Golf V, volt: F1 fizika

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
Wed Sep 22 08:24:59 CEST 2004


Halihó!

2004. szeptember 21. 14.08 dátummal ide.ne.irj at freemail.hu ezt írta:
>>   Mi a szent szarnak kellene egy becsült értékkel tökölnie a
>> számítógépnek, illetve figyelnie felesleges paramétereket, amikor sehol
>> nem írja ki üzemszerûen? Megyek és tökönlövöm a mérnököket... :)
> Nem kell. Minek is kene? Maximum egy limit lehet benne, tudod, direkt
> vissza van fogva az uj autok teljesitmenye, ezt kiiktatva +20 lo, vagy
> meg tobb. Masra nem kell, elvileg nincs jelentosege.
  Jólvan... én akkor itt abbahagyom ezt a témát. Ha nem hiszed el, akkor 
olvass utána, vagy kérdezd meg a autószerelődet vagy a helyi márkaszervíz 
autóelektromossággal foglalkozó mérnökét. Vagy akárkit.

>> a motor egy lépést sem. Azért kell a Lambda, hogy a pontatlan
>> légmennyiségmérõt korrigálni lehessen. Lambda szonda nélkül megy, és nem
>> is
> A lambda a visszacsatolas. Nem a legmennyiseg-mero a pontatlan!
  Akkor azt mondd már meg, hogy lehúzott-hibás Lambda szonda esetén miért megy 
tovább közel teljesen helyesen és pontosan a motor? Olvastad már, hogy mi 
kell az Euro4 teljesítéséhez? Olyan apróságokat figyel a számítógép, hogy ha 
hírtelen leszállsz a gázról, akkor régen a becsapódó fojtószelep miatt a 
szívócső falán kicsapódott benzin elpárolog, és ettől a benzingőztől feldúsul 
a keverék, ami növeli a kibocsátott kipufogógáz károsanyag tartalmát. Ezért 
aztán ha felpörgeted a motort, és leszállsz a gázról, akkor nem esik azonnal 
vissza a fordulat, hanem 3-8mp alatt tér vissza alapjáratra a motor méretétől 
függően. Nem forgási tehetetlenség miatt, hanem vezérelten. És ez csak egy a 
soktucat trükk közül. El nem tudnád képzelni, hogy milyen varázslatokat kell 
tudnia egy korszerű motornak, hogy teljesíteni tudjon ilyen előírásokat.
  A befecskendezett benzinmennyiség ismerete olyannyira pontos, hogy egy Euro4 
motor a legtöbb autó esetén Lambda szonda nélkül is teljesíti az Euro3 
kategória károsanyag kibocsátását.

> Ezzel valtja at az injektor nyitvatartasi idot benzin-mennyisegre.
  Fenéket. 

> Tehat az injektor nyitvatartasbol becsult fogyasztas pontatlan, azert
> kell a lambda.
  Legyen így... igaz, hogy ez lassan 10-15 éve nem így van, de legyen így. 
Nekem mindegy...
-- 
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD 5.3




More information about the Elektro mailing list