lambda, Re: RT autovezerles cikk, Volt Re: Golf V
Babrian Viktor
v at renyi.hu
Tue Sep 28 16:09:03 CEST 2004
> A (jó!!!) chiptuning meg pont azt csinalja, hogy hulyere finomitja a
> tablazatokat.
> LE többlet alig lesz (6 max 10LE egy szivo autonal mech beavatkozas nelkul),
> de egyenletesebben adja le a nyomatekot, es kozben a fogyasztas valtozatlan.
De nem. Altalaban a csiptuningos tablazatok tobb benzint adnak, es elorebb
teszik a gyujtast. Biztos nem finomabbak, mint a gyari.
Vagy tovabb engedik a fordulatot.
[...]
> Itt el tudok kepzelni egy gyorsitaskori komoly szabalyzast. De egy kommersz
> autonal lehet hogy ertelme sincs nagyon szvsz ezen gorcsolni. Hogy
> padlogaznal milyen legyen a lambda.
> A, esetben a tablazat van lebutitva szvsz. Vagy valamilyen integralo tagot
> tettek a TP utjaba. :)
Ebben az esetben szerintem a gazpedal valoszinuleg elektromos vezerlesu,
ezert nem gyorsul ugy, mint ahogy gondolnank.
(te tokig benyomod a pedalt, az elektronika meg valahogy kinyitja a
szelepet. lasd audi TT nyomatekgorbe, ami talan 2000es fordulattol
visszintes)
> (nem neztem, csak sejtem). Viszont EU4-nek megfelelnek.
> Ha ilyen, "lambda nem lehet kisebb 0.9 " kenyszert belevisznek, akkor nem
> tudja
> ezt produkalni.
> Ebben biztos vagyok. Gyorsulashoz benya kell kemenyen. Sok...
De nem. Ha mindenhol, foleg gyorsitas kozben is 0.9 korul lenne a Lambda,
akkor menne kb a legjobban az auto. Gyorsitaskor azert nem lehet szvsz a
lambda alapjan szabalyozni, mert a lambda lassu, es hiaba tomom meg a
motort levegovel, az elektronika nem pakolja hozza a benzint, mert azt
hiszi, hogy meg mindig jo a keverek.
Es en azt allitom, a mai lambdak se eleg gyorsak, VF meg azt, hogy de.
Es egyebkent a csiptuninggal is csak arra szeretnek utalni, hogy
csak _atmeneti allapotokban_ nem szabalyoz a lambda. Emlekszel, hogy ha
elcsavartuk a benzinnyomasodat, a beadott mennyiseget visszahuzta a
komputer?
Viktor
More information about the Elektro
mailing list