RT autovezerles cikk, Volt Re: Golf V

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Tue Sep 28 20:45:57 CEST 2004


----- Original Message ----- 
From: "Babrian Viktor" <v at renyi.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, September 28, 2004 1:42 AM
Subject: Re: RT autovezerles cikk, Volt Re: Golf V


> A szoci autokban meg azer nem volt injektor, mert nem volt penz
> fejleszteni.

Meg talán igény sem volt rá...Ma is van Volga elektronika nelkul
gyartasban... :))

> A gyors lambdahoz meg hozzatennek valamit: az ujabb audikban is csinalnak
> ugy csiptuningot, hogy a tablazatokat irjak at. Pedig azokban mar fasza
> lambda szonda van.
> Mind1, azt el tudom kepzelni, hogy gyors lambdaszondaval le lehet
> szabalyozni a gyorsitasi szakaszokat is, de akkor egy ilyen auton nem
> segit a tablazatcsere, nemde?

Pont ezt papolom egy joideje, hogy chiptuning ellentmond ennek az egesz
agymenesnek a lambda korul.
Aki tanult szabalyozastechnikat az tudja jol, hogy ha szabalyozni kell, az
kompromisszumokkal jar.
Sokkal jobb vezerelni, es a kis hibat szabalyozni ha kell.
Szerintem irto pontosan ra lehet hangolni egy adott autora a a tablazatait.
De a gyarban nincs erre ido/penz, ezert egy kompromisszumos tablazatot
csinalnak.
Amit a lambda hivatott helyretenni ahol lehet. (Autopalyan ezerrel tepetve
kit erdekel, hogy milyen dinamikus a kocsi. Keveseket. De a lambda litereket
sporol meg azzal, hogy behuzza a rendszert. Varosban meg dinamikus a kocsi,
mert a kritikus szakaszokban nem muxik a lambda a tapasztalataink alapjan. )

A (jó!!!) chiptuning meg pont azt csinalja, hogy hulyere finomitja a
tablazatokat.
LE többlet alig lesz (6 max 10LE egy szivo autonal mech beavatkozas nelkul),
de egyenletesebben adja le a nyomatekot, es kozben a fogyasztas valtozatlan.

> A masik pedig, hogy turbos modelleknek pedig, ezt gondolom sokan ala
> tudjak tamasztani, 170 lovas meg egy 220 lovas auto kozott csak az
> elektronika mas (lasd: szeria Saab 9000 ecoturbo, Saab9000 aero, vagy az
> ujabb injektoros turbodizelek), es nem  hiszem, hogy az erosebb motor nem
> lambda 1en jarna.

Igy van. Dedra Turbo. Egyik 170LE, masik 190LE (4x4-es) .
Elektronika is tok ugyan az. Csak a program más.

> Talan azt el tudom kepzelni, hogy gyorsitasi szakaszban lambda 0.9-re
> szabalyoz a komputer..

Talán a pl. BMW-kben, VW Phaeton Touareg, A8 audi stb...
Amelyik boszme nagy motorral van szerelve, es amelyik nem olcso.
Egy 6.0-as Audi A8 Quattro megzabalna egy fel benzinkutat gyorsitaskor.
Pusztan a motormeret akkora, hogy egy kis hiba a tablazatban par litert
jelenthet.
Itt el tudok kepzelni egy gyorsitaskori komoly szabalyzast. De egy kommersz
autonal lehet hogy ertelme sincs nagyon szvsz ezen gorcsolni. Hogy
padlogaznal milyen legyen a lambda.

Lasd:
A, vagy nem gyorsul mint az V-os golf.
B, vagy jon a kekes fust (benzin), fekete korom(diesel) egy padlogazas
gyorsitasnal.
Itt kizartnak tartok barmifele szabalyzast...mert ha szabalyoznanak, akkor a
golf nem menne ilyen szarul.
Illetve nem jonne a korom ezerrel a tobbibol amelyik meg megy.

A, esetben a tablazat van lebutitva szvsz. Vagy valamilyen integralo tagot
tettek a TP utjaba. :)
B, esetben meg nem butitottak le a tablazatot. Ilyen esetben annyi a trukk,
hogy lassan ejtik vissza a fordulatszamot egy gazfroccs utan. Ez kevesebb
karosanyag kibocsatast eredmenyez.
ALFA164 vs 166 pont igy muxik. 164 felporog pillanatok alatt, es le is esik
ebben az utemben.
166 felporog mint a regebbi 164, de lassan esik vissza a fordulat.
Vicces lenne ha egy alfa romeo nem gyorsulna. :))
Alapvetoen hetkoznapi auto. De nem engedheti meg maganak presztizsbol, hogy
holmi
EU4-es szabvany miatt ne menjen.
Nomeg ha megnezzuk az uj alfakat, nem roszabbak a gyorsulasi adataik mint a
regieknek.
(nem neztem, csak sejtem). Viszont EU4-nek megfelelnek.
Ha ilyen, "lambda nem lehet kisebb 0.9 " kenyszert belevisznek, akkor nem
tudja
ezt produkalni.
Ebben biztos vagyok. Gyorsulashoz benya kell kemenyen. Sok...


> Nade, holnapra megmondom, milyen gyors egy 6 vezetekes bosch lambda
> szonda. Es akkor nem beszelunk a levegobe.

Meg ha tudod azt is, milyen kocsikba szerelik!


Arnold




More information about the Elektro mailing list