DACIA

hwsw famulus hwsw at famulus.hu
Fri Apr 22 00:56:12 CEST 2005


>  >>>>Mi a tapasztalat?
>>>>
>>> ujautot ne :)
>
>> Ha nem tudod megengedni akkor tenyleg ne
>
> Daciára még talán futná.
>
>> (erre sokan csak kesobb jonnek ra
>> es megszivjak).
> Hogyan?
>              Pribojszki János


...en hiszek az uj japan autoban.

A kotelezo szervizen kivul nemigen kivannak mas torodest.

Az Almera pl elmult 5 eves (rogton 6 lesz)
Eddig 110ezer van most benne.
(azaz havi 1500 km a nagy atlaga) es 7,2 korul a
teli-nyari-klimas-videki-pesti atlag fogyasztasa.
(1400 cm3, 87 LE, 16 szelep, 1-2-3-ban jogyorsulas, ugy 110-ig)
Soha nem kellett 2x inditozni -30 fokban sem es +35-ben napon allva sem.

A gyari eredeti fekbetet még mindig maradhatott benne, az akkuja szinten 
megy.
Egyaltalan eddig cserelni kellett az ablaktorlo lapatot es a "fogyo" 
anyagokat.
A 90 ezresnel onkent kicsereltettem az osszes ekszijat, mert mind tudjuk 
neha
odalepek neki rendesen es akkor azert szeretem tudni, hogy
nem eppen akkor fog egy rejtett oregedesi repedes miatt szakadni....
Olajat nem eszik gyakorlatilag.
A 15 ezres csere ido alatt szinte nem valtozik az olajszint.
A motort ekkor szoktam lemosatni a szervizben gratis, pedig
jarok vele a "tanya vilagban" is eleg gyakran.
Orszaguton 110-130 kozotti, palyan 145-160 kozotti tempo a
jellemzo uzemmod, tehat 3500-5200 kozott kozledik eleg sokat.

Azt mondjak draga a japan alkatresz....igaz, de nem kell!!
ugy 7-8 eves korig szinte biztosan nem, csak "rongalas" eseten.
Ennyi idore kell max. venni a japant, aztan eladni, vagy
vallalni a gatyaba razasat es ujabb 6-8 evig menni fog szo nelkul.

Ezt nem egeszen igy latom az europai markaknal az ismerosoknel.

Koltsegek.
Nemreg szamolgattam eppen a TOTAL kilometer koltsget 5 ev atlagara....

Anno a (abbol ajo Ft-bol) kerult 3120-ba, amiert volt benne
minden, metal-klima-elekt-radio-horog-ablakfutes-stb.
kiveve az ABS-t es borhuzatot....

Az arbol 1120 volt a kp, 2 milla volt hitel, ez 5 evig cascoval/kotelezovel 
egyutt
havonta 63 eFt-t jelentett, mint fix kiadast (THM 20.5% !!! mellett)
A forgalomba helyezese 32 eFt volt akkoriban.
A kotelezo szervizekert kifizettem 160 eFt-t, gumira 124 eFt-t,
alkatreszre 16 eFt-t, tukorcserere 21 eFt-t (asszony letorte a kapuval)

Azaz eddig benne van
1120+32+160+124+16+21=1473 eFt-ban
63*60=3780 eFt-ban (hitel+biztositas)
es 1100*7,2*220=~1740 eFt (uzemanyag)
vagyis 6993, tehat 7 milla Ft-ban az auto.

A netet atnezve valoszinuleg megkaphato az 1600-1650 eFt
de az 1,5 mihaly teljesen realis ar erte manapsag.
(az utobi 2 ev uj auto arainak esese sajnos rontott sokat
az eredeti kalkulaciomon, miszerint 4 evesen cserelem majd
mert tul durva volt az ertek esese emiatt)

Szoval osszessegeben 5500000/110000=50 Ft/km a
az eddigi koltseg mutato az "UJ autora" nalam.

Az elmult evek hatasat (inflacio, hozam elmaradas, realkamat)
exhas 30% -al korrigalva ez szerintem
ugy 50x1,3= 65 Ft/km mai penzre atszamitott
km koltseget jelenthet igazabol.
Ami ugye 65Ft x 1500km= ~100 eFt/ho gepjarmu koltseg esetemben.

A szamok nem sokkal jobbak manapsag sem szerintem.
Azt gondlom, hogy a havi 1500 km alsokozep teljesitmeny
egy vallalkozonal..........
De, aki tobbetmegy az se tud nagyon ala menni a 65 Ft-nak
mert nonek a km aranyos koltsegei, aki kevesebebt megy az
meg csak dragabbn jon ki,mert a fix koltsegei keves km-re oszlanak el.

Meglatasom szerint egy 2,5-3 mihaly kozotti aru hitelere vett uj auto eseten
manapsag km futastol fuggoen 60-100 Ft/km, (tipikusan talan 70) a tervezesi 
ertek.

Hiteles autot casco nelkul hasznalni, pedig orultseg!!!!
es a hitelbol kiszallni a futamido vege elott komoly veszeteseg.

Viszont az eveken at fizetendo havi fix reszlet se piskota!
Kulonosen amikor nincs a tartalek zsebedben parhavi biztonsag
es barmiert lecsokken az addigi jovedelemszint/tartalekszint.
(beragadt uzlet, betegseg, varatlan halaleset, stb)
Nos, ekkor lehet egyensulyozni rendesen.
Ilynekor kerul az az evi tizezer auto
(nagy tulajdonosi veszteseg aran is) vissza a bankhoz.....

Ugyanakkor az ilyen magamfajta torpilla valalkozok esetn is
mar szamit az uato presztizs erteke is, mert azert a fenntartott
auto az emberek szemeebn mindenkepp utal a vallalkozas
"sikeressegere", vilaghoz valo hozzallasra, foleg azelso talalkozaskor.
Kesobb, tartos kapcsolatnal aztan  mar szinte tok mindegy, egy bizonyos 
savon belul.
(A tul puccos auto is taszito amugy adott esetben....)

Ahogy en latom, az "elfogadott"  auto
tisztessegesnek latszo kis vallalkozo eseten egy
fiatal/uj (0-3-4 ev) nem tul jo presztizs eretku kicsi/alsokozep
kozepes/uj (0-6-7ev) jo nevu alsokozep
nem tul oreg/uj (0-10 ev) kozep kategorias auto

Nem javallt az olyan amit a koznep az olcsotomeg autok
vagy a gagyi autok koze sorol jellemzoen.
Nem javallt ezekben a korokben a hivalkodoan draga auto sem,
ami mondjuk ugy az 5+ millanal indulo sav es afolott
(varosi terepjaroknal picit magasabban kezdodik)
Nem javalt az oregecske kis/also auto es nagyon oreg nagy autosem,
kiveve ha tenyleg ujszeru, szep, kenyelmes  autonak latszik.

Szumma-szummarum az "en koreimben" a nem kinos megjelenesu
es nem ketes hiru vagy lenezett emblemaju, nem hivalkodo auto az amit
ugylatom szivesen fogadnak a partnerek, ugyfelek....

Ezek a szempontok ami miatt nem vennek magamnak pl.
Renault Thalia-t
Suzuki Swift/Wagoner-t
Chevrolet Matiz-t
kicsi Fiat-t
Dacia Logan-t
kicsi Kia-t
...ilyesmiket

Akkor mar tenyleg inkabb egy 4-5 eves nagyobb autot,
vagy akar 6-7 eves nagy autot.....

De, uj auto hivo vagyok igazabol, de manapsag csak max. a felet
vallalnam be hitelbe az arnak es a 3-6 milla savbol valasztanek
ill. fogok is, remelem ...nemsokara, felteve es remelve , hogy
kicsit csokken az iden az orszag lendulete es igy
talan eleg jol megy  majd nekem is a csere bevallalasahoz.

Mondjuk biztosan japan lesz az is.
Mazda6, Toyota Avensis, Honda Accord
hivogat az almodozas fatylan at nezve a jovot...

No, ennyit az en autos vilagnezetem remsegeibol,
hatha ez is egy adelek lesz a donteshez.....

KJ
























More information about the Elektro mailing list