Golf V, volt: F1 fizika
HAJDU Csaba
hajdu at sunserv.kfki.hu
Wed Sep 22 15:06:58 CEST 2004
>>> A befecskendezett benzinmennyiség ismerete olyannyira pontos, hogy egy
>>> Euro4 motor a legtöbb autó esetén Lambda szonda nélkül is teljesíti az
>>> Euro3 kategória károsanyag kibocsátását.
>> Nem a mennyiseg ismerete a pontos, hanem nyitasi idoke, amit
>> megtanult a vezerles. A ket adat kozott gyakorlatilag egyertelmu
>> kapcsolat letesitheto, az allitas csak annyi, hogy ez nem egeszen
>> linearis, es idoben sem okvetlenul allando.
> Ahhoz képest, hogy az egyik legfontosabb paraméter a motorvezérlésben,
> igencsak érdekes, hogy nem fontos. Mint mondottam, nincs az autómon fedélzeti
> számítógép kijelző, mégis 40-50 paramétert képes a működő motorral
> kapcsolatban kiírni. Tudom, unatkoztak a mérnökök, és beletettek egy tetriszt
> is... :/
Ha meg otvenszer elmondod, akkor sem kovetkezik belole az, amit
allitasz... Mellesleg persze, hogy kepes kiirni, mert meg tudja
saccolni a nyitasi idobol.
Viszont ha ez a legfontosabb parameter a vezerlesben, akkor
elmondanad azt is, hogy pontosan hogy is hasznaljak? Gondolom
idove konvertaljak, raadasul nem valamilyen egyszeru linearis
fuggessel, mert akkor nem lenne min vitatkoznunk.
Segedpelda: fogj ket egyforma motort, es csereld ki rajtuk az
elektronikat. Szerinted az elektronika azt tudja, hogy x ml
benzint akar benyomni, de mivel ilyen utasitas nincs, azt fogja
mondani az uj motoron, hogy nyitok x ideig, mint ahogy az elozo
motoron tettem. Ezen a motoron x ido alatt viszont biztos nem pont
annyi benzin fog bemenni, ergo korrigalni kell majd az idoket...
Tehat mit tud az elektronika? Azt, hogy mennyi ideig adott
vezerlest a szelepre. Azt legfeljebb remeli, hogy ezzel valojaban
annyi benzin is ment be, ami kellett...
More information about the Elektro
mailing list