Golf V, volt: F1 fizika

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sat Sep 25 13:24:33 CEST 2004


pyxys1 wrote:

>Szia,
>ch> igen , egy kis vizbefecskendezessel szepen rendbeteheto az auto 
>ch> belfoldon is .
>
>beszéljünk már erről is egy bár szót. én úgy hallottam, hogy nem csak
>a motor fogyasztása lesz jobb, de jót is tesz neki a vizecske.
>van erre vmi gyakorlati megvalósítás? (olyat nem kérek, hogy itt-ott
>az üveghyegen is túl egy sufniban van egy öregbácsi, aki üldöztetve az
>olajcégetől, öngyilkosközeli állapotban csodákat tesz), olyat
>szeretnék, ami megcsinálható és még jó is:-)
>tucc ilyenről?
>  
>
ez most harom kerdes .
haromfele vizbefecskendezest ismerek :
a viz vagy viz metanol 1:1-es keverek - kopogascsokkentesre es esetleg 
erositesre hasznaljak - ahol egy utcai turbo 7-8 psi-ig megbizhato , ott 
egy kis metanol-viz tamogatassal 13-15 psi-ig fel lehet menni - ezt 
ausztralok csinaljak , mert naluk valahogy nem tiltjak meg minden 
versenyen (es utcan sem)
b viz befecskendezes amit mindenfele csodas hatasok eleresere 
fejlesztettek egy ablakmoso szivornya felhasznalsaval - aztan megjelenik 
a tv-shop szintu leirasa , es elmondjak hogy ezzel rengeteget meg lehet 
sporolni - errol nincsenek informacioim
c viz befecskendezes motorkarbantartasra - kompressziokiegyenlitesre 
(lekokszolodott gyuruknel) kopogascsokkentesre (kokszlerakodasnal) ezt 
antik autokban hasznalgattak , es neha ujabb motorokon is megvalositja 
valaki - de errol eleg keves infot talaltam a halon (plane adagolas 
kerdeseben) de a ganymester jeep tulajok kozott van par orult es nehany 
jo info is akadt a kezembe - ez utobbit csinaltam meg en is .

tehat reszletesen a c-
elmeleti bevezeto - egy uj motoron aligha dob sokat a viz ilyen 
felhasznalasban - hiszen nincs eltavolithato kosz , koksz
de mindenki akinek ment mar el vizes hengerfeje tudja hogy az a henger 
amelyik egy pici vizet is ivott alomtiszta lesz , gyonyoru fenyes stb - 
es ez a gyurukre is all .
gyakorlati megvalositas : idealis az lenne ha hengerenkent lehetne 
finoman beporlasztani kis mennyisegu vizet a tisztito hatas elereseig - 
egy-ket szaz km uzem boven eleg .
en egy otliteres kannat gumipokoztam a hutoracsra , belevezettem egy 
csovet az aljaba es a cso vegen egy fecskendotut szurtam a fekrasegito 
csovebe - igy amikor a gazt elvettem szep finoman elkezdte szivni a 
vizet - es a viz siman belement a motorba - egyszerre nem szivott annyit 
hogy gond lett volna .
amikor a hengerfejet levettek a hidrotokek cserejekor az egesz motor 
hotiszta volt belulrol - pedig a tipus egyik apro hibaja hogy hajlamos 
kokszot felhalmozni a dugok tetejen .
igenyesebben szeretnem ezevben megcsinalni - a pillangoszelep elott lesz 
a cso , igy nagy gaznal sziv majd vizet - es igy tovabb tart majd a 
mosas , de kevesebb stressz lesz a dologgal - hiszen lehetetlen hogy 
felhalmozodjon a szivotorokban a viz es egy rossz pillanatban megusson 
egy dugot .

>ch> de ha az ezevi tapasztalataimat nezem : magyarorszag , kirandulgatas , 
>ch> egyenletes 90-120 tempo - 5.3-6 liter
>ch> szlovakia , motorostura , tobb motorral , szerpentinek , kigyorsitas , 
>ch> lassitas : 4.9
>ch> ausztria olaszorszag svajc tobb motorral , eszetlen tempo , durva 
>ch> kigyorsitasok , napi 4-6 2000meter feletti hago megmaszasa , alacsony 
>ch> sebessegi fokozatok , nyeregtaska , cuccok (fogja a szelet durvan) 5.3 
>ch> liter - mindez 70-150-es temponal .
>ch> munchen - magyarorszag 130-al palyan 5.1-5.2
>
>figyi, mekora  a motorod hengerűrtartalma?
>  
>
v2 1000 . kilencezret forog , 98 paci 90 Nm 6600 rpm-nel
tudom , kisebb a legellenallasom mint egy autoe , es tobbet fogyasztok , 
de jobb erzes ha fel paci jut egy kilora , nem kevesebb :)

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list