RT autovezerles cikk, Volt Re: Golf V

Babrian Viktor v at renyi.hu
Mon Sep 27 14:58:18 CEST 2004


Udv,

igeretemhez hiven hetvegen eloastam a 2003as RT evkonyvet, es felig
mar elolvastam a cikket.
- A bevezetoben levo, az iro vilagnezetet is tartalmazo allitasokkal nem
tudok tovabbra sem azonosulni;)
- A lenyeg, hogy a cikkben kozolt elmeleti allasfoglalasok nagy resze
megfelel az  altalam tapasztaltakkal, kiveve az altalanos megjegyzesekkel,
mint a  'legujabb  elektronika mar a vezeto stilusat is szamitasba veszi',
stb., mert ezeket nem hiszem el, de tenyekkel meggyozheto vagyok.
- Viszont a peldak, grafikonok, a 'gyakorlati resz' nemnem jo. A
feltoltos Volvo es a szivo Volga osszerhasonlitasa tok nem szerencses
(abbol a Volvobol 300Le-t is ki lehet szedni pusztan a vezerlesi
tabalzatok cserejevel. Peldanak sokkal jobb lett volna egy hasonlo
urtartalmu szivo auto, ami kb 150Le, igy a kulonbseg masfelszeres, nem
pedig tobb, mint 2x). Aztan a 8 allasu kapcsolo a sportos/nem sportos
temakort illetoen: ez mindig igy van? Melyik tipusnal? Hol? Mindig 8
allasu? Egyaltalan. Jelentkezzen, aki mar latott ilyet.
Az elektromos vezerles mindig jobb, mint a hagyomanyos:
Alfa 33 1.5ie valamennyivel gyengebb, mint a duplakarbis :))

Ott vannak a kulonfele homersekletkompenzacios gorbek. _Barmilyen_ gorbet
odatehetett volna ennyi erovel, mert a -30 fokon 150ms, 10 fokon 0.5ms
jelzesu oninditozaskori uzemanyagkompenzacio pl. mit jelent? Ennyit ad
hozza a komputer a szamolt ertekekhez? Milyen motor? Milyen injektor?
Gondolom, azt szerette volna irni, hogy oninditozaskor sokkal tobb benzin
kell a motornnak hidegben, mint melegben. De akkor irja ezt, mert az abrak
ilyen szempontbol csak sormintanak jok.

Nem tudom, ertheto-e, mire szeretnek itt ramutatni? A cikk egyebkent nem
mond ellen a tapasztalatoknak.

Viktor
ui:nem talaltam irodalomjegyzeket, de igazabol meg bizok benne, hogy van,
csak mashol az evkonyvben.




More information about the Elektro mailing list