Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Sat Apr 23 22:44:00 CEST 2005



Szia,

2005. április 23., 22:12:53, írtad:

AG> Halihó!

AG> pyxys1 ezt írta:
>> nem árt azért megemlíteni, hogy nem mindegy, hogy mit mivel
>> hasonlitasz össze. mert ha egy jó benzinesről beszélünk, akkor nem
>> kell annak sem visszaváltani. ha ezt visszateszed 3-ba, úgy elszállsz
>> vele, mint a győzelmi zászló, ugyanis, ha normális országúti
>> viszonyokról beszélünk, és normális tempót feltételezünk, akkor 5-ből
>> vissza3padlógáznál, hirtelen megkapod mind a 200lovat egyből arcba.

AG>   Hát... 90 körül előztem egy 70 körül poroszkálót, pusztán lendületből. 
AG> 90-nél a Skoda ötben olyan 2.600 (3.100-at forog 105 km/h) körül tekerhet, 
AG> négyben 3.000 körül. Háromban már 4.500 felé teker 90-nél, és innen még 
AG> tudom 7.000-ig forgatni. Kellett is... négybe felesleges lett volna 
AG> visszaváltani. :)

ezért nem mindegy, hogy mit mivel, hogyan.
sokféle benzines van. pl a v motornak nagyobb a nyomatéka ugyanakkora
ccm-nél. aztán nem mindegy lökettérfogat, a hengerek kialakítása, a
hajtokar hossza sem mindegy... egy rövid löketű motoro kpörgösebbek,
pici gázra is ugrik, a hosszú löketű meg nem. viszont később kopik el.
a nagy ccm sok tartalékot jelent, a 6 henger több robbanást, ezért
simább járást, nagyobb nyomatékot.
ezért (is) hülyeség vitázni, hogy benzines vs dizel, mert milyen
benzines? milyen dizel? mire van optimalizálva?



--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            





More information about the Elektro mailing list