Golf V, volt: F1 fizika
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Sat Sep 25 13:46:21 CEST 2004
Thus spake HAJDU Csaba:
> Errol azt hiszem, nem volt vita, bar egyesek probaljak a dolgot
> olyan iranyba terelni, mintha azt vonnank ketsegbe, hogy a nyitasi
> idobol megkaphato a fogyasztas 1-3% pontossaggal...
Egy beallitott rendszeren, kimerve a nyitasi ido/atfolyas nemlinearis
fuggveny kozeliteset, meg lehet csinalni pontosan.
En viszont ketlem azt, hogy utana egy igy beallitott rendszer
sorozatgyartasba kerulve, gyari szorasokkal terhelve, sok kulonbozo
folyadek eseten, kulonbozo homersekleten, koszolodva, kopva, kulonbozo
feszultsegrol jaratva stb... minden korulmenyek kozott tudja az eredeti
1% pontossagot.
Ami a benzin viszkozitasat illeti, gondoljatok az adalekokra, az
esetleg hozzaadott vizre, gazolajra, a szenhidrogen-osszetetelre
(valoban sok oktan van benne, vagy az alacsonyabb szenatomszamu
szenhidrogen-kevereket javitottak fel adalekokkal), stb...
Ami a koszt illeti, gondoljatok arra hogy teljesen kepes megbenitani
az injektor mukodeset, szerintem ilyenkor mar nem 1% a hiba...
Lehet hogy tevedek, de az ezek altal okozott hibat en joval 1% fole
saccolom. De vegul is lenyegtelen, elfogadom hogy viszonylag pontos
az injektor. De termeszetesen ekkor is kell a zart szabalyozo hurok a
motor megfelelo mukodesehez.
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"A hosszu elet titka: legyen nalad bicska!"
More information about the Elektro
mailing list