BENZIN...MÁJUS 2...ADD
VF
vf at elte.hu
Sun Apr 24 13:51:56 CEST 2005
Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:
> abszulot nem triviális, mert egy 1.6-os motorral szerelt autóval is
> lehet sokkal tobbet fogyasztani, mint egy 4.2-es V8-assal.
Termeszetesen. Ugyanolyan technologiaju motorokat kell osszehasonlitani.
Tehat nem motorkerekpar motort az automotorral, nem az elektronikus
vezerles nelkulit a twin sparkossal meg egyeb furmanyokkal felszerelttel,
stb...
> huzamosabb ideig éltem pesten(talán többet, mint te), de azon az evolúciós változáson nem
> mentem át, amit te emlegetsz, miszerint elegendõ lenne kevesebb levegõ
> az életben maradásomhoz.
Ilyet nem is irtam. Csak azt, hogy ovatosan veszed a levegot, es ha egy
fustfelhon kell atmenni, akkor egy ideig nem veszel.
Persze lehet hogy valakit ez nem erdekel, es siman beszivja a fustot is.
En nagyon nem birom a budoset, soxor van hogy elmegy mellettem egy
alkoholista hajlektalan, es majdnem elhanyom magam, oklendezni kezdek.
Valaki jobban birja...
> a diselek, fõleg a németek, füstölnek. ez tény. ha nem hiszel nekem,
> menj ki az autópályára, és nézz. látni fogod.
> a bezinesek is füstölnek, de az csak akkor kormol, ha már szar. ilyen
> is van.
Mar megbeszeltuk, hogy vannak olyan dizel tipusok melyek kormolnak.
Es vannak olyanok, melynek femtiszta a kipufugoja, es semmi fust nem jon
ki belole. Nem tudom mit lehet meg ragozni a temat...
Ti altalanositottatok, hogy dizel = szar.
Ez nem igaz, hulyeseg.
> ne is. õk is kicsit több autót láttak már, mint mi itt összesen.
> ezért teljesen értelmetlen meghallgahtni a véleményüket.
Figyu, ha vedelmedbe veszed oket, akkor az azt jelenti, hogy vallalod a
felelosseget a hulyesegeikert is.
Nekem, sot nem is nekem, hanem a 2 sracnak akik eppen akkor olyan kocsival
jartak, amirol a 'teszt' szolt, sikerult rajta kapnunk oket nehany
hatalmas hulyesegen. Ez van.
Ha nem lenne semmi ertelme, en sem olvasnam, de olvasom, mert irnak jot is.
De vakon hinni nekik, akarmennyi autot is lattak, nem szabad!
Rettenetesen szubjektivek az irasok, de vegul is ez normalis. Meg kell
probalniuk minden autoban valami karaktereset talalni, ami feltunik az
olvasonak, akarmennyire atlagos vagy egyenesen szar a kocsi.
En egyebkent eleg kritikus vagyok az ilyen tesztekkel kapcsolatban, pl a
szamtek ujsagok es honlapok tesztjeirol is megvan a velemenyem, kb egy
szavukat nem hiszem el, pedig tobb gepet lattak mint en valaha fogok...
> elmemmi el lehet. kérdés, hogy a tobbi autós megtudja-e védeni az
> életedet, miközben urasan, teli önbizalommal kacskaringózol.
??? Ezt honnan veszed? Teljesen normalisan beilleszkedek a forgalomba.
Eletvedelemrol szo sincs. Ha elbenazok valamit, ugyanaz tortenik mint ami
veled is tortent: az elottem meno vonohorga behorpasztja a rendszamom :)
Ugyanigy a tobbiek is akikkel egyutt tanultam.
Orszaguton kisebb gond a forgalom, persze nagyobbat lehet csattanni.
Miert gondolod, hogy a kozlekedeshez valami kulonleges kepesseg kell?
Minden ember meg tudja tanulni, szinte mindenkinek van jogsija.
A 8 altalanost vegzett (6 elso + 2 masodik) teherauto-soforoknek is...
Gondolom azert vagy ilyen buszke ra, mert mashoz ezen kivul nem nagyon
ertesz... Megmondta egy kozos ismerosunk is :)
> volt idõ, hogy nem értem a hülyeségedre rá, de ne hidd, hogy
> elfelejtettelek.
Rosszul is esett volna :) En is sokat gondolok rad :))
> a probléma súlya ott van, hogy minden belsõ égésû motor pusztít. nem
> csak a benzines. de legalább nem hypo szagú, és nem kormol.
De hypo szagu. Pont ez a bajom a benzinesekkel. Vagy az uj benzinek
(mas kopogasgatlo adalek), vagy a katalizator miatt.
Rettenetes, embertelen budos!!
En egyebkent inkabb a benzinre tippelek, mert talan azota van, amiota
megjelentek a 99+ oktanos benzinek. Katalizator mar nagyon regota van,
de regen nem voltak ilyen budosek a benzines autok.
> itt bizonygatjátok, hogy a dizel milyen csendes, nagyobb fordulaton.
> bezzeg a benzines... ez akkora hülyeség, hogy hallattlan.
Nem en irtam, bar en is igy tapasztalom.
Pl a kedvenc totalcarodon is ezt irjak...
Ez a vicces, amikor egymassal sem ertetek egyet, csak velem kapcsolatban
jon ki az ellentet, mert en hajlando vagyok minden alacsony szinvonalu
vitaba belemenni :)
A dizelnek alapjaraton van az a jellegzetes szelepcsorgese, de magasabb
fordulaton sem lesz lenyegesen hangosabb. Mar csak azert sem, mert a
magas fordulat sem olyan magas.
A benyas pedig iszonyuan elkezd uvolteni magas fordulaton!
> pesten futni, az tök okos dolog.
> miért nem inkább viszel egy csövet és az elsõ kipufogóra ráhúzva
> slukkolsz jó nagyokat?
Azert kell itt futnom, mert itt lakom. Valamint egy terdserules miatt
(autobalaset!) csak hegyre felfele tudok sokaig futni. Mondjuk ezt nem
sajnalom, mert ennek kovetkezteben elegge megnott az allokepessegem :)
54-es pulzus, stb... De ha lesz autom, akkor majd en is kimegyek valahova
messzebb, kozben jol osszefustolom a varost a sok luzernek, es futok a
jo levegoben.
> hehe, fogalmad sincs... vaze. de akkor mirõl beszélsz?
> mitõl más tészta? azért, mert 2 kereke van? ugyanolyan robbanó motor,
> 2-4 ütemû, leg-vízhûtés, váltó, gáz, fék... mi a más?
:) :) Ha akarod, adok neked kolcson egy konyvecsket, melyben reszletesen
le van irva, hogy milyen szempontok alapjan tervezik a hajo/motorcsonak,
motorkerekpar, auto, repulogep es szivattyu/egyeb motorokat.
Tok mas karakterisztikajuk van.
Kis tulzassal olyan mint ha az szinkron motort hasonlitanad a kommutatoros
DC motorral.
> ember, értsed már meg, hogy nem igaz amirõl beszélsz.
> nem az számít, hogy te mit számolsz ki, hanem az, ami valóságban
> történik. ha csak és kizárólag a számítások lennének, akkor nem is
> kellene megadni fogyasztási adatokat, mindenki tudná, hogy 1ccm-hez
> ennyi a fogyasztás, oszt jól beszorozná a ccm-el és kész.
Nem stimmel, mert a nagyobb motorok jobb hatasfokuak a nevleges
teljesitmenyen. Tehat ha az 50 loeros motor 50LE-t ad le, a 100 loeros
100-at, akkor a nagy motor tobbet fog fogyasztani mint a kicsi, de
kevesebb mint ketszer annyit.
Ha pedig nem a legjobb hatasfoku tartomanyban hasznalod...
Az auto-motorokat tipikusan alacsony teljesitmenyen hasznaljak, csak
nagyon ritkan vannak teljesen kihajtva. Ez pedig azt jelenti, hogy a
kisebb motor tipikusan az optimalishoz kozelebb jar, a nagyobb motor
tavol. Tudsz kovetni? Tovabba: te magad irtad, hogy a nagy motoros
autoban nem kell gazt adni ha nem akarsz nagyon gyorsulni, es alig
esik a fordulatszam. Kis autoban kell gazt adni, kulonben fullad.
Ebbol levezetheto, hogy a nagyobb auto tobbet fogyaszt!!
(Keresre ujra leirom, de hosszu, es a multkor sem fogtad)
Tovabba: kerdezz meg akarkit. Trivialitasrol van szo.
> ez így egy nagy ökörség. felét... persze. álmodsz.
Ismet csak nem velem vitatkozol :) Olvasd a listat! Vitassatok meg
egymas kozott.
> kötve hiszem, hogy ezért. vagy ha igen, akkor minimum taxisnak kell
> lennie, mert aki vlóban kiszámolja, az rájön, hogy anyi kilómétert
> kell autóznia, hogy ebbõl nyeresége legyen, amit a mai autók már ki
> sem bírnak.
Ezt megvalaszolta mas helyettem, csak egyeterteni tudok.
> egzakt mérés. 65liter/1hétnyi kolbászolás.
Kozel 1000km! Melyik benzinesnek van ekkora hatotavolsaga?
Azert volt jo, mert ceges auto, csak pesten lehet tankolni komplikacio
nelkul.
> 2. nem arról volt szó, hogy milyen a motorvezérlés, hanem a
> köbcentirõl állítottad, hogy szükségképen a nagyobb többet fogyaszt.
> ime magad adtad meg magadnak a választ, hogy mekkora hülyeséget írtál.
Igen, ha minden mas megegyezik. Olyat nem mondtam, hogy tetszoleges
felepitesu motorok kozott is csak a loketterfogat szamit.
Ezt egyebkent mar a multkor is irtam, tehat ez a fajta felremagyarazasa
az irasomnak puszta primitivseg.
> 3. a motorbringákon lévõ motorok között vannak négyütemû, vízhütéses
> motorkkal szerelt típusok, semmi külöbség. legfeljebb te nem tudod, de
> gondolom, illik ide egy polgár józsefes összehasonlítás, õ mondta, hogy
> "..olyan nincs, az nem lehetséges, mert arról nem tudok"
Semmi kulonbseg? :))) Hehe...
> nem azt mondta itt senki, hogy 1 vészfékezés elég. nem tudsz olvasni.
> arról van szó, hogy elõfordulhat, hogy felforr. és voltak rá esetek,
> hogy mikor fordul elõ.
Nem, explicit ezt irtatok! Sajna... Tudom hogy ciki :))
En csak ezzel vitatkoztam, hogy folyamatos fekezessel (amikor a betetek
hosszu ideig erintkeznek a tarcsaval) fel lehet forralni, egy percig sem
vitattam...
Megint csak vicces: irtok valamit, majd utolag letagadjatok.
Lasd kis motor-nagy motor tema, Arnold es a C fordito hatekonysag, stb...
>> Na akkor megegyszer, lassabban, hogy ne nevessen ki senki :)
>> Van m tomegu koolajunk osszesen. Ha ezzel x fogyasztasu benyas autokat
>> uzemeltetunk, akkor t ideig lesz eleg. Ha x/2 fogyasztasu dizeleket,
>> akkor 2t ideig. Tudsz kovetni?
>
> tudlak, csak megint hülyeséget írsz. a formálogika szerint igazad van.
> de csak annyira, mint amikor a repülõ nyíl nem érhetné utol a
> teknõsbékát.
:))) Mi az a formalogika? Es hol itt a hulyeseg? A teknosbekas alparadoxon
azert meg csak nem is paradoxon, mert dt folyamatosan csokken, igy a
numerikus kozelites nem mukodik.
A ket peldaban csak az kozos, hogy egyiket sem erted :))
> csak egyetlen egy olyan személyautót mutass, ami elmegy a nyersolajjal.
> ha tudsz, igérem, megtapsollak.
Probaljuk ki, szerintem a regebbi dizelek lehet hogy elmennenek.
Mennek azok biodizellel is, ami kemiailag tok mas (!!) mint az asvanyi
olaj, mennek napraforgoolajjal is, stb...
> de ha esetleg építenél egyet hamar, hogy ne csinálj magadbõl tök
> hülyét, akkor is ott marad a kérdés, hogy mi lesz akkor, ha lefogy az
> olaj? ez itt a probléma, nem pedig az, hogy neked virágillatú a dizel,
> másnak meg szilikozisa van tõle.
Latod, ez a csusztatas. Az olaj mindenkeppen elfogy elobb-utobb, de nem
mindegy hogy mikor. Dizelbol egyreszt kevesebb kell, masreszt tobb van
belole, harmadreszt mestersegesen, kornyezetbarat modon eloallithato (!!)
novenyekbol, negyedreszt csak egyes dizelek fustolnek, a modernebbek nem!
Felfogtad?
Es nem kell adalekolni kulonfele budos es mergezo vegyuletekkel, mint
a benzint...
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Vegyel kutyat - az egyetlen mod hogy penzert szeretetet vasarolj"
More information about the Elektro
mailing list