Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Sun Apr 24 00:27:52 CEST 2005



Szia,

2005. április 23., 23:14:18, írtad:

V> Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:

>> a valóság az, hogy én, Arnold, és még jó páran itt vezetnek autót,
>> annyit, amennyit te soha életedben nem fogsz vezetni, és látják a
>> világot.
>> ezze szemben te kurva okos vagy és öntöd a baromságot, rettentõ
>> "tudományos" érveiddel.

V> Ezt speciel bebuktatok. Hulyeseget irkaltok. Kerdezzetek meg valakit, aki
V> nalatok is tobbet vezet, vagy akar kevesebbet :) Ilyen hulyeseget, hogy
V> a nagy auto kevesebbet fogyaszt mint a kicsi, csak toletek hallottam.
V> Annyira kozismert az ellentete, hogy az utobbi idoben eszrevetlenul tobben
V> is beleszottek az irasukba, mint trivialis tenyt.
V> Pl Arnold, es Dexter is a Suzuki motor kapcsan. Kell ideznem?

abszulot nem triviális, mert egy 1.6-os motorral szerelt autóval is
lehet sokkal tobbet fogyasztani, mint egy 4.2-es V8-assal.

>> és te? te mirõl beszélsz? hogy városi ember már csak kicsiket
>> lélegzik, hogy nem füstõlnek a dizelek? meg, hogy a totalcar az
>> hülyeség tudsz-e olyat mondani, amit tapasztalatból mondasz?

V> 1. Igen, aki huzamosabb ideig pesten el, az ha sok autot lat maga elott,
V>    teljesen ontudatlanul ovatosabban kezd lelegezni.
V>    Sajnos en pesten szoktam futni is, akkor nem tudom megtenni, kell a
V>    levego, de nagyon :)

huzamosabb ideig éltem pesten(talán többet, mint te), de azon az evolúciós változáson nem
mentem át, amit te emlegetsz, miszerint elegendõ lenne kevesebb levegõ
az életben maradásomhoz.

V> 2. A dizelek nem fustolnek. Olvasd a listat!! Van itt dizel tulajdonos,
V>    bizonyitsd be neki, hogy a vezetesi tapasztalatod alapjan az o
V>    autojanak fustolnie kell, rosszul latja hogy nem fustol :))
V>    Helyesen: van olyan dizel, mely bizonyos korulmenyek kozott fustol.
V>    Kiegeszites: benzinesbol is van ilyen, es ok tobben vannak.

a diselek, fõleg a németek, füstölnek. ez tény. ha nem hiszel nekem,
menj ki az autópályára, és nézz. látni fogod.
a bezinesek is füstölnek, de az csak akkor kormol, ha már szar. ilyen
is van.

V> 3. A totalcarrol konkretan irtam peldat, amikor pont a fogyasztasrol
V>    teljesen hulyeseget irtak. A kocsi promocios anyagabol kivett kis
V>    hazugsagokat (ami reklam eseten engedelyezett) tovabbkoltottek, igy
V>    mar durvan nem fedi a valosagot. Egyebkent is rendkivul szubjektiv
V>    az ertekelesuk, en a stilus miatt (vicces!) es a ritka erdekessegek
V>    miatt olvasom. De ha autot veszek, biztos hogy nem az o ertekelesuk
V>    alapjan fogom, ha egyaltalan megnezem elotte.

ne is. õk is kicsit több autót láttak már, mint mi itt összesen.
ezért teljesen értelmetlen meghallgahtni a véleményüket.

>> saját elmondásod szerint, nem tanítottak meg vezetni, vicces, hogy
>> annyi "gyakorlattal"  kaptál jogosítványt, vezetgetsz...
>> erre alapozod a véleményedet???

V> Mindenkit igy tanitanak meg vezetni. Ezzel a tudassal el tudod vinni a
V> kocsit A-bol B-be, sot, a pesti forgalomba is kimehetsz. En is megtettem,
V> a heten is. Ja, es nem mentem neki az elottem menonek, mint egyes
V> magukat nagyon profinak tarto autosok...

elmemmi el lehet. kérdés, hogy a tobbi autós megtudja-e védeni az
életedet, miközben urasan, teli önbizalommal kacskaringózol.

>> amig nincs tudásod arról amirõl beszélsz, addig egy hülye kókler vagy,
>> aki csak azért ír mindent összevissza, hogy veszekedhess Arnolddal.
>> vagy történetesen velem.

V> :) :) En is orulok hogy itt vagy. Hianyzott a listarol a primitivseg,
V> Arnold egyedul nehezen birta :)

volt idõ, hogy nem értem a hülyeségedre rá, de ne hidd, hogy
elfelejtettelek.

>> ez egy remek mondat. imádjuk azért a dízelt, mert mennyivel több
>> benzines van.

V> Nem kell imadni semmit, csak a problemakat a sajat sulyuknak megfeleloen
V> kell kezelni, es nem vegletesen eltulozni a szubjektiv velemenyunk miatt.
V> Arnold szerint a dizel az elso szamu kozellenseg, illetve masodik, en
V> utanam :) Szerintem meg a benzines, mert sokkal tobbet pusztitott
V> (es pusztit!) a kornyezeten mint a dizel, pl a majdnem dupla mennyisegu
V> uveghazhatast okozo gaz kibocsatasaval.

a probléma súlya ott van, hogy minden belsõ égésû motor pusztít. nem
csak a benzines. de legalább nem hypo szagú, és nem kormol.

>> kipufogórendszert. a zajszennyezésnek a legkisebb köze van a
>> motorhanghoz.

V> Koszonom, akkor mirol is vitatkozunk? Szerintem sincs sok koze, de ezt
V> ne nekem, hanem Arnold haverodnak meseld.

itt bizonygatjátok, hogy a dizel milyen csendes, nagyobb fordulaton.
bezzeg a benzines... ez akkora hülyeség, hogy hallattlan.

>> úgyhogy, neked sok jó kis katalizátoros, hypo szagú dizelt kívánok,
>> mindenki más meg használjon olyan autót, amilyen tetszik neki.

V> Na ez az! Mar honapokkal ezelott is irtam, hogy a benzines is hypo szagu.
V> Pontosabban en klor es ozon hangulatu illatvilagot fedeztem fel benne.
V> Sima benzines, katalizatoros auto!

hogy miben mit fedezel fel, az a te orrodnak az dolga. de a benzines,
katalozátoros autó nem fanyar, orfacsaró szúrósszagú, hanem legfeljebb
poloskaszagú.

V> Tudod milyen szar amikor beleszagolok egy ilyenbe futas uta, amikor jovok
V> le a hegyrol?? Inkabb dizel, vagy regi olmos benzines auto...

pesten futni, az tök okos dolog.
miért nem inkább viszel egy csövet és az elsõ kipufogóra ráhúzva
slukkolsz jó nagyokat?

V> Az okosok azt mondjak, ez a pokoli buz sokkal kornyezetbaratabb mint az
V> illatos kek trabifust. Valoszinuleg igazuk van.

szerintem jó okosok lehetnek, ha ilyeneket mondanak, mert a kétütemû
motor nem elég, hogy sokkal szarabb minden gáznemû kibocsátásban, de
még a kenésre használt olajat is elégeti. (innen a kékes füst és az
orrfacsaró bûz)


>> és még egy apró adalék. ha úgy lenne, ahogy te roppant okosan
>> prédikálsz, hogy a nagy mmotor szükségképen többet fogyaszt, akkor
>> javaslom, hogy fejtsd meg a titkot, hogy pl. egy 650ccm-es honda chopper
>> motor, miért fogyaszt 4-5 litert városi forgalomban, mikor csak
>> 200kiló és hoszzúlöketû, nem pörgõs motor. ráadásul léghûtéses, azaz

V> Fogalmam sincs. Az nem auto motor, teljesen mas tema.

hehe, fogalmad sincs... vaze. de akkor mirõl beszélsz?
mitõl más tészta? azért, mert 2 kereke van? ugyanolyan robbanó motor,
2-4 ütemû, leg-vízhûtés, váltó, gáz, fék... mi a más?

>> de mondhatnám a 1200 zsigát is, ami városban min. 12liter... pont mint
>> az 1.9TDI audiA6, és mint az én 3literes alfám, vagy a 2literes lancia
>> delt evo3, ami meg 25litert is képes volt enni. (ja, hogy tudj
>> köztözködni, igen, enyém volt, és nyomtam neki)
>> a fogyasztás a legkevésbé a lökettérfogattól függ.

V> Ezt megbeszeltuk, reszletes szamitasokon alapulo levezetest kuldtem neked.
V> Reakcio azota sem erkezett, valoszinuleg nem sikerult felfogni.


ember, értsed már meg, hogy nem igaz amirõl beszélsz.
nem az számít, hogy te mit számolsz ki, hanem az, ami valóságban
történik. ha csak és kizárólag a számítások lennének, akkor nem is
kellene megadni fogyasztási adatokat, mindenki tudná, hogy 1ccm-hez
ennyi a fogyasztás, oszt jól beszorozná a ccm-el és kész.

V> Az extrem peldakat koszi, bizonyara van olyan dizel, mely ugyanannyit
V> vagy tobbet fogyaszt mint a benyas. A tipikus azonban az, hogy a dizel
V> fele annyit eszik mint a benzines.

ez így egy nagy ökörség. felét... persze. álmodsz.

V> Ez lehet hogy reszben az eltero vezetesi
V> modszer miatt van, a probapadon merve nem latszik a kulonbseg, ezert a
V> katalogusadatokon sem tunik fel. De akinek dizel autoja van, az tudja jol,
V> mert altalaban tobbek kozott ezert is vett dizelt.

kötve hiszem, hogy ezért. vagy ha igen, akkor minimum taxisnak kell
lennie, mert aki vlóban kiszámolja, az rájön, hogy anyi kilómétert
kell autóznia, hogy ebbõl nyeresége legyen, amit a mai autók már ki
sem bírnak.

V> Nem csak penz kerdese, hanem hatotavolsag is. Egy ismerosom dizel
V> citroenjeben 65 literes tank van. Egy hetig kolbaszoltunk horvatorszagban
V> tankolas nelkul :)

egzakt mérés. 65liter/1hétnyi kolbászolás.

V> A benzines osszehasonlitasok: ismet csak gratulalni tudok.
V> Osszehasonlitottad a mexakitos gyujtassal mukodo ladat a te elektronikus
V> motormanagementtel felszerelt, lambda szondas, katalizatoros, twin spark
V> autoddal. Igy nyilvan akarmit ki lehet hozni, es az ellenkezojet is.
V> Ja, es meg a motorkerekpar motorokat is idekeverted :)) Hihetetlen.

1. nem twinspark. sima 12szelepes v6. a másik autóm, az ts, de azt nem
lenne fer idekeverni, mert kicsit fejlettebb, mint aszokásos
benzinesek.
2. nem arról volt szó, hogy  milyen a motorvezérlés, hanem a
köbcentirõl állítottad, hogy szükségképen a nagyobb többet fogyaszt.
ime magad adtad meg magadnak a választ, hogy mekkora hülyeséget írtál.
a lökettérfogat semmit ne predesztinál. csak lehetõséget ad egy csomó
olyan dologra, amit kicsivel nem lehet megcsinálni, vagy csak rohamos
élettartam csökkenéssel lehet megvalósítani.
3. a motorbringákon lévõ motorok között vannak négyütemû, vízhütéses
motorkkal szerelt típusok, semmi külöbség. legfeljebb te nem tudod, de
gondolom, illik ide egy polgár józsefes összehasonlítás, õ mondta, hogy
"..olyan nincs, az nem lehetséges, mert arról nem tudok"

>> sajnos az egész elméleted egy rakás szar, mert
>> nem lehet alkalmazni az életre.

V> Ez nem elmelet :) Javaslom hogy kerdezz korbe masokat is. En ugyanis
V> megtettem.

én benne élek az autókban. hol a sajátomban, hogy a dizel omegában,
hol a c5-ben autózom, sokat. látom, még ha nem tudnám, akkor is
látnám.

V>  Amiota volt ez a vitank, majd minden autostol megkerdezem a
V> fogyasztas temat, es azt is hogy 1 veszfekezes autopalyan eleg-e ahhoz
V> hogy felforrjon a fekfolyadek, es elmenjen a fekhatas.

nem azt mondta itt senki, hogy 1 vészfékezés elég. nem tudsz olvasni.
arról van szó, hogy elõfordulhat, hogy felforr. és voltak rá esetek,
hogy mikor fordul elõ.

V> Termeszetesen mindket kerdesben kivetel nelkul mindenki engem erositett
V> meg, nem mondhatnam hogy nagyon meglepodtem rajta...

na látod ezt elhiszem.

V> Ugyanigy a dizel fustolest is megkerdeztem, es meg fogom kerdezni minden
V> dizeles ismerosomtol. Az mar biztos hogy fustol, ha en nem is nagyon
V> lattam, kerdes hogy melyik tipus, mikor, mennyire.

elég lenne csak autóznod, hogy tudd, mirõl prédikálsz.

>>  nevetséges vagy, mikor azzal érvelsz, hogy majd a benzin hamarabb
>>  elfogy és ezért is a dizelé a jövõ(mert kevesebbett fogyaszt)...
>>  elmondom neked, de csak csendben, nem akarlak
>>  nevetségessé tenni, hogy mindkettõ ugyanabból kõolajból készül.
>>  ha nem lesz az egyik, akkor nem lesz a másik sem.

V> Na akkor megegyszer, lassabban, hogy ne nevessen ki senki :)
V> Van m tomegu koolajunk osszesen. Ha ezzel x fogyasztasu benyas autokat
V> uzemeltetunk, akkor t ideig lesz eleg. Ha x/2 fogyasztasu dizeleket,
V> akkor 2t ideig. Tudsz kovetni?

tudlak, csak megint hülyeséget írsz. a formálogika szerint igazad van.
de csak annyira, mint amikor a repülõ nyíl nem érhetné utol a
teknõsbékát.

V> Tovabba, a koolajbol kinyerheto benzin mennyisege a lelohelytol fuggoen
V> 0-tol valameddig valtozik. Ha tobb kell, jon a vegyeszkedes, ami draga,
V> kornyezetszennyezo, stb... Valamint az m tomegu koolajbol meg a legjobb
V> esetben is, minden vegyeszkedest bevetve, mondjuk m/3 tomegu benzin lesz.
V> Dizelt viszont mindig lehet belole csinalni, sot, az igenytelenebb
V> dizelmotorok kozvetlenul a nyersolajjal is elmennek. Egyaltalan nem kell
V> vegyeszkedni, olajkutobol ki, motorba be!
V> (nevetes, ovacio, taps :)

csak egyetlen egy olyan személyautót mutass, ami elmegy a nyersolajjal.
ha tudsz, igérem, megtapsollak.
de ha esetleg építenél egyet hamar, hogy ne csinálj magadbõl tök
hülyét, akkor is ott marad a kérdés, hogy mi lesz akkor, ha lefogy az
olaj? ez itt a probléma, nem pedig az, hogy neked virágillatú a dizel,
másnak meg szilikozisa van tõle.


>>  pyxys1                            





More information about the Elektro mailing list