OT diesel

Nemeth Szabolcs sznemeth at tvn.hu
Tue Apr 19 22:22:29 CEST 2005


Hello!


> Ez igy ebben a formaban nem igaz.
> Benzines auto minden tekintetben erosebb.
> Teljesitmenyben is, meg nyomatekban is.
> Felteve ha szivodizelt hasonlitunk szivobenzinhez.
> Turbodizelt meg turbobenzinhez. (itt sokfugg attol a benzines motor milyen
> turboval van szerelve...)

> Gyakorlatban persze a nepek nem ezt az osszehasonlitast szoktak tenni.

Szerintem nyugodtan hasonlitsd a turbo dizelt a szivo benzineshez.
Ezek keszulnek a sima felhasznalonak. A turbo benzines nem egy nepauto
kategoria. Mondjuk par eve a sima dizel tenyleg csapnivalo volt,
csorgott, nem gyorsult. Igaz, hogy a skoda sem.


> A TDI motrok kb ma tartanak ott, hogy tudjak azt amit egy szivo benzin.
> Csak rohadt budosek.
> VW(audi,seat,skoda) TDI-k meg kormolnak mint az allat.
> Merci TDI savas szagu, es kekes szinu.

Ha elvonatkoztatunk a nemet autoktol. Akkor szerintem egy _korszeru_
dizel nem annyira budos. Az ikarusz meg a trabant, az budos.

> Opel TDI nem megy.

Itt a Fiat-GM motorra gondolsz? Szerintem az nagyon megy pedig
csak 1.25L. Erre mondjak, hogy a legkorszerubb dizel manapsag.

> Peugeot HDI nagyon jo.

Ezzel egyetertek. Multkor voltam tesztvezetni. Szinte igenyli, hogy
nyomjam neki :))


> Fiat JTD megintcsak (Saab Opel meg is vette...)

Ja latom nem erre gondoltal fentebb. Es meg a Suzuki is. Kis kasznit nagyon
viszi.

> Japanokrol nemtudok semmit, de azok is elegge fustolnek ahogy latom.
> (Ez a vesszoparipam....Irto pipa vagyok a dizelekre emiatt.)

En nem sok dizelt latok fustolni. Regi tragacsokat esetleg.


> Visszaterve a kerdesre:
> A dizel nagy nyomatekanak az elonye ugy jelentkezik, hogy az auto barmilyen
> fokozatban megyeget hisztizes nelkul.
> (noknek idalis :))

En egy 1.5-os dizel Cliot hajtok felvaltva egy 1.3-as benzines
Suzukival. A dizel kb. 1500-tol jol huz. 2000-tol meg mint az allat.
Visszakapcsolni nem nagyon kell, esetleg ha jonnek szembe es
nyolcvannal tottyog elottem valaki. Benzines 3500-tol huz 4000-tol
elegge. Neha 3-ba is vissza kapcsolok ha nagyon menni akarok.

> Kb csak ennyi sztem.
> (Ezert is valo a dizel motor buszba es kamionba. Nem szemelyautoba. De ez
> csak sajat velemeny....)

Kamionba szerintem azert valo mert marha draga lenne a benzin.

> Viszont ha dinamikusan akarsz kozlekedni, akkor szénné fogod kuplungolni a
> labad.

Ez nem igy van. Dugoban max 2-ig lehet felkapcsolni, inakabb addig
sem mert fekezni kell. Varoson kivul meg mint irtam szinten nem kell
valtogatni. Clioval imadok varosban menni, nagyon jo.


> Tovabbi nagy elonye a dizelnek, hogy lehet vele sporolni.
> Tobbekkozt a kovetkezo benzines autora. :)

:))


> Elfogult vagyok tudom, de en magamnak tuti nem vennek dizelt....

Menj el tesztvezetni dizelre. Szerintem ut mint a buszkerek.


> Jol hangzik a fogyasztas "igyugy", de ezen tulmenoen mas elonyet nem latom.




-- 
Udv,
 Szabolcs                            mailto:sznemeth at tvn.hu




More information about the Elektro mailing list