lambda, Re: RT autovezerles cikk, Volt Re: Golf V

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Wed Sep 29 02:01:36 CEST 2004


----- Original Message ----- 
From: "Babrian Viktor" <v at renyi.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, September 28, 2004 7:09 AM
Subject: lambda, Re: RT autovezerles cikk, Volt Re: Golf V


> > A (jó!!!) chiptuning meg pont azt csinalja, hogy hulyere finomitja a
> > tablazatokat.
> > LE többlet alig lesz (6 max 10LE egy szivo autonal mech beavatkozas
nelkul),
> > de egyenletesebben adja le a nyomatekot, es kozben a fogyasztas
valtozatlan.
>
> De nem. Altalaban a csiptuningos tablazatok tobb benzint adnak, es elorebb
> teszik a gyujtast. Biztos nem finomabbak, mint a gyari.
> Vagy tovabb engedik a fordulatot.

Ácsi!!!!
A jó chiptuningrol beszelek, nem a Mo-i sufnituningrol!! ;)
Svájcban pl ennek kulturája van, profi muhelyek nem
kvarccserelos-csatiszetbaszos Synteches hülyegyerekek mint idehaza.
Lattuk mit csinalnak...
Lattam meg ket embernel ennek a chiptuningnak a modjat. Joska bacsi se sokat
fekpadozik, muszerlambdazik hozza....Masik embernel sem volt ilyesmi...

> Ebben az esetben szerintem a gazpedal valoszinuleg elektromos vezerlesu,
> ezert nem gyorsul ugy, mint ahogy gondolnank.
> (te tokig benyomod a pedalt, az elektronika meg valahogy kinyitja a
> szelepet. lasd audi TT nyomatekgorbe, ami talan 2000es fordulattol
> visszintes)

Jaja szerintem is ez van... (integralo tag a tp utjaban helyett: integralo
tag a gazpedalhoz lett volna a korrekt)
A sokat emlegetett golf-on pl. Nem hiszem hogy a lambda fogja ott vissza a
pillango vezerlo mocit. Hanem a tablazat olyan, hogy nem engedi nyilni egy
sebessegnel jobban.
(Vagy lassu a pillango nyito motor :)))

> De nem. Ha mindenhol, foleg gyorsitas kozben is 0.9 korul lenne a Lambda,
> akkor menne kb a legjobban az auto. Gyorsitaskor azert nem lehet szvsz a
> lambda alapjan szabalyozni, mert a lambda lassu, es hiaba tomom meg a
> motort levegovel, az elektronika nem pakolja hozza a benzint, mert azt
> hiszi, hogy meg mindig jo a keverek.
> Es en azt allitom, a mai lambdak se eleg gyorsak, VF meg azt, hogy de.
>
> Es egyebkent a csiptuninggal is csak arra szeretnek utalni, hogy
> csak _atmeneti allapotokban_ nem szabalyoz a lambda. Emlekszel, hogy ha

Igen, pontosan!
Teljesen egyetértek ezzel.

> elcsavartuk a benzinnyomasodat, a beadott mennyiseget visszahuzta a
> komputer?

Persze!
(Viszont jobban megy az auto emelt benzinnyomassal. Jobban gyorsul....Tobbet
fogyaszt. )

De amikor autopalyan szaguldozok fix sebesseggel, akkor a fogyasztasom marad
emelt nyomasnal is
a regi, mert a lambda visszahuzza. Mert olyankor viszont szepen teszi a
dolgat. De gyorsitaskor magan kivul van.

Ja egy dolog ami meg nem hangzott el:
Lambda ha sok retket kap a kepebe, akkor egy ideig nem tud szabalyozni ugy
vettem eszre mikor mertem a kocsit.
Felporgettem a motort, es neztem a lambda jelet.
A lambda jele konstans kiakadt allapotban volt kb 3 mp-ig egy nagyobb
gazfroccs utan motorfek uzemben. (ahol nem megy be benya egyaltalan, megis
full lambda volt...)
Ez alkalmatlan arra, hogy gyorsitaskor szabalyozzon.
Az uj lambdak mas tema. Azt majd egyszer megmerjuk pontosan mi a helyzet.
Aztan majd ahhoz is erteni fogunk.

Arnold




More information about the Elektro mailing list