OT diesel
Mészáros Dániel
daniel.meszaros at meszarosbt.hu
Tue Apr 19 13:53:25 CEST 2005
Hi!
Jaja, szerintem ez örök vita marad, amíg kőolajszármazékokkal mennek az
autók. A dízelnek lényegesen jobb a hatásfoka, az elvéből kifolyólag, persze
szar dízelt is gyártanak. Jóval bonyolultabb mint egy benzines, nagyobb
nyomások, erősebb és speciálisabb anyagok, plusz üzletpolitika, ezért
drágább. Egy japán dízel fél millió kilóméterig pöccre indul, és nem kell
hozzányúlni, tehát jól is meg lehet csinálni. Kevesebbet fogyaszt, kis
fordulaton is nagy nyomatéka van, a maiaknak 300-400 nm és afelett (egy kis
vacak ezerötös dízelnek is!!).
Azoknak éri meg, akik sokat utaznak, mert kevesebbet fogyaszt. Én is azért
vettem meg. A másik ami a szívóbenzinessel szemben tetszik benne, hogy ha
előzni kell nem kell kapcsolgatni, 70-nnél rálépek a gázra és 170-ig
egyenletesen megy fel a mutató. Országúton jól jön. Ennyi, egyébként
teljesen ízlés dolga, kevés kilóméterre szerintem tök fölösleges, nem is
nagyon szereti az elindítom-elmegyekagyerekértegykilómérerre-leállítom
köröket.
kiggyo
> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf
> Of ikormos
> Sent: Tuesday, April 19, 2005 1:39 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: RE: OT diesel
>
> Hali!
> Ezt most nem ertem:
>
> 1:
> > > A dizel nagy nyomatekanak az elonye ugy jelentkezik, hogy az auto
> > barmilyen fokozatban megyeget hisztizes nelkul.
>
> 2:
> > > Viszont ha dinamikusan akarsz kozlekedni, akkor szénné
> > fogod kuplungolni a labad.
>
> Ez szerintem ellentmondas, vagy nem jol ertek valamit.
> Nekem volt diesel-em, varosban harmad annyit kellett valtani, mint a
> benzinest.
> Ha dinamikusabban akartam kozlekedni, akkor nagyobb gazt nyomtam (hisz
> hiaba
> valtottam volna vissza, nem lett volna nagyobb a nyomatek)
>
>
> KI
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list