Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Sat Apr 23 21:58:23 CEST 2005



Szia,

2005. április 23., 21:39:49, írtad:

AG> Halihó!

AG> pyxys1 ezt írta:
>> mindkettő ugyanabból kőolajból készül. ha nem lesz az egyik, akkor nem
>> lesz a másik sem. 

AG>   Érdekes, hogy mind a kettőnek lennie _kell_, mert egy bizonyos arányban a 
AG> lepárlás során előállnak. Ha nem tudják eladni a gázolajat, akkor lemegy 
AG> az ára. Ha többen vesznek dízel autót, akkor felmegy az ára. A 
AG> teherfuvarozás és az erőgépek nem tudják elhasználni az előállított 
AG> gázolajat. Ha nem lenne dízelüzemű erőgép, akkor nagyon sokba kerülne a 
AG> benzin, mert a gázolajból is benzint kellene készíteni valamilyen 
AG> kémiai/egyéb eljárással. Marad a dízel üzemű erőgépek fejlesztése... 
AG> elégetni olajkályhában mégsem lehet... :)



AG>   Mielőtt valaki beszólna, benzin üzemű az autóm, de felőlem lehetne akár 
AG> dízel is (sokáig dízelt vezettem). A gond szerintem az, hogy a benzines 
AG> autóhoz szokottak a dízelt benzinesen akarják vezetni, és viszont. Dízel 
AG> esetén bármilyen magas sebességfokozatban is volt az autó, ha menni 
AG> kellett, akkor padlóig nyomtam a gázt, és kész. A mostani benzines autóval 
AG> majdnem meghaltam először, mert egy nyugisnak induló előzésnél felbukkant 
AG> egy szembejövő, és én dízelhez szokottan ötben padlóig nyomtam a gázt, és 
AG> semmi különös nem történt... aztán feltaláltam magam, és visszahárom 
AG> padlógáz már jobb megoldás volt. :)

nem árt azért megemlíteni, hogy nem mindegy, hogy mit mivel
hasonlitasz össze. mert ha egy jó benzinesről beszélünk, akkor nem
kell annak sem visszaváltani. ha ezt visszateszed 3-ba, úgy elszállsz
vele, mint a győzelmi zászló, ugyanis, ha normális országúti
viszonyokról beszélünk, és normális tempót feltételezünk, akkor 5-ből
vissza3padlógáznál, hirtelen megkapod mind a 200lovat egyből arcba.

AG>   Na, dízel esetén nem szabad alacsony sebességfokozatban padlózni és 
AG> felpörgetni a motort hamar, mert akkor dőlhet a füst (amit a mai 
AG> dízelekben már szűrnek ilyesmit, így ezzel már nem találkozni)... magasabb 
AG> fokozatban viszont lehet padlózni, mert nem tud a motor felpörögni hamar, 
AG> viszont húz, mint az ökör. A gond az, ha benzinesen tanult emberkék 
AG> ilyenkor a visszahárom-padlógázt alkalmazzák, amely füsthöz vezet(het).
AG>   Ha rajtam múlna, akkor a jogosítványt ahhoz kötném, hogy mind dízel, mind 
AG> benzinesen tanuljon meg vezetni mindenki (+ automata váltó :). A két autó 
AG> teljesen más vezetési technikát igényel.

sőt, hozzátehetnénk azt is, hogy általában is tanítsák meg vezetni az
autósokat és neveljék alázatra a vassal szemben őket.
mégiscsak nonszensz ahogy most mennek a jogsigyárak.
sokszor elég csak aláírni az éjszakai vezetést, és már meg is volt.

AG> Én ~20ekm-t dízelen, és ~20ekm-t 
AG> benzinesen vezettem le. Ha választanom kellene, akkor nem tudnám melyiket 
AG> válasszam, mert mind a kettő motor jól vezethető szerintem. Én pártatlanul 
AG> tudom szemlélni a vitát... :))))



--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu





More information about the Elektro mailing list