
G
>
> void main(void)
> {
> fuggveny(&egyiktomb[0]);
> }
More information about the Elektro
mailing list