benzintank
Trebitsch
trebi at algoritmic.hu
Wed Sep 22 16:39:21 CEST 2004
----- Original Message -----
From: "Nagy Endre" <gumo at lucifer.kgt.bme.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, September 22, 2004 3:22 PM
Subject: Re: benzintank
> > > ~8 barral nyom az a szivattyu. (Legalabb is enyemben ennyit mertek -
> > > nyomasszabalyzo nelkul)
> > > Azert az nem keves egy pelenkalemezes tank szamara...szerintem is
siman
> > > lehet ilyen, hogy szetszedi a szivattyu.
> >
> > nem belenyomja a tankba hanem kiszivja belole tehat max 1 bar jatszik...
>
> En is pont ezt akartam irni. A tankba nem visszapumpalni szokas a benzint
> a motorbol :)
Debizony. :)
A benzinpumpa szallitasi kepessege tobbszorose a szuksegesnek. Mindig tobbet
szallit, mint amennyit a motor elhasznal, mert igy lehet stabil nyomast
eloallitani az injektoroknak; a folosleg a nyomasszabalyzo utan visszamegy a
visszafolyocsovon. Alapjaraton ez akar a kiszivott mennyiseg 98%-a is
lehet. Vagyis: a benzin vidaman kering a rendszerben. Tulnyomas ettol persze
onmagaban nem lenne, csak kis vakuum, mert azert valamennyit elhasznal a
motor, tehat kevesebb megy vissza - amit utanaenged a szellozo, egy
visszacsaposzelepen/kis szuron at. Tulnyomas leginkabb amiatt lesz benne,
hogy felmelexik a benzin ahogy a motor tetejen kodorog egy csoben
(injektorlec). A benzinsapkak meg ugy 0.2 bar kornyeken engedik ki a
tulnyomast, tehat maximum ennyi bir lenni a tankban, ha jo a tanksapka. Ha
eldugul a szellozo - akkor meg szep lassan leszivja 0.3-0.4 atmoszferara a
szivattyu, csak kozben horpad a homloka.
Nemelyik ujabb (muanyag) tank sajnos tenyleg elreped ha eldugult a
szellozese, vagy elromlott a tanksapkaja - mert gyenge a konstrukcioja.
Trebitsch
More information about the Elektro
mailing list