Golf V, volt: F1 fizika

Bódi Csaba csaba at qsoft.hu
Tue Sep 28 07:17:31 CEST 2004


  Oktánszám

a motorhajtóanyagok kompressziótu"rés <#_Kompresszi%F3t%3Fr%E9s>i 
hajlamának a jellemzésére szolgál. Az oktánszám egyenlo" egy olyan 
izo-oktán <#_Izo-okt%E1n> és n-heptán elegy térfogatszázalékban 
kifejezett izooktán tartalmával, amely szabványos üzemi feltételek 
mellett kompressziótürés szempontjából azonos a vizsgálandó mintával. Az 
izooktán kompressziótürése 100, a n-heptáné 0. A meghatározás 
körülményeito"l függo"en többféle oktánszámot különböztetünk meg (pl. 
kisérleti, motor). Európában "oktánszámon" általában a kisérleti 
oktánszámot szokták érteni; vagyis a kutaknál forgalmazott "98-as 
benzin" kisérlteti oktánszáma 98 (motoroktánszáma 88). Amerikában 
"oktánszámként" a kisérleti és a motoroktánszám összegének felét 
tüntetik fel a kutakon. Ebbo"l következik, hogy ugyaz a benzin 
Amerikában "rosszabb" (kisebb "oktánszámú") mint Európában.

Forrrás: http://www.petroleum.hu/wildeszotar.htm



Borbas, Imre wrote:

>>Na ez is igaz, tobb kocsinal is lattam ilyet (foleg regen, es regi 
>>benzinekke). Ki emelekszik mar a 86-osra, hiszen 91-es sincs 
>>mar... De a csucs az a 79, vagy valami hasonlo oktanszam volt, 
>>amit valamelyik hajdani "barati" orszagban arultak.
>>
>>    
>>
>
>
>Az USA-ban 87, 89 es 92-es oktanszamu benzin van a normal kutaknal. Azt nem
>tudom, hogy mi a kulonbseg az USA es az EU reszere gyartott, azonos tipusu
>kocsik kozott: lehet, hogy a motor is kulonbozik, de lehet, hogy csak a
>vezerloben a tablazatok masok.
>
>Imi
>
>-----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
>  
>





More information about the Elektro mailing list