Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Sat Apr 23 12:48:35 CEST 2005
----- Original Message -----
From: <ide.ne.irj at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, April 23, 2005 11:37 AM
Subject: Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD
> Ugyanugy mint a benzinesbol. Es en foleg azt szoktam erezni a varosban,
> ha a dizelbuztol fuldokolnek, azt szidnam. Mar irtam is regebben, hogy a
Modern benzines autot ne mondd hogy lattal fustolni, mert ez egyszeruen nem
igaz.
A korosabb benzinesekkel meg ne peldalozzunk az ultramodern TDI mellett. Nem
fair...
> Ha nehany hetig videken vagy, es feljossz pestre, hiaba a sok BKV busz
> meg dizel autok, a benzinszag az elso ami megcsap.
Benzinszag az a benzin szaga. Hideg motorbol erzed jonni a dusitas miatt.
(lecsapodik a benya joresze a hideg szerkezeten, majd kijon eges nelkul)
> De a cikk nem kozli hogy milyen autobol szarmazik a szennyezes.
> Itt a listan megtudhattuk, hogy a dizel autoknak femtiszta a kipufogoja,
Lattunk egy dizelt amelyiknek epp femtiszta volt.
Mutatok neked olyan subaru kipufogot amelyiket ki is lehet nyalni... :)
> En egyiket sem lattam (kiveve fustolo buszok, teherautok), es foleg a
> benzin szagat erzem, ugyhogy itthon egyaltalan nem tartom olyan sulyosnak
> a problemat mint te.
Persze mert nem vezetsz, es nem kell ezek mogott a budos vackok mogott
araszolni, es trukkozni melyik ablakot huzd le, es hogyan mukodjon a
szelloztetes.
Amikor egy audi gyorsit akkor meg kapkodni a szelloztetes off gombja utan.
Raadasul egyre tobb van. :(
> Nem lehet, hogy mivel benzines kocsid van, hozza vagy szokva a
> benzinszaghoz? Probalom kitalalni, hogy mitol utalod ennyire, nem tudok
> mas magyarazatot. Ugyanis nekem egyik sincs (de pont tegnap vezettem egy
> gyonyoru Toyotat :), es mindkettonek utalom a szagat.
> De foleg a benzinest erzem, mert abbol van tobb.
Gazolaj szagat imadom. De nyersen, es nem TDI-ben egetve. Marja az orrom,
budos pfujj.
Dizelt azert utalom mert budos, es kormol, es egyre tobb fustol a kepembe.
> > Ha mar latom akkor regen rossz. Zsiruj Audi, VW, Skoda, Seat-nal latni
is...
>
> Nem lehet, hogy valami baj van azokkal az autokkal? Hogy kaphat zodkartyat
> ha fustol? Meg egyaltalan tipusengedelyt, ha ennyire karos?
> Nem lehet hogy megint eltulzod?
Banye a rakkelto bebietelkupak is kapott engedelyt...
Mellesleg a zoldkartyas meres az eleg laboratoriumi meres.
Terheles nelkul alapjaraton, fordulaton megnezik a motort.
Vicc az egesz.
> Es ennyivel kevesebb oxigent egetett el, ennyivel kevesebb CO2-t termelt.
Persze, alapjaraton, vagy fix 3000-ren porgetve terheles nelkul.
De mikor gyorsitunk akkor a 0.9-es toltonyomas telenyomja a motort
levegovel.
Azaz ~dupla annyi ccm-nek foghato fel a motor. 1.3-es hiperszuper TDI
rogton 2.6 lesz.
2.6 literhez meg dizelt adva tobb CO2 jon ki mint az 1.3 szivobenzint
lapadlozva.
Adatok, most ment a totalcarban az uj Toyota:
3000cm V6-os benzinmotor.
1600kg -os, automata valtoval.
Varoson kivul 7 litert fogyaszt!!!!!!!!!!!!!!
Varosban 12.9 (eleg genyon tesztelve fek-gaz, fek-gaz)
Ezt egy TDI sem tudja produkalni...Ilyen teljesitmeny mellett ennyit
fogyasztani...
Idezek egy maganlevelbol:
tegnap este találkoztam egy ismerősömmel.
szerzett egy új a6-os 1.9tdi audit.
fekete, bőr, gps, kávéfőző, dvd, elektromos még a kerékanya is.
újságolja, hogy milyen jól fogyaszt.
"...Te, autopályán, alig eszik többet 7-nél...igaz, városban meg 12,
de hát tudod, itt az osztyapenkónál állok sorban minden nap
1-1.5órát."
Hja.... Ha nem kell araszolni az en 13 eves 2000-res benzines verdam is
elmegy autopalyan 120 alatt 7liternel kevesebbol.
Arnold
More information about the Elektro
mailing list