BENZIN..Ve'ge...
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Sun Apr 24 14:46:36 CEST 2005
Thus spake Fuzesi Arnold:
> Bazze aszittem erted. Akkor megegyszer kicsit maskepp:
[..]
> Lasd fenn. 2.4 JTD tudja azt (nagy joindulattal) amit a 2.0 JTS.
Katalogusadatok alapjan... Raadasul a fogyasztas nincs osszhangban a
CO2 kibocsatassal. Talan meg kene nezni, hogy melyiket milyen korulmenyek
kozott kell merni hivatalosan.
Tovabba a magyar benzin miatt minden benzines fogyasztast szorozz meg
egy 1.2-1.3 koruli atveres-faktorral, a dizelnel nincs ilyen problema,
valamint a szukseges mas vezetesi stilus miatti tobblet-fogyasztassal.
A CO2 kibocsatas, amennyiben a benzin benzin, osszhangban kell legyen a
fogyasztassal, persze ha tenyleg vizezik, akkor ez nem teljesul.
> Tobb tomeget kell cipelnie a motornak, amelyik befolyasolja a
> fogyasztast. (65kg Acs Gabi Toyotajanal a benzines javara)
> E=1/2*m*v^2
:))) A tomeg cipelesehez nem kell energia. A gyorsitasahoz kell, de ezt
itt a listan nem sikerult megertetnem, egyesek szerint csak nyomatek
kell hozza, teljesitmeny nem.
A 65kg ha ures a kocsi, akkor is 5..7% tomegben, fogyasztasban meg sokkal
kisebb, teljesen elhanyagolhato. (Ugyanis az 5%-kal nagyobb gordulo
ellenallas csak kis reszet kepezi az osszes vesztesegnek, pl legellanallas,
motor vesztesegei, ami onmagaban is 80% korul van, stb...)
Ha a kocsiban ulnek is, ez az amugy is nevetsegesen kicsi kulonbeg tovabb
csokken.
Ugyanaz mint a zaj eseten: vegiggondolas nelkul felfujsz egy aprosagot,
nem vagy tisztaban a jelentosegevel.
A gyorsulasban tobbet szamit, ott valoban 5-7%.
> Ez nem elony. :) Messze nem.De ne jatszd a hulyet, tudod te jol.
> Raadasul a turbo elegge kopo alkatresz. Kopobb mint a motor.
Gondolom tobbek kozott ezert is adjak olcsobban a dizelt manapsag, mert
belekalkulaljak hogy a turbo csere draga lesz... Meg a szivattyuk,
injektorok. A regi dizeleknel is embertelen draga, benzines felujitasa
sokkal olcsobb. Persze a mai benzineseknel mar ez sem biztos, nem tudom.
> JTD folyamatosan maro kenes szagu. Pedig egy kituno dizelmotor amugy.
Kenes?? Olyat meg sohasem ereztem. Egyszer volt jelentosen kenes
uzemanyag magyarorszagon, amikor meggurnyadtak az AC pumpak, de akkor sem
lehetett erezni a varosban semmit, semmivel sem volt kenesebb az autok
szaga.
> Korszeru benzin nem kormol.
> Lasd Acs Gabi levele is. PM= nulla.
> Pedig csak egy "vacak" VVT motor 1200g/km adattal. Nem a legujabb benzines
> csoda.
A korszeru dizel sem. Amit most gyartanak kormolo dizelt, nem korszeru :)
Szar es kesz, igazad van. Nem kell olyat venni, en sem vennek.
> Lasd fenn. Nemigaz.
Jo, tobb mint a fele. Az ennel rosszabb katalogusadatokat fogadd
kritikusan. A valosag sokkal rondabb. Ez sajat tapasztalat is... (!)
> Ne csinalj magadbol hulyet. Mindenki tudja hogy a nagy motor kevesebbet
> eszik varoson kivul.
Kezd alakulni! Igen, vannak olyan korulmenyek, amikor a nagy motor
fogyaszt kevesebbet. Pl amikor olyan teljesitmenyen jaratod, pl autopalyan
szaguldozas kozben, ami a kis motornak a max hatasfok felett van, a nagy
motornak pedig pont beleesik a max hatasfok zonajaba.
Atlagosan csak azon keveseknek erheti meg, akik szinte folyamatosan
autopalyan hasznaljak a kocsit es nagy sebesseggel autoznak.
Ha varosban is kell hasznalni, igen nehez kihozni olyat hogy a kis auto
fogyasszon tobbet.
> Mert rohadtul terjed, es veszelyesebb mint a benzin.
Akkor legyszives szidd azokat a tipusokat, melyek kormolnak.
Konkretan. Es ne altalaban a dizel autokat, melyek kozott van olyan is,
mely minden benzinesnel kornyezetkimelobb.
> Ha ezek az emberek direkt befecsis benzinest vennenek jobb lenne.
> De nem vesznek, mert felre vannak tajekoztatva. (Talan mert nagyobb a haszon
> a dizelen mint a benzinen???????)
Vagy te vagy felretajekoztatva. Ki tudja? Nekem tobb okbol szimpatikusabb
a dizel, persze csak a nem fustolos verziok.
> Hanem a mi dizelunk jobb mint a masike. Mert a dizel a "trendi..."
Hat ezt nem hiszem. Szerintem a benyas sokkal menobb. Ha arra hajtanek,
en is valami dogos, nagy teljesitmenyu, farokhosszabbito sportautot
vennek, biztos hogy benzinest. Bar mar sportverdabol is van dizel, a
totalcaron olvastam :)
De en nem vagyok ennyire gadget-guy. Inkabb a hatekonysagra optimalizaltam.
Nem vettem 1 milas fenykepezot, mert a 32kFt-os jobb kompromisszumnak
tunt, nem vettem fel milas laptopot, mert a 170k-s jobb kompromisszum,
nem vettem 300k-s TFT monitort, mert a 170k-s jobb kompromisszum, nem
vettem 400k-s bringat, mert a 20k-s jobb kompromisszum, stb...
En ugy latom, hogy ha nem menozni akarok, akkor jelenleg a dizel is jobb
kompromisszum. Nekem a hatekonysag szamit, valakinek a teljesitmeny.
Vezettem dizeles autokat is (a Polotol az 1.9-es Renault vagy Citroen
kis furgonig, amit valaki emlitett is itt a listan), azon a szinten ahogy
en szoktam vezetni (nyugisan, semmi varatlan akcio :), semmi lenyeges
kulonbseget nem erzek. Kiveve hogy dizelben emlekeim szerint meg sohasem
kellett azert visszavaltanom, mert nem volt eleg a nyomatek. Benyasnal
meg igen. A heten is egy nagy Toyotaval kicsit hosszabbra sikerult egy
elozes mint szerettem volna, mert nem valtottam vissza. De azert
sikerult, csak meglepo hogy mennyire nem gyorsult padlogaznal sem.
Bar lehet hogy tul sokat vartam tole, meg sem neztem hogy milyen motor
van benne.
> Arnold
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"A lamerek egyik fo ismertetojele, hogy maniakusan felnek a virusoktol"
More information about the Elektro
mailing list