Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Sat Apr 23 21:58:23 CEST 2005
Szia,
2005. április 23., 21:39:49, írtad:
AG> Halihó!
AG> pyxys1 ezt írta:
>> mindkettő ugyanabból kőolajból készül. ha nem lesz az egyik, akkor nem
>> lesz a másik sem.
AG> Érdekes, hogy mind a kettőnek lennie _kell_, mert egy bizonyos arányban a
AG> lepárlás során előállnak. Ha nem tudják eladni a gázolajat, akkor lemegy
AG> az ára. Ha többen vesznek dízel autót, akkor felmegy az ára. A
AG> teherfuvarozás és az erőgépek nem tudják elhasználni az előállított
AG> gázolajat. Ha nem lenne dízelüzemű erőgép, akkor nagyon sokba kerülne a
AG> benzin, mert a gázolajból is benzint kellene készíteni valamilyen
AG> kémiai/egyéb eljárással. Marad a dízel üzemű erőgépek fejlesztése...
AG> elégetni olajkályhában mégsem lehet... :)
AG> Mielőtt valaki beszólna, benzin üzemű az autóm, de felőlem lehetne akár
AG> dízel is (sokáig dízelt vezettem). A gond szerintem az, hogy a benzines
AG> autóhoz szokottak a dízelt benzinesen akarják vezetni, és viszont. Dízel
AG> esetén bármilyen magas sebességfokozatban is volt az autó, ha menni
AG> kellett, akkor padlóig nyomtam a gázt, és kész. A mostani benzines autóval
AG> majdnem meghaltam először, mert egy nyugisnak induló előzésnél felbukkant
AG> egy szembejövő, és én dízelhez szokottan ötben padlóig nyomtam a gázt, és
AG> semmi különös nem történt... aztán feltaláltam magam, és visszahárom
AG> padlógáz már jobb megoldás volt. :)
nem árt azért megemlíteni, hogy nem mindegy, hogy mit mivel
hasonlitasz össze. mert ha egy jó benzinesről beszélünk, akkor nem
kell annak sem visszaváltani. ha ezt visszateszed 3-ba, úgy elszállsz
vele, mint a győzelmi zászló, ugyanis, ha normális országúti
viszonyokról beszélünk, és normális tempót feltételezünk, akkor 5-ből
vissza3padlógáznál, hirtelen megkapod mind a 200lovat egyből arcba.
AG> Na, dízel esetén nem szabad alacsony sebességfokozatban padlózni és
AG> felpörgetni a motort hamar, mert akkor dőlhet a füst (amit a mai
AG> dízelekben már szűrnek ilyesmit, így ezzel már nem találkozni)... magasabb
AG> fokozatban viszont lehet padlózni, mert nem tud a motor felpörögni hamar,
AG> viszont húz, mint az ökör. A gond az, ha benzinesen tanult emberkék
AG> ilyenkor a visszahárom-padlógázt alkalmazzák, amely füsthöz vezet(het).
AG> Ha rajtam múlna, akkor a jogosítványt ahhoz kötném, hogy mind dízel, mind
AG> benzinesen tanuljon meg vezetni mindenki (+ automata váltó :). A két autó
AG> teljesen más vezetési technikát igényel.
sőt, hozzátehetnénk azt is, hogy általában is tanítsák meg vezetni az
autósokat és neveljék alázatra a vassal szemben őket.
mégiscsak nonszensz ahogy most mennek a jogsigyárak.
sokszor elég csak aláírni az éjszakai vezetést, és már meg is volt.
AG> Én ~20ekm-t dízelen, és ~20ekm-t
AG> benzinesen vezettem le. Ha választanom kellene, akkor nem tudnám melyiket
AG> válasszam, mert mind a kettő motor jól vezethető szerintem. Én pártatlanul
AG> tudom szemlélni a vitát... :))))
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list