OT diesel

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
Tue Apr 19 20:51:09 CEST 2005


Hali!

Kollégámnak és nekem egyforma kocsink van, az övé 110 LE 2L turbódizel, az 
egyén 110LE 1.6 benzines. Mindkettőt vezettem, menettulajdonságokban nincs 
nagy különbség, bár a dizeles kocsi kb 100kg-mal nehezebb. Értelemszerűen a 
váltó más áttételezése miatt nincs értelme azt mondani, hogy hányezres 
fordulatnál hogy megy, azt kell nézni, hogy adott sebességnél milyet lehet 
gyorsítani, és kell-e visszaváatni, vagy sem.

A dizel inkább az utazós típusu kocsi, nagyon kellemes autópályán, 
országúton (alacsony fordulat, kicsi fogyasztas). A benzinest mindenképpen 
pörgetni kell, 2500-3000 alatt elég gyengus. De alacsony fordulaton a dizel 
sem egy rakéta. Viszont alacsonyabb fordulaton a dízel nagyobb teljesítmenyt 
tud leadni, tehát egy orszagúti előzésnél nem kell visszaváltani, mert van 
teljesítmenytartalék. Viszont a fordulatszám vége felé a dizelnek nagyon 
hirtelen kezd esni a teljesitmenye, gyorsabban, mint a benzinesnek, tehát 
gyorsításnál a felváltással kell észnél lenni.

Egyébként van egy adag pszihikai hatás is, ha húzatod a benzinest, a hangja 
miatt olyan érzésed van, mintha nagyon menne. A dizel ugyanekkor békésen 
pöfög. Pedig kb. ugyanúgy gyorsul mindkettő.

De ugyanezen kocsiba már újabb 1.6-os dizel is 110 LE, és az is kb azonos az 
1.6-os benzinnessel, az uj 2l-es, 136 lovas dizel pedig erősen veri, és 
pariban van az 2l-es benzinessel.

Szabolcs




More information about the Elektro mailing list