lambda, Re: RT autovezerles cikk, Volt Re: Golf V

Babrian Viktor v at renyi.hu
Wed Sep 29 12:56:59 CEST 2004


> > nyomatek-loero kerdeskorhoz nemi eszrevetel:
> > Ha a gyorsulashoz csak nyomatek kene, akkor a dizelek mindenkit
> > legyorsulananak. De nem teszik, mert olyan hosszu a valtojuk, hogy 4000es
> > fordulatnal mennek 160at.
> > Tehat a valton nagyon sok mulik; egyreszt, mert a gyorsulas nagyban fugg
>
> Szerintem inkabb azert nem gyorsulnak le mindenkit a dizelek, mert nem lehet
> oket porgetni.
> Ennek az _oka_ a hosszu valto, hogy hasznalhatok legyenek. Ne kelljen
> allandoan valtogatni.
> Ha a turbo dizel motort tudnak porgosre csinalni, akkor otthagynanak
> mindenkit.
> szvsz. Valtotol fuggetlenul majdnem.
> Nekem is hosszu a valtom mint a dizeleknek, 70-et megyek 1-esben...
> Szerintem a gyorsulashoz nyomatek kell, plussz egy motor amit szeles skalan
> lehet hasznalni.

Nem megyek be egy olyan vitaba, miszerint a gyorsulashoz nyomatek kell-e
vagy sem, mert ez asszem a fizika alapjait rengetne meg ;)
Egy dizel motor egy benzines valtoval jobban gyorsulna, mint egy benzines,
csak otosben 120 lenne a vege :)

A motor nyomateka egy dolog, a kerek-uttest erintkezesi pontjanal fellepo
ero a kihajtas atteteletol fugg, inkluding a kerek atmeroje. A gyorsulast
pedig forditottan aranyosan befolyasolja az auto tomege.
A gyorsulas erzetet pedig, szerintem meg a motorhangot fojto uveggyapot
reteg vastagsaga is befolyasolja:))

Viktor




More information about the Elektro mailing list