OBD-II (volt: Golf V)

Móczik Gábor progzmaster at freemail.hu
Fri Sep 24 13:10:42 CEST 2004


Dukai Zoltan wrote:
>> Egyebkent mi ertelme van az optocsatolos interface-nek? A kocsi 
>> halozatfuggetlen, nem? Ha a kasznit osszekotom a laptop GND-jevel a 
>> soros porton, akkor mi tortenhet?
> 
> Semmi... nekem volt olyan gondom hogy nem tudott rendes tapot 
> szolgaltatni a soros port, igy a +12-t az autorol vettem le, GND-ket 
> osszekotottem...

Nekem meg volt olyan, hogy valamelyik program nem huzta le/fel a 
modemvezerlo vonalakat, igy semmilyen tapfesz nem volt. Csinaltunk olyat, 
hogy csak rxd, txd, gnd kell neki, tapfesz a kocsibol.

> Van MAX232-vel kapcsirajz, azt probaltatok?

Igen. Tobb ilyen rajz is van. Most ott tartunk, hogy kocsi tapfesz -> 7805 
-> max232. Max232 kimenete egy ket tranyos fokozatra, a masik tranyo 
kollektora huzgalja le a K line-t, amin egy 4.7k felhuzo van. Az extra ott 
van, hogy a K line-rol jovo adat egy MOSFET gatejere megy, source a GND-n. 
Ekkor ugye, ha H szint van, nyit a FET, drain L-re megy. Igy invertal, 
vissza kell forditani. Drain egy soros ellenallason a BC212 bazisara, 
emitter +5V-ra, kollektor a max232 bemenetere egy lehuzo ellenallassal.
Kozben odaig jutottunk, hogy mosfet helyett jo egy BC239 is, 360 koruli a 
betaja, igy 100k bazisellenallassal faszan nyitogat 115kbps sebessegel is.

> En azon akadtam ki mikor kiderult hogy az OPTO amiket nekem sikrult 
> venni 110Hz-en meg epphogy atvisz valamit...
> felette meghal.

Nem kell opto, csak bonyolit, szerintem.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( hu <- DOT <- freemail <- AT <- progzmaster )))
((( ICQ=171823363 )))--((( Autos levlista: progzmaster.homelinux.org  )))




More information about the Elektro mailing list