OT diesel
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Tue Apr 19 20:51:09 CEST 2005
Hali!
Kollégámnak és nekem egyforma kocsink van, az övé 110 LE 2L turbódizel, az
egyén 110LE 1.6 benzines. Mindkettőt vezettem, menettulajdonságokban nincs
nagy különbség, bár a dizeles kocsi kb 100kg-mal nehezebb. Értelemszerűen a
váltó más áttételezése miatt nincs értelme azt mondani, hogy hányezres
fordulatnál hogy megy, azt kell nézni, hogy adott sebességnél milyet lehet
gyorsítani, és kell-e visszaváatni, vagy sem.
A dizel inkább az utazós típusu kocsi, nagyon kellemes autópályán,
országúton (alacsony fordulat, kicsi fogyasztas). A benzinest mindenképpen
pörgetni kell, 2500-3000 alatt elég gyengus. De alacsony fordulaton a dizel
sem egy rakéta. Viszont alacsonyabb fordulaton a dízel nagyobb teljesítmenyt
tud leadni, tehát egy orszagúti előzésnél nem kell visszaváltani, mert van
teljesítmenytartalék. Viszont a fordulatszám vége felé a dizelnek nagyon
hirtelen kezd esni a teljesitmenye, gyorsabban, mint a benzinesnek, tehát
gyorsításnál a felváltással kell észnél lenni.
Egyébként van egy adag pszihikai hatás is, ha húzatod a benzinest, a hangja
miatt olyan érzésed van, mintha nagyon menne. A dizel ugyanekkor békésen
pöfög. Pedig kb. ugyanúgy gyorsul mindkettő.
De ugyanezen kocsiba már újabb 1.6-os dizel is 110 LE, és az is kb azonos az
1.6-os benzinnessel, az uj 2l-es, 136 lovas dizel pedig erősen veri, és
pariban van az 2l-es benzinessel.
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list