Golf V, volt: F1 fizika

HAJDU Csaba hajdu at sunserv.kfki.hu
Wed Sep 22 15:41:44 CEST 2004


>> Ha meg otvenszer elmondod, akkor sem kovetkezik belole az, amit
>> allitasz... Mellesleg persze, hogy kepes kiirni, mert meg tudja
>> saccolni a nyitasi idobol.
>  Mi másból? Ismeri a benzin nyomását és a nyitási karakterisztikát. Ebből
> kiszámolja, hogy mennyi benzin megy be a motorba.

Es a kiszamolt erteket mire hasznalja? Lehet szamolni, senki sem 
tagadja, viszont ezen nem mulhat a vezerles, mert ha kiderul, hogy 
megsem annyi volt, mint remelte, akkor korrigalni kell.

>> Viszont ha ez a legfontosabb parameter a vezerlesben, akkor
>> elmondanad azt is, hogy pontosan hogy is hasznaljak? Gondolom
>> idove konvertaljak, raadasul nem valamilyen egyszeru linearis
>> fuggessel, mert akkor nem lenne min vitatkoznunk.
>  Jólvan, hagyjuk. Felesleges. Nem érdekel. A motorelektronika semmire nem
> használja. Unatkoztak a mérnökök. Feladom.

Ne add fel, mert ez a leglenyegesebb kerdes. Hulye vagyok, nem 
ertek semmihez, magyarazd el.

>  Segédpélda: Fogj két eltérő Deprez-kijelzős multimétert, és cseréld ki a
> kijelzőket. Mit fog mutatni? Mindkettő tök mást, mint amit addig, mert nem
> arra a kiegésztő alkatrészekre kalibrálták. Akkor most innentől fogva nem
> tudunk mérni? Vagy ahogy állítod, addig sem tudtunk, mert kész szerecse, hogy
> összeillő alkatrészeket dobáltak bele a műszerbe a gyárban. Persze, hogy
> hozzá van kalibrálva.

Es most mit is akarsz mondani? En ket _egyforma_ motorrol 
beszeltem, ahol csak a gyartasi szoras es a kopasok masok...

>> Tehat mit tud az elektronika? Azt, hogy mennyi ideig adott
>> vezerlest a szelepre. Azt legfeljebb remeli, hogy ezzel valojaban
>> annyi benzin is ment be, ami kellett...
>  Jahogy ez így megy? Miért, milyen mennyiséget tud még tutibiztosan a
> motorelektronika? Mert ilyen hozzáállással szerintem csak annyit, hogy van-e
> feszültség az akkuban, vagy sem. De nem, azt is csak becsüli. Csak reméli,
> hogy az olajnyomás annyi, mint amit mér; csak reméli, hogy a Lambda érték
> annyi, mint amit mér; a motor hőmérséklete annyi, amit mér; ésígytovább.
> Kötözködj ilyen hülyeségen azzal, akinek erre van ideje és kedve, én
> abbahagyom itt. Tudod egyáltalán mi a különbség a vezérlés és az szabályzás
> között?

Ujabb hiszterikat koszonthetunk korunkben... En megprobaltam 
elmondani valamit normalis hangon. Meg ha esetleg igazad is lenne, 
akkor sem mennel vele semmire, hiszen nem tudod elmagyarazni, 
ervekkel alatamasztani. Tudod egyaltalan, hogy kell egy muszaki 
kerdest megvitatni?


More information about the Elektro mailing list