Hazi keszitesu motoroelektronika (Re: Golf V, volt: F1 fizika)

Babrian Viktor v at renyi.hu
Wed Sep 22 10:57:08 CEST 2004


> > Csak atfutottam az oldalt, de ha jol latom, akkor pl. az egyik parameter,
> > amit be kell allitani, az az injektor altal szallitott benzinmennyiseg.
> > Vagyis ez viszonylag bizonyitja azt az eddig elhangzott allitasokat, hogy
> > igenis ismert ez a mennyiseg a vezerles altal.
>
> Te sem erted :) Pontosnak kell lennie, mert adott nyitasi idohoz
> azonos benzinmennyisegnek kell tartoznia, ugy tud normalisan szabalyozni.
> De hogy ez pontosan mennyi, lenyegtelen.
> Gondolj bele, ugyanazt az elektronikat fel lehet hasznalni kulonbozo
> tipusu kocsikba, kulonbozo tipusu injektorokhoz. Mukodni fog, mert
> bar minden hardveren mas mennyisegu benzin megy ki azonos ido alatt,
> egy hardveren ez kozel allando mennyiseg lesz.
> A lambda jele alapjan be tudja loni magat pontosan.

Mindkettotoknek igaza van kicsit. Az elektronika nem tudja csak a lambda
alapjan behangolni magat. imho kb. 10% pontossaggal el kell talanod a
megfelelo mennyiseget (meg kell mondanod, kb mekkora az injektor), mert
egyebkent nem kepes raszabalyozni, barmily ezerrel is legyen modern az a
befecskendezes (mert lassu, mert 1 bites, stb).

Viktor




More information about the Elektro mailing list