OT diesel
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Tue Apr 19 20:20:36 CEST 2005
>> Erre jo megoldas a reszecskeszuro. Kolega ilyen kocsijat (Hdi)
>> megteszteltuk, feher papirzsepivel kitoroltuk a kipuff veget. Femtiszta
>> belulrol, a zsepi pedig hofeher marad! Egy dizelben! Eleg meggyõzõ volt.
>
> Hogy mukodik az a szuro? Nem kell idonkent cserelni?
> Vagy valami furmanyos megoldas?
Alapvetoen egyszeru az elve, van egy porózus kerámia szeru valami, ami
kiszuri a kormot. A trükk abban rejlok, hogy ezt hogyan lehet eltávolítani.
A megoldás az, hogy ki kell égetni (tehát végül is eltávozik az anyag, csak
nem korom, hanem mondjuk CO2 formában).
A kiégetésre több megoldás van, vagy olyan adalékot kevernek az
üzemanyaghoz, amely megnöveli a kipuf gáz homérsékletét, vagy megfeleloen
módisított befecskendezéssel (jut a kipufogóütembe is, vagy valami hasonló).
A PSA (mint a részecskeszu technológia úttöröje) az elobbi megoldást
alkamazza, egy Eolys nevu folyadék van a kocsiban (pár liter, ez 60-120e
km-re elegendo, szervizben utántöltik, ekkor a szuröt is átmosság
nagynyomású vízzel.), ezt adagolja a computer, ha a nyomásértékekbol azt
érzi, hogy kezd eltömodni a szuro. Ha jól tudom, pl. a Toyota már az újabb,
külön adalék nélküli megoldást alkalmazza, és asszem a PSA is erre fog
rátérni.
A hatása tényleg döbbenetes, mert baromi illúzióromboló tud lenni, amikor a
Passatok meg a A6-ok olyan füstfelhoket eregetnek egy-egy
visszakapcsolásnál, mint egy kivéhedt IFA. Szóval a németek eléggé le vannak
maradva, foleg, hogy pl. a franciák alapban adják a részecskeszurot már az
összes dizelükhöz.
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list