Golf V, volt: F1 fizika
Auth Gábor
auth.gabor at enaplo.hu
Wed Sep 22 08:53:35 CEST 2004
Halihó!
2004. szeptember 22. 08.38 dátummal HAJDU Csaba ezt írta:
>> A befecskendezett benzinmennyiség ismerete olyannyira pontos, hogy egy
>> Euro4 motor a legtöbb autó esetén Lambda szonda nélkül is teljesíti az
>> Euro3 kategória károsanyag kibocsátását.
> Nem a mennyiseg ismerete a pontos, hanem nyitasi idoke, amit
> megtanult a vezerles. A ket adat kozott gyakorlatilag egyertelmu
> kapcsolat letesitheto, az allitas csak annyi, hogy ez nem egeszen
> linearis, es idoben sem okvetlenul allando.
Ahhoz képest, hogy az egyik legfontosabb paraméter a motorvezérlésben,
igencsak érdekes, hogy nem fontos. Mint mondottam, nincs az autómon fedélzeti
számítógép kijelző, mégis 40-50 paramétert képes a működő motorral
kapcsolatban kiírni. Tudom, unatkoztak a mérnökök, és beletettek egy tetriszt
is... :/
> Ezert amit "pontosan" lehet ismerni, az az ido, a mennyiseg pedig
> becsulheto (akar nagyon jol is).
Minden mérés egy jó becslés. A Lambda szonda is öregszik annyit, mint
amennyit a szelepek kopnak. Sőt, többet is, mert Lambda szondát gyakrabban
cserélnek...
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD 5.3
More information about the Elektro
mailing list