Golf V, volt: F1 fizika

Trebitsch trebi at algoritmic.hu
Fri Sep 24 14:21:35 CEST 2004


Autoszereloknek nemigen erdemes rezonanciajelensegeket tanitani, ezer aztan
nem is szokas. :)
Amugy van nemi alapja a kompressziotures c. mondasnak is, mert a kompresszio
novelesevel egyreszt csokkennek a tavolsagok a gyujtas pillanataban,
masreszt nagyobb kompresszio onmagaban is gyorsabb egest eredmenyez. Ergo: a
magasabb oktanszamu benzin magasabb kompresszioviszonyt tesz lehetove.
Attol fuggetlenul, hogy a kompresszionak csak kozvetetten van koze a
kopogashoz, ongyulladas meg nincs, illetve csak reszben van. Nem az osszes
keverek gyullad be ugyanis, kepes athaladni rajta a langfront ugy, hogy
maradnak el nem egett benzinmolekulak. Aztan a visszaverodesnel (jo esetben)
begyulladnak azok is.

Trebitsch

----- Original Message ----- 
From: "HAJDU Csaba" <hajdu at sunserv.kfki.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, September 24, 2004 2:13 PM
Subject: Re: Golf V, volt: F1 fizika


> > Mert gyorsabb az egesi sebessege. Az adalekok (regen olomtetraetil, ma a
> > franc tudja mi) lassitjak az egest.
>
> Szoval akkor a rosszabb kompressziotures cimu mese helyett nagyobb
> egesi sebesseg ertendo...
>
> Ez jo pelda arra, amikor az alapszintu magyarazatban mondanak
> valamit, de a valosag mogotte egeszen mas. Igy viszont kezd
> erthetobbe valni a dolog...
>
> -----------------------------------
>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>




More information about the Elektro mailing list