Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Sat Apr 23 21:15:51 CEST 2005



Szia,

2005. április 23., 14:51:46, írtad:

inifh> Nem, teljesen nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a nagyobb motor tobbet
inifh> fogyaszt. Varosban kulonosen. Csak Pyxys meg a tobbi nagyokos, hozzad
inifh> hasonloan, arra talal logikusnak latszo erveket, amiben hisz, a valosagrol
inifh> meggyozni lehetetlen.

a valóság az, hogy én, Arnold, és még jó páran itt vezetnek autót,
annyit, amennyit te soha életedben nem fogsz vezetni, és látják a
világot.
ezze szemben te kurva okos vagy és öntöd a baromságot, rettentő
"tudományos" érveiddel.

én leolvasom a C5 2.2HDi dizel kijelzőjéről, hogy mennyit fogyaszt, mikor
utazom vele várpalotára, leolvasom az alapjárati fogyasztást a dizel
opel omega 2.2tdi(vagy mi neve opeléknál) kijelzőjéről, hogy mennyit fogyaszt óránként, én meghallom,
mikor az A6-os tulaja dicsekszik, hogy mennyit zabál az autója, és
csak tiszteletem miatt nem mondom meg neki, hogy az én ócska, 900e
km-t futott 1/3-dal nagyobb szakadt autóm nem eszik annyit...
és mindennap, mikor jövök be az autópályán, látom, hogy amikor
utolérem a dizel audit, passat-ot, bmw-t, látom, hogy meg akarja
mutatni, hogy nem tudom leelőzni, ezért tűzfalig nyomja a gázpedált,
aminek semmi más következmébnye nincs, csak óriási füsthalom.

és te? te miről beszélsz? hogy városi ember már csak kicsiket
lélegzik, hogy nem füstőlnek a dizelek? meg, hogy a totalcar az
hülyeség tudsz-e olyat mondani, amit tapasztalatból mondasz?

saját elmondásod szerint, nem tanítottak meg vezetni, vicces, hogy
annyi "gyakorlattal"  kaptál jogosítványt, vezetgetsz...
erre alapozod a véleményedet???

inifh> Ha tortenetesen suzukitok lenne, a nagy autokat szidnatok, sot
inifh> bebizonyitanatok, hogy a kicsi auto tulajdonkeppen erosebb es biztonsagosabb
inifh> mint a nagy, mert... (itt jottok ti :)

figyelj. én végig próbáltam a dácsiától kezdve a mitsubishin, a
hondán, toyotán át a mercin keresztül, a ladáiig mindent. leszarom,
hogy mit gondolsz, vagy mit okoskodsz.
amig nincs tudásod arról amiről beszélsz, addig egy hülye kókler vagy,
aki csak azért ír mindent összevissza, hogy veszekedhess Arnolddal.
vagy történetesen velem.

ja, és volt szuzukim is. 2 hétig.

inifh> Igy van. Amig azoknak a fustjetol fuldoklom, megvaltas egy-egy szippantas
inifh> a dizelbuzbol :)

szívjad a dizelt, szívjad. meg a benzinest is. neked ugyan semmi bajod
nem lehet tőle, hiszen, te már homo urbanus vagy, kicsiket lélegzel.

inifh> Tegyuk fel hogy tenyleg vannak feketen fustolo vadi uj dizelek. Tegyuk fel,
inifh> en meg nem lattam ugyan. Mit szamit az, amikor a benzinszmog lepi be az
inifh> egesz varost? Miert a dizelre vagy kiakadva?

ez egy remek mondat. imádjuk azért a dízelt, mert mennyivel több
benzines van.

>> Nem kisebb max 1-2 kigro esetben, ahol erre alltak ra.
>> Varosban  meg 30-nal a Bartokbelan hangosabb... Ez hetszentseg.
>> Max Acs Gabi toyotaya nem...

inifh> De mennyivel hangosabb?? Nehany meterre mar alig hallod. Teljesen
inifh> elhanyagolhato kulonbseg.

a benzinest néhány centiról is alig hallod. az hogy egyesek lyukas
kipufogóval járnak, vagy direkt "sport" kipufugót raknak fel, az nem
az otto motor jellemzője. hallgasd meg a v8-as merciket, vagy bmw-ket,
meglepődnék, ha megtudnád mondani, hogy jár-e a motor vagy nem, hang
alapján. pusztán csak arról van szó, hogy mennyit foglalkoznak egy
adott típus hangszigetelésével, illetve, hogy milyenre hangolják a
kipufogórendszert. a zajszennyezésnek a legkisebb köze van a
motorhanghoz.

úgyhogy, neked sok jó kis katalizátoros, hypo szagú dizelt kívánok,
mindenki más meg használjon olyan autót, amilyen tetszik neki.

ja, még egy. hogy mennyit spórolhatunk az üzemanyagon.
mivel a gázolajat sokkal olcsób előállítani, ezért az ára ma 252, míg
a sokkal drágábban előállítható 95-ös benziné meg 258.
így aztán az a6-os audival ami minimum 6milla és 19.tdi, máris
100km-enként megspórolhatunk 6, azaz hat forintot, ha csak 130-al megy
az ember. egy olyan szart, amivel én járok, már 8kilóért lehet venni.
az árdifi ötmilla, (az apró a tiéd lehet). mikorra térül meg?
hány km? (már csak ezért is érdemes új autót venni)

és még egy apró adalék. ha úgy lenne, ahogy te roppant okosan
prédikálsz, hogy a nagy mmotor szükségképen többet fogyaszt, akkor
javaslom, hogy fejtsd meg a titkot, hogy pl. egy 650ccm-es honda chopper
motor, miért fogyaszt 4-5 litert városi forgalomban, mikor csak
200kiló és hoszzúlöketű, nem pörgős motor. ráadásul léghűtéses, azaz
sokkal kevesebb veszteséggel üzemel. (hja, de hát te ezeket úgyis tudod)
az 1100ccm-is yamaha dragstar(kb 300kg) 8-9 literrel jár városban, ami már
majdnem vetekszik az én, hangsúlyozom, hogy öreg, 900e-kmet futott,
elavult, ócska 80-as években tervezett négyzetes motorommal, ami egy 1700kg
kasznit hurcol magával. kicsit jobban odafigyelek, nem megy ettől
feljebb a fogyasztás.
de mondhatnám a 1200 zsigát is, ami városban min. 12liter... pont mint
az 1.9TDI audiA6, és mint az én 3literes alfám, vagy a 2literes lancia
delt evo3, ami meg 25litert is képes volt enni. (ja, hogy tudj
köztözködni, igen, enyém volt, és nyomtam neki)
a fogyasztás a legkevésbé a lökettérfogattól függ.

sajnos az egész elméleted egy rakás szar, mert
nem lehet alkalmazni az életre.

 olyanon vitázol, hogy mitől jobb kifingani a ciántól-e, vagy egy
 kálium injekciótól, miközben az egy cseppet sem vitás, hogy vagy ezt,
 vagy azt megkapod és kifingasz tőle. a megoldás nem dizel és nem
 benzines.

 nevetséges vagy, mikor azzal érvelsz, hogy majd a benzin hamarabb
 elfogy és ezért is a dizelé a jövő(mert kevesebbett fogyaszt)...
 elmondom neked, de csak csendben, nem akarlak
 nevetségessé tenni, hogy mindkettő ugyanabból kőolajból készül.
 ha nem lesz az egyik, akkor nem lesz a másik sem.


--

 pyxys1                            





More information about the Elektro mailing list