RT autovezerles cikk, Volt Re: Golf V
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Tue Sep 28 12:12:03 CEST 2004
Thus spake Babrian Viktor:
> igen, es azert szakad meg a telefonvonal, hogy az internetezoktol plusz
> penzt szedjenek be. En ilyen esetben inkabb arra gondolok, hogy valami
> silany minosegu, nem pedig arra, hogy k. jo minosegu, de a gonoszok ugy
> iranyitjak, hogy nekunk megse legyen jo.
> A szoci autokban meg azer nem volt injektor, mert nem volt penz
> fejleszteni.
Rovid tavon nem koltottek ra, nem gondoltak arra hogy hosszu tavon mi lesz.
Ahogy ez abban a korszakban tipikus volt... Itt jon be a politika.
Nem gondolom, de szerintem a cikk sem sugallja, hogy szandekosan csinaltak.
Legalabbis nekem nem az jott le belole.
> A gyors lambdahoz meg hozzatennek valamit: az ujabb audikban is csinalnak
> ugy csiptuningot, hogy a tablazatokat irjak at. Pedig azokban mar fasza
> lambda szonda van.
> Mind1, azt el tudom kepzelni, hogy gyors lambdaszondaval le lehet
> szabalyozni a gyorsitasi szakaszokat is, de akkor egy ilyen auton nem
> segit a tablazatcsere, nemde?
Unalmas, mar vagy 5x irtam, hogy a lambdaval nem csak 1.00-ra lehet
szabalyozni. A cikkben is irjak, a tuningos resznel, hogy siman atallithato
magasabb ertekre. A lambda visszacsatolassal tudja kalibralni az erzekeloket
normal uzemben, amikor meg odalepsz, pontosabban fogja tudni adagolni a
tobb benzint is. Sot, a szelessavu lambdak lehet hogy at is fogjak azt a
tartomanyt is ahol a tuningolt motor tipikusan mukodik, ugyhogy esetleg
a tuningolt autoban is mukodhet a lambda-visszacsatolas.
Egyreszt, masreszt nem biztos hogy egyaltalan ehhez hozzanyulnak tuning
eseten... Lehet hogy csak bizonyos korlatokat kapcsolnak ki. A szabalyozas
ugyanugy megmarad, csak nem tilt le a motor x teljesitmenynel.
> A masik pedig, hogy turbos modelleknek pedig, ezt gondolom sokan ala
> tudjak tamasztani, 170 lovas meg egy 220 lovas auto kozott csak az
> elektronika mas (lasd: szeria Saab 9000 ecoturbo, Saab9000 aero, vagy az
> ujabb injektoros turbodizelek), es nem hiszem, hogy az erosebb motor nem
> lambda 1en jarna.
> Talan azt el tudom kepzelni, hogy gyorsitasi szakaszban lambda 0.9-re
> szabalyoz a komputer..
Errol van szo. Sot, mint a cikk is irja, lehet hogy ilyenkor nincs is
visszacsatolas, nem veszi figyelembe a lambda jelet, amely ugy is ki
van ulve a min. oxigen allapotba.
> Viktor
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
Ha Murphy torvenye tevesnek bizonyulhat, akkor fog is.
More information about the Elektro
mailing list