BENZIN..Ve'ge...

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Sun Apr 24 02:03:25 CEST 2005


----- Original Message ----- 
From: <ide.ne.irj at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, April 23, 2005 2:51 PM
Subject: Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD

> > Tehat miert is jo a dizel? Kezdem nem erteni....
> > Co2-ben nem jobb
>
> Most szamoltad ki, hogy jobb :) Valamint alig tobb mint fele mennyisegu

Bazze aszittem erted. Akkor megegyszer kicsit maskepp:

2.4 JTD: 234 g/km (A legeslegujabb M-JET JTD motor)
2.0 JTS: 205 g/km.(A JTS elso generacios JTS raadasul...)

JTD:
Consumo urbano 12,1 l/100 km
Consumo extraurbano 6,9 l/100 km
Consumo mixto 8,8 l/100 km
175 CV ( 129 Kw) a 4.000 rpm
par máximo 330 Nm a 1.750 rpm
Aceleración 0-100 Km/h 10,2 seg.
velocidad máxima 220 km/h

JTS:
Consumo urbano 12,2 l/100 km
Consumo extraurbano 6,6 l/100 km
Consumo mixto 8,6 l/100 km
165 CV ( 122 Kw) a 6.400 rpm (kimondta nem fejlodtek a benzines motorok? Ez
a szivo 2000-res motor 165 LE. Par eve egy turbo volt ennyi....)
par máximo 206 Nm a 3.250 rpm
Aceleración 0-100 Km/h 8,2 seg.
velocidad máxima 220 km/h

> > Gyengebb
>
> Miert is?

Lasd fenn. 2.4 JTD tudja azt (nagy joindulattal) amit a 2.0 JTS.

> > Nehezebb (100 bol 1 nem az..)
>
> Na es?

Tobb tomeget kell cipelnie a motornak, amelyik  befolyasolja a
fogyasztast. (65kg Acs Gabi Toyotajanal a benzines javara)
E=1/2*m*v^2

> > Nagyobb a zajszennyezese (varosban -jellemzoen alacsony fordulaton
> > hangosabb) (100 bol 1 nem az..)
>
> Nem varosban, alapjaraton. Mar varosban is, amikor gyorsabban mesz,
> halkabb a dizel. Kulonben is a motorhang teljesen elhanyagolhato a
> kerekzajhoz kepest, nem szamit, nehany meterrol nem is hallani.

Lehet....de sok kis JTD sokra megy. Ugyanennyi JTS meg csondesebb.

> > Bonyolultabb a turbo stb miatt
>
> Na es?

Ez nem elony. :) Messze nem.De ne jatszd a hulyet, tudod te jol.
Raadasul a turbo elegge kopo alkatresz. Kopobb mint a motor.


> > Budos
>
> Ugyanannyira mint a benzines, semmi kulonbseg.

JTS-nek nem erzem a szagat.
JTD-nek erzem. Mindketto mellett alltam, es JTS addig volt szagos amig be
nem melegedett.
JTD folyamatosan maro kenes szagu. Pedig egy kituno dizelmotor amugy.
HDI-nel jobb az M-JET JTD.
(megvette a GM is, megy a SAAB-okba, Opelekbe)

> Bizonyos tipusok kormolnak. Ok. Benzinbol is. Meg budos rakkelto kekes
> fust, el nem egett szenhidrogen-maradekokkal stb...

Korszeru benzin nem kormol.
Lasd Acs Gabi levele is. PM= nulla.
Pedig csak egy "vacak" VVT motor 1200g/km adattal. Nem a legujabb benzines
csoda.

> > A dizel 250 Ft korul van ha jol emlekszem ugyan ugy mint a 95-os.
> > Vetelara magasabb (100 bol 10 nem az..)
>
> De fele kell belole.

Lasd fenn. Nemigaz.

> >> A 3.0 miert lenyeges? Azota rajottetek ti is, hogy a nagyobb motor
tobbet
> >> fogyaszt? :)
> >
> > Attol fugg hol/hogy, hasznalod...
>
> Nem, teljesen nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a nagyobb motor tobbet
> fogyaszt.

Ne csinalj magadbol hulyet. Mindenki tudja hogy a nagy motor kevesebbet
eszik varoson kivul.

> Ha tortenetesen suzukitok lenne, a nagy autokat szidnatok, sot
> bebizonyitanatok, hogy a kicsi auto tulajdonkeppen erosebb es
biztonsagosabb
> mint a nagy, mert... (itt jottok ti :)

Ezt fejezd be!

> Igy van. Amig azoknak a fustjetol fuldoklom, megvaltas egy-egy szippantas
> a dizelbuzbol :)

Szivd  akkor!

> Tegyuk fel hogy tenyleg vannak feketen fustolo vadi uj dizelek. Tegyuk
fel,
> en meg nem lattam ugyan. Mit szamit az, amikor a benzinszmog lepi be az
> egesz varost? Miert a dizelre vagy kiakadva?

Mert rohadtul terjed, es veszelyesebb mint a benzin.
Ha ezek az emberek direkt befecsis benzinest vennenek jobb lenne.
De nem vesznek, mert felre vannak tajekoztatva. (Talan mert nagyobb a haszon
a dizelen mint a benzinen???????)

A gyartok reklamjai meg nem arrol szolnak hogy van jo dizelunk, meg nagyonjo
benzinesunk.
Hanem a mi dizelunk jobb mint a masike. Mert a dizel a "trendi..."

Arnold




More information about the Elektro mailing list