OT diesel

Varga Tibor varga at gyogyinfok.hu
Thu Apr 21 08:05:21 CEST 2005


Sziasztok !


>>>Na most már én is belebeszélek. :-)
>>>      
>>>
>
>Most meg már én is..:}}
>Szerintem a Diesel- lomhaság nem
>a furat/löket viszony miatt olyan, amilyen.
>

Na ha ezt olvassa egy közlekedésgépész mérnök, aki több hónapig tanulja 
a belso"égésu" motorok
müködési elvét, akkor jót röhög. Az elektro listán szavazással döntik 
el, hogy
mito"l lomha a diesel motor. :-)))
Ne egy 600 ccm-es tarbantot és egy 2400 ccm-es diesel fordot hasonlíts 
össze!
Felejtsd el, hogy mekkora autóba készült a motor!
Ha a mu"helyben a beméro"padon lévo" motort vizsgáljuk és ugyanazon 
lökettérfogatú
benzin üzemu" és diesel üzemu" motort hasonlítod össze mindjárt 
szembetu"no" lesz a különbség.

Ha etto"l eltekintesz, akkor úgyjárhatsz, mint a Hungaroringen valamikor 
a '80-al évek elején,
amikor kamionversenyt rendeztek. A kb 3000 ccm-es benzinüzemu" 
felvezeto"autót lazán lealázták
gyorsulásban a diesel üzemu" kamionok.
Mivel nevetséges különbség adódott a jármu"vek egy kg-jára jutó 
motorteljesítmények között.

A diesel hangjáról:
> és 160-nál nem zörgött..:}}

Amit ezután írok, azt nem gépészto"l hallottam, hanem tapasztaltam.
A diesel motor alapjáraton hangosabb, mint a hasonló méretu" benzinüzemu".
Magasabb fordulaton (2000-3000) viszont az egyik hangja jelento"sen 
megno", míg a másik nem
jelento"sen hangosodik.

Üdv. Tibi





More information about the Elektro mailing list