OT: BENZIN...MÁJUS 2...ADD TOVÁBB...
Kathi Imre
imre.kathi at eon-hungaria.com
Thu Apr 21 08:54:59 CEST 2005
Kinek-kinek saját belátása szerint...
Üdv, Imi
mailto:imre.kathi at eon-hungaria.com
> Közérdekű infó!
>
> Mekkora szégyen már tényleg ez az ország?! Sose lesz itt rend, mert ebben
> a kis szaros kupiban mindenki megvehető és megkapható...
> A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként
> mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést
> indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a
> fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
>
> A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0
> órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak: ESZ 95 ólmozatlan benzin
> 258.50 Ft/l ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l ESZ 98 ólmozatlan benzin
> 267.50 Ft/l Diesel gázolaj 252.00 Ft/l
>
> Továbbá:
> A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a
> MOL árképzése miatt.
> A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését
> boncolgatták.
> A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása
> során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt,
> melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
>
> Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!),
> amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.
>
> Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati
> munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy
> számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton
> szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj
> lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki
> árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
>
> A pert az Autóklub megnyerte!
>
> Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében
> kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész
> magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek
> egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol
> az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004.
> január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg
> kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó
> aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy
> szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a
> média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön,
> az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát
> nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az
> érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és
> milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon
> megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a
> legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen
> hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
>
> Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!
> EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI.
> ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!! SÚLYOS ÁRBERVÉTELKIESÉST OKOZNA A
> KERESKEDŐKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL
> FONTOS ÜGYET!
>
> LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2.
>
>
WSAPP:
Ez a level virusellenorzesen esett at!
This message was checked against viruses!
More information about the Elektro
mailing list