Golf V, volt: F1 fizika

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Fri Sep 24 17:21:57 CEST 2004


Móczik Gábor wrote:

> HAJDU Csaba wrote:
>
>> A felvetett hibalehetosegek nekem azert gyanusak, mert nem kene 
>> benzinfuggoek legyenek. Azt viszont el tudom kepzelni, hogy x kutnal 
>> a 95-os oktanszama nagyobb (vagy annak tunik valamilyen speci 
>> adalektol), es emiatt van az elteres.
>
>
> Mit okozhat az eltero oktanszam?

pl kokszlerakodasnal detonacios egest - ha van kopogaserzekelo akkor nem 
fog detonalni , csak elhuzza a gyujtast , igy kikompenzalja , de tobbet 
fogyaszt , szarabbul megy stbstb

> En eddig ugy tudtam, hogy kompresszio turokepesseget jelent, azaz 
> nagyobb kompresszioju motorba nagyobb oktanszamu benya kell, mert a a 
> kisebbel ongyulladas lep fel, es kopogni fog a motor. Ujabb kocsikba 
> erre van kopogas erzekelo, amire az ecu utanallitja egy kicsit az 
> elogyujtast. De ez elvileg nem oktanszam kompenzalasra valo.

gyakorlatilag alkalmas ra , de kenyszermegoldas - a hatekonysagod elmegy .
bye
dexter





More information about the Elektro mailing list