Golf V, volt: F1 fizika
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Fri Sep 24 17:21:57 CEST 2004
Móczik Gábor wrote:
> HAJDU Csaba wrote:
>
>> A felvetett hibalehetosegek nekem azert gyanusak, mert nem kene
>> benzinfuggoek legyenek. Azt viszont el tudom kepzelni, hogy x kutnal
>> a 95-os oktanszama nagyobb (vagy annak tunik valamilyen speci
>> adalektol), es emiatt van az elteres.
>
>
> Mit okozhat az eltero oktanszam?
pl kokszlerakodasnal detonacios egest - ha van kopogaserzekelo akkor nem
fog detonalni , csak elhuzza a gyujtast , igy kikompenzalja , de tobbet
fogyaszt , szarabbul megy stbstb
> En eddig ugy tudtam, hogy kompresszio turokepesseget jelent, azaz
> nagyobb kompresszioju motorba nagyobb oktanszamu benya kell, mert a a
> kisebbel ongyulladas lep fel, es kopogni fog a motor. Ujabb kocsikba
> erre van kopogas erzekelo, amire az ecu utanallitja egy kicsit az
> elogyujtast. De ez elvileg nem oktanszam kompenzalasra valo.
gyakorlatilag alkalmas ra , de kenyszermegoldas - a hatekonysagod elmegy .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list