Golf V, volt: F1 fizika

HAJDU Csaba hajdu at sunserv.kfki.hu
Wed Sep 22 15:06:58 CEST 2004


>>>  A befecskendezett benzinmennyiség ismerete olyannyira pontos, hogy egy
>>> Euro4 motor a legtöbb autó esetén Lambda szonda nélkül is teljesíti az
>>> Euro3 kategória károsanyag kibocsátását.
>> Nem a mennyiseg ismerete a pontos, hanem nyitasi idoke, amit
>> megtanult a vezerles. A ket adat kozott gyakorlatilag egyertelmu
>> kapcsolat letesitheto, az allitas csak annyi, hogy ez nem egeszen
>> linearis, es idoben sem okvetlenul allando.
>  Ahhoz képest, hogy az egyik legfontosabb paraméter a motorvezérlésben,
> igencsak érdekes, hogy nem fontos. Mint mondottam, nincs az autómon fedélzeti
> számítógép kijelző, mégis 40-50 paramétert képes a működő motorral
> kapcsolatban kiírni. Tudom, unatkoztak a mérnökök, és beletettek egy tetriszt
> is... :/

Ha meg otvenszer elmondod, akkor sem kovetkezik belole az, amit 
allitasz... Mellesleg persze, hogy kepes kiirni, mert meg tudja 
saccolni a nyitasi idobol.

Viszont ha ez a legfontosabb parameter a vezerlesben, akkor 
elmondanad azt is, hogy pontosan hogy is hasznaljak? Gondolom 
idove konvertaljak, raadasul nem valamilyen egyszeru linearis 
fuggessel, mert akkor nem lenne min vitatkoznunk.

Segedpelda: fogj ket egyforma motort, es csereld ki rajtuk az 
elektronikat. Szerinted az elektronika azt tudja, hogy x ml 
benzint akar benyomni, de mivel ilyen utasitas nincs, azt fogja 
mondani az uj motoron, hogy nyitok x ideig, mint ahogy az elozo 
motoron tettem. Ezen a motoron x ido alatt viszont biztos nem pont 
annyi benzin fog bemenni, ergo korrigalni kell majd az idoket...

Tehat mit tud az elektronika? Azt, hogy mennyi ideig adott 
vezerlest a szelepre. Azt legfeljebb remeli, hogy ezzel valojaban 
annyi benzin is ment be, ami kellett...


More information about the Elektro mailing list